Aankomende maandag heb ik een afspraak met een arts van mijn werk. Afgelopen dinsdag heb ik een gesprek met het UWV gehad dat ik tot mijn verlof in de ziektewet blijf. Nou staat er in die brief van mijn werk dat ik 24 uur van te voren moet afzeggen en alleen met een goede reden. 24 uur van te voren gaat al niet lukken wat dat valt op zondag. Het kan namelijk zijn dat je anders het consult moet betalen. Ik zie het eigenlijk niet zitten om er door te gaan met dit weer. Maandag verwachten ze ook weer sneeuw. Moet wel 20 minuten met de auto en het is maar afwachten hoe de wegen zijn. Mijn contract loopt ook de 14e af(volgende week dus), dus denk dat het gesprek ook kort van duur is. Wat zouden jullie doen?
Als de wegen maandag slecht zijn (nu zijn ze dat niet) dan heb je voldoende reden (wel even de wegenwacht in de gaten houden). Zo niet.. riskeer vooral niet dat je gekort wordt op je salaris en bel in ieder geval even met de arboarts en geef aan dat je uit dienst gaat per 14 februari (die lui hebben meestal ook niet zoveel zin om hun tijd te verdoen) Succes!
Houdt het weer gewoon goed in de gaten en ook de waarschuwingen!!!! En bel dan gewoon maandagochtend direct met de Arbo-arts om te overleggen. En zoals hierboven gezegd, geef ook aan dat je contract de 14e afloopt.
Wat ik zou doen: Zo vroeg mogelijk bellen op maandagochtend en vragen of het gesprek op locatie vervangen kan worden door een telefonische afspraak. Arts zal ook wel begrip hebben dat het niet verstandig is voor een zwangere om een spiegelgladde straat op te gaan? En als daar geen begrip voor is, sowieso even zorgen dat er iemand met je meegaat, zodat je niet alsnog op straat ligt.
als duidelijk is dat je niet meer kan gaan werken en je contract afloopt de 14e zou ik ook niet gaan, gelijk maandagochtend bellen en uitleggen dat je uit dienst gaat en het niet ziet zitten met dit weer en of het telefonisch mag.