Goedemiddag, Ik hoop hier wat antwoorden te krijgen op mijn vragen gezien ze zo specifiek op mij van toepassing zijn dat ik niet makkelijk antwoord online kan vinden. Vorig jaar heb ik een aantal maanden in de ww gezeten en gelukkig weer werk gevonden voor 40 uur met een restant van 5 maanden ww. Echter was dit een tijdelijk uitzenbureau contract van 30 weken waarvan ik er 23 heb gewerkt ivm zwangerschapsverlof. Nu heeft het bedrijf me gebeld of ik weer zou willen komen werken met ingang van juli (drukke vakantieperiode) echter hebben ze me een baan aangeboden van 20 uur o.b.v. n half jaar contract. Hierdoor zal ik eerst 1 maand een uitkering moeten aanvragen gezien mijn zw.sch. verlof per mei is afgelopen waardoor er weer 1 maand van de 5 restant maanden afgaat? Nu zijn mijn vragen; - heb ik recht op een aanvullende uitkering voor de overige 20 uur? - hoelang heb ik hier recht op? En mocht dit bijv korter zijn dan dat ik een andere aanvullende baan heb gevonden word dit dan omgezet naar een andere aanvullende uitkering of moet ik proberen het met de 20 uur te redden? - vervalt mijn recht op een uitkering mochten ze mij na een half jaar niet willen verlengen? - zo niet, heb ik dan recht op een uitkering berekend op basis van 40 uur of 20 uur? Hopelijk vind ik zelf een extra baan voor die tijd om het op te vullen maar mocht dit niet het geval zijn hoop ik niet dat ik vervolgens geen recht meer heb op een uitkering/of alleen op een uitkering van 70% van de 20 uur gezien ik het daar niet mee red en hierdoor een beetje twijfel dit aanbod on hold te zetten en in de tussntijd hopelijk een baan te vinden bij 1 werkgever voor meerdere uren. Ik hoor graag van u. Alvast vriendelijk bedankt.
Beste Babygirl2015, Je vraagt hoe het werkt als je na je verlof een baan accepteert voor 20 uur bij je vorige werkgever. - Heb ik recht op een aanvullende uitkering voor de overige 20 uur? Je geeft aan dat je voor de periode voor het dienstverband heropening van je eerdere WW-recht gaat aanvragen. Als je dan na een maand begint met werken voor 20 uur stopt de WW voor deze 20 uur. Je blijft dan nog voor 20 uur de resterende duur van je WW ontvangen. Bij jou zou dat dan ongeveer nog 4 maanden zijn. Na deze 4 maanden kan je bij je gemeente informeren of je recht hebt op een aanvulling vanuit de bijstand. - Vervalt mijn recht op een uitkering mochten ze mij na een half jaar niet willen verlengen? zo niet, heb ik dan recht op een uitkering berekend op basis van 40 uur of 20 uur? Omdat je na dit contract weer 26 uit 36 weken hebt gewerkt kun je een nieuwe WW-uitkering aanvragen. Dit zal als je aan de andere voorwaarden voldoet in ieder geval voor 3 maanden zijn. Uit de beoordeling van de jareneis moet dan blijken of dit recht verlengd wordt. De omvang van dit recht zal dan gebaseerd zijn op je gemiddelde arbeidsuren van de laatste 26 weken. Actuele informatie over het recht op WW vind je hier. Ik wens je veel succes bij het vinden van passend werk. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare