Maandag gaat mijn zwangerschapsverlof in, maar ik heb (na een bevestiging dat de aanvraag ontvangen was) niks meer gehoord over de uitkering. Wanneer krijg ik daar bericht over? Het is wel zo prettig om te weten dat alles geregeld is voordat ik stop met werken.
Beste LiBeLa, Je wilt weten wanneer een beslissing mag verwachten op je aanvraag van het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Binnen 4 weken na je eerste verlofdag (voor 15 september) ontvang je een beslissing van je WAZO-aanvraag. Actuele informatie over de beslissing van een WAZO-aanvraag vind je hier. Ik wens je een voorspoedige bevalling. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dank voor het snelle antwoord. Jammer dat de beslissing minder snel is. Ik vind dat dat ook niet duidelijk staat in de link die je geeft. Daar staat 'binnen 4 weken', niet 4 weken na eerste verlofdag of iets dergelijks. Bij het lezen neem ik aan dat het 4 weken na de aanvraag is. De eerste uitbetaling zal dan ook pas na die beslissing zijn, neem ik aan? Da's niet zo fijn voor mij. Dat betekent dat ik tot 3 weken zonder inkomsten kan zitten. Is het niet handig om deze informatie goed en duidelijk op de website van het UWV te vermelden? Ik had het in ieder geval graag van tevoren geweten en ben het nergens tegengekomen in de hele informatiebrij van zwangerschapsuitkeringen.
Beste LiBeLa, Het antwoord van Martijn klopt, je ontvangt de beslissing op je WAZO-aanvraag binnen 4 weken na je eerste verlofdag. Ik ben het met je eens dat dit niet duidelijk op de website staat. Ik heb dit signaal doorgezet naar de collega's die de website beheren. Dank je voor het doorgeven. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare