Ik heb twee banen. Een vast contract en een tijdelijk contract, met uitzicht op vast. Ik werk voor 55% (2,5 dagen) op ene plek 45% (2 dagen) op de andere plek. Samen dus fulltime. Zodra de kleine er is wil ik parttime gaan werken. Maar 3 dagen met de minste reistijd. Vorige week heb ik aan mijn bazen verteld dat ik weg ga. Ze vonden het erg jammer, maar hadden er wel begrip voor, want ja, minder reistijd wil toch elke moeder? (Zijn beide moeders). Ik sprak met hen af dat er niks verder vertelt zou worden, zodat ik het slechte nieuws zelf kon brengen. Maar wat me vandaag nou weer overkomt Vanmorgen kwam het hoofd mij vragen of ik wel weet dat ik een jaarcontract heb, die ca. 1 maart 2008 verloopt? Met het hoofd van de polikliniek (en met een van de longartsen) heb ik afgesproken dat ik zelf zal vertellen dat ik na de bevalling niet terugkom. Maar vandaag werd ik dus al door een collega benaderd. Ik hoor dat je weg gaat bij ons. Waarom kom je dat zelf niet vertellen? Terwijl ze boos keek. Het klopt dat ik in principe weg ga, maar ik heb ook afgesproken dat ik dat zelf aan jullie zou gaan vertellen, dus ik ben benieuwd van wie je het gehoord hebt. Nou toen stond ze me toch even aan te staren. (Bleek dat het hoofd van de polikliniek zich niet aan afspraken kan houden). Vervolgens veranderde haar toon naar dat ze het erg jammer vind. En dat longfunctie-laboranten een zeldzaam iets is. Was misschien wel prettiger geweest als ik het eerder verteld had, want nu moeten ze vervanging gaan zoeken. Ik heb ook pas sinds een week de knoop doorgehakt, zei ik. Tja, daar had ze dan ook niet van terug. Toen ik naar huis ging werd ik ook nog even apart genomen door de andere longarts. Die had natuurlijk ook al gehoord dat ik weg ging. (Ik wist toch echt zeker dat ik de afspraak gemaakt had om het zelf te vertellen .) Ook daar hetzelfde verhaal. Dat longfunctie-laboranten zo schaars te vinden zijn. Dat mijn leven door gaat, maar ook hun leven, en dat ze op zoek moeten naar vervanging. Dat ze het nog moeilijk gingen krijgen, en dat ze me graag gehouden hadden. Vreemd dat ze zo door hameren over vervanging. Ze hebben al vervanging tot juni 2008. En het is via een detacheringsbureau, kan verlengd worden, maar is natuurlijk wel erg duur. En dat longfunctie-laboranten zo schaars zijn, ja, dat klopt. Maar wel raar dat ze me dan een jaarcontract gaven, ipv een vast contract In mijn CAO staat vooralsnog: Dus tja 10 kalenderdagen na de bevalling dat lijkt me pas laat. Sorry voor de lange tekst, maar ik moest ff mijn ei kwijt.
Vandaag was mijn laatste dag... en ik weet nu al dat ik ze niet zal missen. Ben erg blij dat ik daar weg ben, en dat ik het zo "laat" heb verteld. Ze weten wel hoe ze je moeten laten merken dat ze boos zijn dat je weggaat zeg. Kinderachtig...