Einde dag onrust geen voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by pipikippie, Nov 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    Beste teddy
    Allereerst dank dat je de moeite neemt om ons hier te helpen!
    Ik heb een paar vragen voor je.
    Onze dochter in nu bijna 4 mnd, 61cm, 5590 (geboorte gewicht 3390
    Ik geef tot mijn grote vreugde nog steeds volledig bv ondanks 2 b ontstekingen en 10!! wkn spruw. Nu gaat alles goed behalve dat ze sinds 3 wkn aan het einde van de dag zo rond 4u-6u wil drinken maar het lijkt alsof er niks inzit? Ze word dan heel boos hapt steeds weer aan maar gaat steeds overstrekken en huilen. Het vreemde is dat als ik zelf erin knijp er wel melk uit komt en zelfs in haar mondje melk zie! Ook laat ze vaak boertje met inhoud zeg maar.
    de rest van de dag gaat het prima en doet ze dit niet. Ze drinkt overdag iedere 3u en komt sinds wk ' nachts ook weer. Ik ben ook afgelopen vrijdag weer ongesteld geworden dus kan het daar ook aanliggen dat productie minder is?
    Als ik het zat ben dat ze mijn tepels elke x zo zeer doet geef ik haar speen en dan kalmeert ze wel en gaat zelfs slapen! Zou ze misschien geen honger hebn maar gewoon willen zuigen en is ze boos omdat er er melk uit komt? Ik werk sinds 3 wkn weer 2 dagen maar ben tot nu tot nog maar 1 x 2 dagen achter elkaar weg geweest omdat ik nog veel vakantieuren had. Als ik niet werk doet ze dit ook! Eigenlijk standaard elke dag tussen 4-6 is het bal. Wat nu?
    Honger of zuigen? Bij echte honger ga je niet slapen toch?!
    Kan dit hormonaal zijn? Ofwel toch productie dip? Heeft wel volle luiers! En zo ja kan ik wel spiraal laten plaatsen volgende week of gaat productie dan helemaal kelderen?
    Nog kolf vraagje
    Ik kolf op m'n werk dubbelzijdig elek maar ook niet zoveel ong 90 per x terwijl ze 140 drinkt krijg wl 2x toeschiet maar 2e x duurt heel kort. Is dit normaal?
    Als ze ' nachts niet komt dan kolf ik uurtje na 1e voeding dus dan ik wel voorraadhe aanleggen maar zou liever meer kolven op een dag!?
    Heel verhaal geworden hopelijk kun je iets mee en me advies geven
    Dank je alvast!
    Gr.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Soms is het zo lastig inschatten vanachter de computer. De gewichtstoename lijkt op het eerste gezicht matig, maar ik heb ook niet alle gegevens compleet. Wil je behalve geboortegewicht ook haar laagste gewicht laten weten en op welke datum dat was. Wanneer is je dochter geboren? Hoeveel voedingen krijgt ze per 24 uur?

Onrust aan het einde van de dag is op zich wel normaal, maar ik wil wel eerst de gewichten weten voor ik daar echt een oordeel over kan wegen. Als je wilt laat je me alle gewogen gewichten van de afgelopen periode weten.

3. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    ik zal het vanavond doorgeven

4. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    beste Teddy
    excuus voor de vorige reacte maar was en ben op het werk.
    Ik heb nu niet alle gegevens bij de hand maar zal zoveel mogelijk info geven heb aantal gewichten in mn telf staan.
    ze is geboren op 11-08-11 en woog toen 3340 op de tiende dag was ze al terug op haar geboorte gewicht!
    daarna groeide ze ook goed. op 10 sept 39.50/ 27 sep 4410
    29 sept 4470
    10 okt 4840
    en nu vorige week dinsdag 5590 toen kreeg ik ook wel de opmerking dat ze weinig gegroeid was in 4.5 wkn tijd ong 4.30 gram
    ze krijgt voeding op verzoek zo ong elke 3 uur
    ze gaat slapen rond 20.00 en ik pak haar expres weer een x om 23.00. normaliter kwam ze dan weer om 06.30 maar nu dus 's nachts weer. vind ik geen probleem hoor!
    ze is verder vrolijk heeft enorme spek benen ;) en goede luiers
    poepen is niet zo vaak ong eens per 10 dagen.
    ik probeer nu voor de zekerheid mn productie te verhogen door haar elke 2 uur aan te leggen!?
    wat vind je van de spiraal en de hoeveelheid kolven?
    denk erover om aan de neus spray te gaan?!
    alvast dank weer!
    gr

5. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

De groei is voldoende, maar het zou van mij best wat meer mogen zijn. Belangrijkste is het dat ze goed haar eigen lijntje volgt en dat ze zich goed ontwikkelt. Je zegt dat ze spekbeentjes heeft en dat vindt ik een goed teken ;)

Elke 2 uur aanleggen lijkt me een goed plan. Ze mag best wat meer groeien. En dan ga je ook vanzelf weer meer melk kolven. De syntocinon neusspray is ook een goed idee. Zolang de melkproductie nog een beetje tegenvalt zou ik nog even wachten met de mirena spiraal. Ik hoor soms toch verhalen van een teruglopende productie bij de Mirena.

Heb je zo voldoende info?

6. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    Beste teddy dank voor je antwoord!
    Vandaag relax/ bv dagje gehad :) allemaal hele dag in pyama en ' 's middags dutje! Meisje elke 2u gevoed en tijdens dutje zelfs 2u continu een slokje!! Ga dit wel even volhouden zo! Gewoon tot het wknd elke 2u even pakken en drinken is dat voldoende denk je on productie weer op te krikken? Ik vond - vind op zich haar groei prima maar denk dat het wat stagneerde doordat ze 's nachts genoegen nam met een speen en ik dus niet voedde. Voor die periode groeide ze nml tussen 200/300 Gr. per week! Ze maakte nu in haar curve kleine afbuiging maar op bv.com niet. Kortom door jou weer even allert gemaakt dat ik de natuur z'n gang moet laten gaan zeg maar! dank daarvoor! Spray is besteld!moet ik dat gelijk doen of eerst tsr afwachten? En zou ik die ook kunnen gebruiken bij middag voeding als tsr niet snel genoeg komt naar haar zin?!
    Gr.

7. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    Voor de volledigheid nog even alle gwichten van kraamweek en cb
    11-08-11 3340
    13-08-11. 3140
    15-08-11. 3165
    17-08-11. 3230
    19-08-11. 3260
    20-08-11. 3365
    kraamweek dus wilde 1e week niet zonder tepelhoedje aanhappen pas vanaf dag 8 gelukt
    Toen kreeg ik 2 x borstonsteking in 15 dagen tijd... Waardoor het ook wel terug liep
    Gewichten cb
    26-08-11 3460
    13-09-11. 4010
    25-10-11. 5160
    22-11-11. 5590
    Zo voldoende info :)

8. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

De groei cijfers stellen me gerust ;)
    Wat goed dat je lekker een pyjama dagje hebt ingevoerd. De spray mag je best even uit voorzorg gebruiken (ook voor een lastige voeding). Als je vertrouwen weer is hersteld laat je de spray weer langzaam achterwege.

9. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    Gelukkig!!
    Hoe snel werkt die spray en houdt je tsr dan langer aan ofzo?
    En denk je dat ik haar ' nachts wel op haar verzoek kan laten komen? Zolang ik overdag nu de frequentie opvoer zeg maar of moet ik wekker zetten....

10. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    De spray werkt binnen 1 minuut. 's nachts kun je haar gewoon op verzoek laten komen. Zeker nu je overdag de frequentie flink opvoert.

11. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    fijn dan ga ik nu nog x voeden en morgen weer elke 1.5/2u
    nog twee vraagjes...
    wrs gaat mijn kolfopbrengst wel omhoog als ik nu soort regeldagen invoer maar wanneer kan ik het beste kolven om voorraad te maken? werk 2 dagen maar 1 dag is van half een tot negen.
    en wanneer kan ik weer overgaan op voeden op verzoek? en mag er dan ook wel eens 4 u tussen zitten? na ochtend voeding slaapt ze rustig 4u als ze de kans krijgt.
    gr

12. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Om voorraad te maken kun je het beste kolven tussen twee voedingen in. Maar ik snap ook dat als je al elke 2 uur aanlegt, dat het dan lastig is om voorraad te maken. Ander concentreer je je eerst op het opkrikken van de productie. Ik vermoed dat je dan na het weekend (jij voelt het wel als het weer goed zit met de productie) weer op verzoek kunt gaan voeden en dan kun je 1 uur na de 1e voeding heel goed kolven. Goed voor de productie en goed voor de voorraad.
    Oke zo voor jou?

13. pipikippie

pipikippie Actief lid

Dec 16, 2007
    158
    0
    0
    Yep dankjewel!
    Net voor het eerst spray gebruikt omdat deze voeding altijd drama was en het werkte super!! Rustig gedronken omdat tsr direct kwam! Denk dat dat het ook was voor groot deel, onrust door verwerken van de dag en dan lekker willen drinken maar weinig melk die ook nog op zich laat wachten ;) ga nog even zo door en idd na het weekend maar weer voorraad proberen te maken! Dank voor al je hulp!
    Gr

Share This Page