Bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ramona1979, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona1979

2 jul 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames,

Vandaag heb ik ( 24 weken zwanger) een afspraak met me bedrijfsarts, en dat zit me gezien het vorige gesprek met de bedrijfsarts helemaal niet lekker.
    Tijdens het vorige gesprek, ongeveer 3 weken geleden, had ik me eigen ziek gemeld allereerst omdat ik voor de tweede keer in 2 maanden tijd een longonsteking had, met daarbij ook nog een blaasontsteking, en ook lichte bloedverlies heb gehad. Die week ben ik bij de verloskundige geweest omdat ik ook hele erge last van me onderrug, stuitje en benen had, zij gaf aan dat dit bekkeninst. is en in ieder geval rust moet nemen vanwege de pijn en naar de fysio moet. Dit gedaan, de bedrijfsarts deed nogal nuchter en gaf aan dat ik de eerste 2 weken halve dagen kon werken en daarna volledig.
    De eerste week geprobeerd halve dagen, dit ging niet. Ik heb toen max. 2.5 uur per dag gewerkt. En me afgelopen maandag weer ziek gemeld omdat de pijn niet te houden was en me buik zo hard was.

Gisteren ben ik weer bij de verlosk. geweest, zij gaf aan dat al deze tekenen van me lichaam aangeven dat ik echt rust moet houden, en de bedrijfsarts hier rekening mee moet houden.
    Zelf ben ik bang dat het gesprek vandaag met de bedrijfsarts weer helemaal niet goed verloopt.
    En wil wanneer dit het geval is, en deskundigen oordeel aanvragen bij het UVW, hebben jullie eventueel nog andere tips.

O'ja ik heb tussentijds wel een brief ontvangen van het UWV, dat me ziekmelding zwangerschapsgerelateerd zis en dus recht hebt op een uitkering.

Groetjes

2. Username

Username Niet meer actief

Gewoon het gesprek aangaan met de bedrijfsarts. Mochten er nu dingen uitkomen waar je het helemaal niet mee eens bent, bespreek het met je bedrijfsarts. Mochten jullie er niet uitkomen dan vraag je een second opinion aan bij het UWV. Niets meer en niets minder.
    Je kunt nu eenmaal niet van tevoren weten hoe het gesprek zal gaan... Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet hoor, maar je zult het gesprek echt even af moeten wachten.

Ik zag er ook als n blok tegenop (geen makkelijke bedrijfsarts aldus mijn collega's), maar was binnen tien min klaar en geen enkel probleem. Dus dat kan ook nog, veel succes straks :)

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    iemand meenemen naar het gesprek die je kan bijstaan, dat zou ik doen. sterkte

4. Username

En? Hoe ging je gesprek?

5. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    En hoe is het gegaan?

Je had ook tegen je bedrijfsarts kunnen zeggen dat hij contact kan opnemen met je vk... Vaak doen ze dat tog niet...
    Miss heb je je het al gezegt..
    En tuurlijk krijg je een uitkering niemand zal zich branden aan een Zwangere vrouw en jou verplichten om te werken meid..
    En jij hoef het niet eens te zijn met je arbo en mag daar gewn tegenin gaan.. En je mag ook idd een aanvraag doen bij uwv arts...
    Su6 meid..

6. Ramona1979

2 jul 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gesprek verliep, eigenlijk net zoals het eerste gesprek. Zijn advies was, max. 2 weken halve dagen en daarna volledig. Ik heb aangegeven dat ik dat niet volhoudt. En dat hij me klachten niet serieus neemt. Ik moest er zelf op aandringen dat hij me verloskundige ging bellen. Ook dat ging op een hele rare manier. Hij belde op naar 1 van de verloskundige, waarik bij was. ( dit was niet degene waarbij ik afgelopen week was geweest). Hij gaf aan dat hij de arts van mij was, daarmee schepte hij al verwarring bij de verloskundige ( zij had zoiets van waarom belt een huisarts?? Verder gaf hij aan dat ik niet mocht werken en het dus ook niet had geprobeerd. Waarop me verloskundige tegen hem zei dat zij wel altijd adviseren het te proberen. Daarmee was hij verder overtuigd dat ik me werkzaamheden gewoon kon hervatten, ik heb hem duidelijk gemaakt dat me andere verloskundige iets heel anders zei en dat dit een vreemd gesprek was en dat ik bij thuiskomst de verloskundige opnieuw zelf zou bellen.
    Bij thuiskomst ook gedaan, de verloskundige bood direct haar excuses aan en gaf aan dat zij verward was door dat hij aangaf dat hij mijn arts was, i.p.v bedrijfsarts. En ik vertelde haar ook gelijk dat ik vorige week het werken wel geprobeerd hebt. Zij heeft daarop gelijk actie ondernomen en de bedrijfsartsop gebeld, aangegeven dat zij achter de beslissing van haar collega staat en dat ik absolute rust moet houden.
    Over 4 weken moet ik opnieuw naar de bedrijfsart. Dit schept een beetje rust.
    Ik ben blij dat het nu wel weer is goedgekomen, maar ik blijf nu wel extra op me hoede. Het voelde voor mij ook echt alsof ik stond te liegen.

7. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    gelukkig is het goed gekomen en geef dat jou nu meer rust... de kleine is het belangrijkste hoor.. je moet zo maar denken niemand draagt het als er iets gebeurt met de kleine terwijl het nog niet mag!.. het enige wat je dan te horen krijg is vindt het zo erg voor je.. nee daar koop je wat voor??? nee daar krijg je ook niks mee terug..
    ben blij te horen dat nu gewn je rust heb... en dit hou je gewn ook aan want per week krijg je het zwaarder en dat weet de bedrijfarts ook dus wordt er niet meer gewerkt heel logische tog...
    Hele fijne zwangerschap meid..

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Als je nu echt niet serieus genomen wordt kun je altijd nog een afspraak met een UWV arts aanvragen.
    Zij zijn altijd erg voorzichtig als het gaat om zwangerschappen, zeker als je je harde buiken en bi ter sprake brengt.

9. Username

+1. Wel fijn dat je VK alsnog de bedrijfsarts heeft gebeld.
    Sterkte :)

10. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Wat een rare bedrijfsarts heb jij dan zeg!

Ik viel uit bij 22 weken zwangerschap ook door bekkeninstabiliteit.
    Ik moest zelf vragen voor een gesprek met de arboarts en was ondertussen al gebeld door de UWV arts voor de uitkering.

Ik wou nog graag het gesprek afwachten van de arboarts maar daar kreeg ik een heel simpel antwoord op van het uwv.

Mw denkt u nou echt dat u nog kunt werken met uw klachten? Euh...ja was mijn antwoord! Dan bent u de eerste!
    Succes met de laatste loodjes en bij deze is uw uitkering geaccepteerd.

Halve week later bij de arboarts geweest en was binnen 5 minuten al weer buiten. Bekkeninstabiliteit is volledige ziekmelding. Als je nu gaat werken duurt het alleen maar langer voordat je weer aan het werk bent na de bevalling was hun antwoord. En je hebt meer kans op blijvende schade en daar is je werkgever al helemaal niet blij mee.

Ik zat dus thuis vanaf week 22 en ons kleintje is gehaald bij 38 weken zwangerschap. Mijn klachten waren niet meer te houden op het eind en gelukkig wou de gyn ons helpen.

Ik heb een goede en snelle bevalling gehad en de pijn is wel minder nu maar ben er nog lang niet! Vanaf aankomende week 2 x per week fysio.

Ik hoop voor jou dat de klachten niet erger worden en dat je nog gewoon kan genieten van je zwangerschap! Zorg goed voor jezelf en kom voor jezelf op!

Maak de arboarts erop attent dat je niet van plan bent door hem blijvende schade op te lopen omdat jij van hem moet werken terwijl iedereen zegt dat je rust moet nemen.

Deel Deze Pagina