einde inzicht, hoe nu verder?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Lijst einde inzicht of uitbehandeld
    einde inzicht:
    Caruli: 1x ivf mislukt, 1x Cryo mk en Tygo*, 2x cryo mislukt, 3x ivf mislukt
    Hope:Translokatie 13;14, 3 miskramen na spontane zwangerschappen, 4 mislukte IVf met PGD pogingen waarvan 2 terugplaatsingen.
    Nu spontaan hopend op een wonder en nog 1 IVF met PGD in het verschiet.

uitbehandeld:
    Naatje: uitbehandeld na 2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma 2ling, 2x IUI en 1x ICSI, nu hopen op een spontaan wonder

agenda
    16-2 Naatje eindgesprek

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    @Naatje: heel veel sterkte vandaag met jullie eindgesprek!

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    Naatje, heel veel succes vandaag met jullie eindgesprek......hoop dat jullie samen als gezinnetje de kracht vinden om door te gaan!

4. Niet meer actief

Meiden lief dat jullie aan mij denken...ik heb pas om 16.30u een afspraak, ik laat jullie vanavond weten hoe het is gegaan.

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Succes idd.
    Al zal het voor jou heel dubbel gaan worden dat gesprek.

Ik denk aan je.

Liefs Hope

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Naatje, ik moest aan je denken vandaag. Sterkte vanmiddag met jullie gesprek.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    lieve naatje
    heel veel succes en sterkte vandaag meid!
    ik denk aan je
    en je kunt me altijd bellen he ;)
    dikke knuffel

8. Milla

Milla Niet meer actief

Lieve meiden,

Ik heb naatje een tijdje gevolgd en wil je via deze weg nog even veel sterkte wensen het zal moeilijk zijn om vandaag voor het laatst naar de kliniek te gaan.. vind het heel erg voor je! Ik snap dat adoptie als je al 2 kinderen hebt geen optie is dat zou voor ons waarschijnlijk ook geen optie zijn geweest als het niet gelukt was.

Edit moderator: Verwijderd! Je weet waarom. We krijgen hier als ZP de grootste problemen mee.

Heel veel sterkte allemaal!

9. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    lieve naatje,

Ik schrijf niet veel op je log, maar wil je wel even extra kracht toewensen vandaag.

Liefs Lena

10. Niet meer actief

Milla, wat lief dat je me nog even sterkte komt wensen...maar ook al zijn we voor de mmm uitbehandeld, we blijven hopen op een spontaan wonder!

Edit moderator: verwijderd.

11. Niet meer actief

Nou daar ben ik weer, het eindgesprek is geen eindgesprek geworden, maar een open einde...de deur van de kliniek zal altijd open staan voor een gesprek...de tranen hebben rijkelijk gevloeid :cry:
    De ontlading van 3 jaar mmm kwam er allemaal uit, gelukkig reageerde de gyn erg lief. We hebben heel veel besproken, ook het schuldgevoel waar ik al jaren mee loop. Ik voel me zo schuldig dat ik nog een kindje wens terwijl er vrouwen zijn die met lege handen staan...Misschien zijn we egowistisch met dit verlangen en vragen we wel te veel...de gyn was hier heel duidelijk in, elke onvervulde kinderwens is er een te veel, ook die van een 3e kindje. Dit gesprek heeft me erg goed gedaan en er is me veel duidelijk geworden...dit was niet alleen onze wens, maar ook de wens van onze meiden. Samen hebben we 3 jaar in de hoop geleefd dat ons gezin verrijkt zou worden met een brusje, heel even hebben we mogen proeven van de blijdschap na onze 3e IVF, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn :cry: Nu staan we weer op het punt waar we 3 jaar geleden begonnen, nog steeds met z'n 4tjes, maar met 2 kleine sterretjes erbij in ons hart, het verlangen naar een brusje zal er altijd zijn, maar gelukkig hebben we elkaar en we delen de pijn...

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @naatje fijn dat jullie gesprek zo goed is verlopen, en het blijft natuurlijk niet makkelijk!

dat schuldgevoel heb ik ook wel eens, heb een zoontje van 3, maar kan het gevoel voor een 2e kindje niet onderdrukken.....denk vaak aan meiden bij wie het voor een 1e nog niet is gelukt......
    maar om ons eigen gevoel te onderdrukken is ook niet goed......

hopelijk brengt het een beetje rust in de tent, en wie weet......

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Lieverd,

Wat een raar iets he, dat eind gesprek.
    Het is zo definitief.
    En zeker is jou wens voor een derde kindje net zo groot als die van menig ander die voor een eerste gaan.
    ( al weet ik nooit of een kindje mij mama gaat noemen, sorry als ik je hiermee kwets :oops: )

Ik kan me voorstellen dat de ontlading eruit kwam.
    Het is ook niet niks wat je de afgelopen tijd hebt doorstaan.
    Neem je tijd om het een plekje te geven en schrijf hier van je af.

Ik denk aan je.

Dikke knuffel Hope

14. Niet meer actief

luukske, thanks meid, het is fijn te weten dat ik niet alleen sta met dit gevoel.

hope, oh meis, nee je kwetst me hier niet mee...ik ken ook het gevoel dat je bang bent om nooit mama genoemd te worden. Op onze eerste zwangerschap hebben wij een jaar moeten wachten en helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam, in die tijd had ik die angst ook om nooit mama te worden.

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Thanks lieverd, voor je begrip.
    Ik zit zelf even in een emotionele, wat moet ik nou en komt het ooit wel goed, bui.
    Het is gewoon niet elke dag even makkelijk om mooi weer te spelen. ;)

Liefs Hope

16. Niet meer actief

hope, nee helaas is mooi weer spelen alleen maar harder voor jezelf, hoe harder je probeert de wereld te laten zien dat het goed met je gaat, hoe meer pijn je hart gaat doen :cry:
    Meis, neem de tijd voor jezelf en probeer je verdriet niet weg te slikken, helaas weet ik dat verdriet je jaren later nog in kan halen...het is al zo knap hoe jij het van je af kan schrijven in je topic, uit je berichtjes voel het verdriet en de pijn...hier hoef je geen masker op te zetten, hier zijn de meiden met je mee voelen...we hebben allemaal een andere achtergrond en andere verhalen, maar we delen een wens...

17. Niet meer actief

Dit gedicht schreef ik na onze 3e IVF.

Het boek ivf is dicht gedaan...

Het boek ivf is dicht gedaan,
    wij zijn met lege handen komen staan.
    Drie boeken staan in de kast,
    aan het laatste verhaal houd ik me vast.
    Eindelijk zwanger, maar het mocht niet zo zijn.
    Wat rest is een herinnering en intense pijn.
    Twee kleine engeltjes in onze gedachten,
    twee kleine engeltjes waar wij tevergeefs op wachten.
    Het laatste hoofdstuk is geschreven,
    eerst heel veel geluk, maar toen toch alleen achter gebleven.
    Drie boeken staan in de kast,
    onze engeltjes houden ze eeuwig vast.

Nu heb ik het vervolg geschreven.

geen happy end...

Drie boeken stonden al in de kast,
    het laatste deel hielden onze engeltjes vast.
    Maar de weg was nog niet klaar,
    We zijn weer drie boeken verder en dat is zwaar.
    Ik ben verdrietig, moe en uitgestreden
    Dit is het einde wat ik drie jaar lang heb gemeden.
    In het laatste deel staat geen “happy end” geschreven
    Maar we weten dat we alles hebben gegeven.
    Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
    Het is een droom gebleven en dat doet pijn.
    Maar ik blijf hopen dat er wonderen bestaan
    dit moet ik wel anders kan ik niet verder gaan…

18. Niet meer actief

Lijst einde inzicht of uitbehandeld
    einde inzicht:
    Caruli: 1x ivf mislukt, 1x Cryo mk en Tygo*, 2x cryo mislukt, 3x ivf mislukt
    Hope:Translokatie 13;14, 3 miskramen na spontane zwangerschappen, 4 mislukte IVF met PGD pogingen waarvan 2 terugplaatsingen. Nu spontaan hopend op een wonder en nog 1 IVF met PGD in het verschiet.

uitbehandeld:
    Naatje: uitbehandeld na 2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma 2ling, 2x IUI en 1x ICSI, nu hopen op een spontaan wonder

agenda

NOD
    21 maart: Naatje

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh naatje wat heb je dat mooi geschreven :(
    echt recht uit het hart
    knap dat je het zo van je af kunt schrijven en kunt verwoorden!

20. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wat is het hier stil.....
    net zo stil als onze hoop op een kindje, die niemand echt voelt of ziet.

Onder het feestgedruis van de carnaval, ziet niemand wat er in mijn hoofd speelt.
    Met of zonder masker, mensen kunnen niet in mijn hoofd of hart kijken.
    Als ze dat konden, zouden ze zien dat er achter die lach een hele hoop tranen zitten :cry: :cry: :cry:

Maar goed, we zetten toch maar even ons masker op om even op andere gedachten te komen ( voor zover dat kan) :whistle:

Liefs Hope

Deel Deze Pagina