einde inzicht, hoe nu verder?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    een hele dikke knuffel hope van hier.
    hoop dat je er iets steun aan hebt

2. Niet meer actief

hope, dikke knuf meis! Wat herkenbaar... :(

Ik ben gister naar de huishoudbeurs geweest, er was ook negenmaandenbeurs...pffff was echt moeilijk om al die vrolijke zwangere vrouwen te zien :cry:

Nu is hier het carnaval ook weer losgebarsten, dadelijk de optocht kijken, dus ik zet mijn feestneus maar weer op en doe maar weer net of ik vrolijk ben :(

3. Niet meer actief

Hey meiden, hoe gaat het met jullie?

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    met mij gaat het redelijk
    ik heb de pil het raam uitgegooid en ga eens kijken hoe ik me voel zonder hormonsters
    nu hopen dat ik een beetje cyclus heb
    dat is wel iets waar ik tegenop zie
    dat ik weer moet wachten op wanneer ik ongi word enzo

maar ik word zo beroerd van de pil :(

en tja spontaan , ik mag hopen dat wij bij die wondergevallen horen
    maar ben bang van niet
    de gyn heeft het duidelijk uitgesproken
    maar goed je moet toch ergens hoop in hebben he ;)

hoe is het met jou meid?

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hier gaat het naar omstandigheden wel goed.
    één positief puntje: Ik ben ongi geworden, dsu dat is iig al goed.
    Nu kunnen we ( hoop ik) weer een beetje vooruit.
    We hebben voor ons zelf een "planning" gemaakt over hoe nu verder.
    We weten wanneer we de laatste IVF willen gaan doen, maar hopen in de tussentijd dat het spontaan gaat lukken.
    Het is en blijft heel eng allemaal.
    Het voelt echt als uitstel van excecutie...... :(

Caruli, ik hoop dat je zonder pil minder klachten hebt en wie weet..... toch een wondertje.
    Als we geen hoop of dromen meer hebben, zijn we nergens.

Liefs Hope

6. Niet meer actief

Caruli, meis ik hoop dat je je snel beter zal voelen nu je de pil aan de kant hebt gegooid en idd wat Hope ook schrijft...wie weet een wondertje, hoop doet leven toch?!?

Hope, meis fijn dat je cyclus weer vanzelf opgang is gekomen en ik hoop heel hard dat jullie voor jullie laatste IVF een spontaan wondertje mogen verwachten! [-o<

Met mij gaat het met ups en downs, ik wil geloven in wonderen, al is dat heel erg moeilijk. De kans dat het ons zelf spontaan lukt is heel erg klein, ik moet die maand net een spontane eisprong hebben en hubbie's zwemmers moeten ook nog goed genoeg zijn. Het liefste zou ik het nog met IUI willen proberen, technisch weten we dat dat zou moeten kunnen. Het is alleen moeilijk om 1 of 2 follikels te laten groeien door mijn PCO en hubbie's zwemmers moeten natuurlijk boeven 1 miljoen zijn en niet zo als afgelopen ICSI 300.600. Maar ik denk dan, nooit geschoten is altijd mis! Het is natuurlijk niet zo'n hoge kans als bij ICSI, maar wel hoger dan zelf aan klooien :( Wat denken jullie?

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik denk dat je die natuurarts eens moet raadplegen waar ik je over vertelde.
    Maar dat is puur mijn mening.
    En dat IUI verhaal, dara zou ik ook voor gaan.
    Hier denken we zelf ook aan na de laatste IVF

Het valt niet mee he meid, om je neer te leggen bij een keus die voor jou wortd gemaakt?

Liefs Hope

8. Niet meer actief

Hope, die natuurarts wil ik ook zeker gaan bezoeken, baat het niet dan schaadt het niet!
    Ik ben blij dat ik niet engige ben die toch nog opties zoekt na onze laatste ICSI, het wordt idd heel maakelijk gezegt je neer te leggen bij het feit dat je laatste kans was...ik ben pas 32 en de wens is gewoon te groot!

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Naatje, ik denk dat jij moet doen waar je je goed bij voelt. Als IUI redelijk gezien een grotere kans biedt dan natuurlijke weg zou ik dat zeker overwegen. Ook denk ik dat de natuurarts een goede basis zou kunnen zijn om de situatie zo ideaal mogelijk te maken. Maar dan denk ik dat jullie samen iets moeten doen. Mijn vriend slikt momenteel ook zink tabletten, niks vervelends maar maakt alles net iets optimaler. Baadt het niet dan schaadt het ook niet.
    Ik denk dat je je leeftijd niks met jullie wens te maken heeft, je wilt gewoon graag kinderen en daar hebben jullie heel veel tot bijna misschien wel alles voor over.

Mijn homeopate zei ook laatst iets; ze spaart geboortekaartjes.... Dat gaf mij moed om door te zetten en haar te blijven bezoeken.

Ik hoop Naatje, dat je de moed zult hebben om je hart te volgen wat de uitkomst dan ook is. Wanneer je je erbij neer zou moeten leggen kan alleen ieder voor zich bepalen en ik weet zeker dat als jij eerlijk naar je gevoel luistert,je dit voor je zelf heel goed kan bepalen. Sterkte!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Naatje, ik zie dat je enorm worstelt en twijfelt van hoe nu verder. Heel begrijpelijk. Ik denk ook dat je gewoon je hart moet volgen in deze. Sterkte.

11. Niet meer actief

Zora en Nicoletta, bedankt meiden!
    In mij heerst gewoon een enorme tweestrijd, maar ik denk dat we er voor nu eerst verstandig aan doen om even de tijd te nemen om alles op een rijtje te krijgen. Zo als ik me nu voel, kan ik geen goede beslissingen nemen... :(

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Als dat is waar je je goed voelt moet je dat zeker doen! Dat is ook een keuze he?! Rust nemen en alles op een rijtje zetten is ook iets om te doen. Dus echt, doe waar jij je goed bijvoelt!

13. Niet meer actief

Hey meiden,

Ik voelde me sinds onze laatste ICSI erg doelloos, normaal moest ik rond deze cyclusdagen steeds naar de kliniek voor follikelmetingen, inseminatie's, punctie's en terugplaatsingen...maar nu gebeurde er helemaal niets en dat bracht een enorme leegte.
    Na een goed gesprek met hubbie hebben we besloten om weer te beginnen met ovulatietesten om toch een beetje mijn cyclus in de gaten te houden en hopelijk een verdwaalde goede eisprong niet te missen...Ik ging uit van mijn langste cyclus het afgelopen jaar en dat was 39 dagen, daarom eergister 1 maart begonnen met testen. Ik had een doosje met 5 testen van het kruidvat gehaald en meteen op de eerste test die ik deed verschenen 2 streepjes. Maar ik dacht dat de testlijn nog donkerder moest worden, dus dinsdag weer getest. Ook op deze tweede test verschenen twee treepjes, maar na mijn idee iets lichter dan maandag. Gister er dus maar weer een testje tegenaan gegooid en toen was de testlijn nog maar heel licht...Dus ik ging er vanuit dat mijn ovulatie waarschijnlijk zo rond 1 of 2 maart geweest is en mijn verwachte NOD rond 17 maart zou zijn...
    ...maar vandaag lijkt alles weer anders, vandaag ben ik helemaal de draad kwijt...vandaag is de test weer positief?!? Rot PCO! Ik wil gewoon en normale cyclys en een normale eisprong, hier wordt ik GEK van! ggggrrrr :x ](*,)

14. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ligt het niet aan de ovutesten van de Kruidvat?
    Hoor daar niet zulke goeie verhalen over...

15. Niet meer actief

Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik ben bang dat het gewoon weer mijn PCO is :( Gezien dat bij PCO uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat de verhouding tussen de hormonen LH en FSH afwijkt van de standaardnormen. Het LH is hoger dan het FSH. Daarom verwacht ik dat de testen daarom steeds positief zijn, ze meten immers een LH piek...

16. Niet meer actief

Zo maar even geen cyclus banner meer voor mij, op mijn cyclus kn ik toch geen pijl trekken...maar wel weer een top blinkie, ik ga niet opgeven!

Caruli, hoe gaat het met jou? Voel je je al weer wat beter nu je van de pil af bent?

Hope, trek je het nog een beetje meis?

17. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Naatje, ik heb je een PB gestuurd.

18. Niet meer actief

marykay, ik heb een pbtje teruggestuurd, bedankt voor je tip!

19. Niet meer actief

De afgelopen week is en bewogen week geweest, omdat ik me zo doelloos voelde zijn we begonnen met ovulatietesten, maar bleek ook niet echt te werken. Maandag, dinsdag positief, woensdag negatief en donderdag weer positief, na even surfen op het net kwam ik er achter dat dit vaker voorkomt bij PCO omdat het LH verhoogd is...
    Daarna kwamen hubbie en ik eigenlijk recht tegenover elkaar te staan, ik wilde toch kijken of we evt nog in de mmm verder konden, maar hubbie wilde rust en het zelf blijven proberen.
    Gister een goed gesprek gehad en hubbie snapt ook wel dat zelf klussen, maar een hele kleine kans bied en wil toch in gesprek met de kliniek om te kijken of we nog verder kunnen...we willen er samen toch nog voor proberen te gaan!

Ik heb net de kliniek gebeld en een telefonischconsult gehad, we mogen verder wat hun betreft...we mogen nog een IUI proberen, technisch zou dit moeten kunnen, dus we zetten daar op in. Zodra ik ongi mag ik op CD 3 langs komen voor een uitgangsecho

20. Niet meer actief

Lijst einde inzicht of uitbehandeld
    einde inzicht:
    Caruli: 1x ivf mislukt, 1x Cryo mk en Tygo*, 2x cryo mislukt, 3x ivf mislukt
    Hope:Translokatie 13;14, 3 miskramen na spontane zwangerschappen, 4 mislukte IVf met PGD pogingen waarvan 2 terugplaatsingen.
    Nu spontaan hopend op een wonder en nog 1 IVF met PGD in het verschiet.
    Naatje: uitbehandeld na 2x IVF mislukt, 3e IVF mk & ma 2ling, 2x IUI en 1x ICSI, volgende cyclus nog een IUI in het verschiet

uitbehandeld:

agenda
    ?-3 Naatje uitgangsecho

Deel Deze Pagina