0 uren contract zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ramoontjuh82, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hallo,

Ik heb een 0 uren contract.
    Mijn zwangerschapsverlof is ingegaan op 14 okt 2010. Ik ben bevallen op 15 nov 2010. Mijn werkgever heeft mij eerst zelf uit betaald tot het einde van het jaar.
    Mijn contract werd niet verlengd en 5 jan 2011 ben ik er voor 3 maanden uit gegaan. Dus nu neemt het uwv het over en die betaald mij nu. Maar hoeveel weken recht heb ik nog op hun betaling. Ik heb gekeken vandaag maar er is nog geen geld bij geschreven van hun. Ik krijg het elke week uitbetaald. Het is de wazo uitkering wat ik krijg/kreeg.
    Krijg ik de wazo uitkering net zolang tot ik begin april weer ga werken?
    Weet iemand dit?
    Krijg je niet een brief dan dat, dat je wazo uitkering is afgelopen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ramoontjuh82,

Je wilt graag weten hoe lang je recht hebt op de WAZO-uitkering. De zwangerschaps- en bevallingsuitkering duurt minimaal 16 weken.
    Je geeft aan dat je verlof is ingegaan op 14 oktober 2010. Dit betekent dat de maximum duur van je zwangerschapsuitkering is bereikt.
    De exacte einddatum van de WAZO-uitkering staat in de toekenningsbrief van het UWV.

Actuele informatie vind je hier.

Na afloop van de Zwangerschaps-uitkering kun je een WW-uitkering aanvragen. Voorwaarde is dan wel dat je beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt.
    Informatie over de WW-uitkering en hoe je deze kunt aanvragen vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina