Einde contract tijdens verlof, hoelang nu zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Bloem04, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem04

Bloem04 Lid

11 feb 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Per 7 mei zal ik met verlof gaan. Mijn werkgever heeft mijn zwangerschapsuitkering inmiddels aangevraagd. Bij de. Aanvraag is aangegeven dat het bedrijf per 1 juli zijn werkzaamheden zal stoppen en dus niet meer zal bestaan. Mijn contract zal dus per 1 juli (tijdens mijn verlof) beƫindigd worden middels een beeindigingsoverkeenomst met wederzijdsgoed vinden. In deze overeenkomst staat duidelijk vermeld dat het bedrijf genoodzaakt is te stoppen ivm bedrijfseconomische reden en dat mij niks te verwijten valt.

Nu is mijn vraag of het UWV mij de volledige 16 weken de zwangerschapsuitkering zal uit betalen, ondanks dat ik van 1 juli geen dienstverband meer heb.. Ik wil tijdens mijn verlof natuurlijk nog geen gebruik maken van mijn ww.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bloem04,

Je vraagt of je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) doorbetaald wordt als je contract per 1 juli stopt.

Het verliezen van je baan heeft geen invloed op de duur van je WAZO. Je krijgt na je bevalling minimaal 10 weken bevallingsuitkering.

Ben je na je verlof nog werkloos? Dan kan je vanaf een maand voor het einde van je verlof een WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie over het stoppen van je dienstverband tijdens de WAZO vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof!

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina