Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en ben hier terecht gekomen omdat ik al een tijdje op zoek ben naar informatie en kan het niet vinden dus misschien dat ik hier een antwoord kan krijgen. Als eerste stel ik me even voor, ik ben Anouk en ben 31 jaar en ben werkzaam als spinning- en streetdance-instructrice op een sportschool. Nu zijn mijn man en ik bezig zwanger te raken alleen is er een beetje angst van mijn kant. Ik heb net een nieuwe baan en die bevalt me enorm goed. Heb tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat we graag aan kinderen willen beginnen en daar werd niet vreemd op gereageerd wat me een fijn gevoel gaf natuurlijk. Ik heb nu mijn eerste half jaar contract gekregen en heb zoiets van ik kan wel anderhalf jaar wachten totdat ik een vast contract heb maar ja dan blijf je je wens natuurlijk uitstellen. Ik geef 7 1/2 uur les per week en heb aangegeven dat ik tijdens mijn zwangerschap zo lang het gaat gewoon les wil blijven geven. Sporten is mijn passie dus.... Ik heb het hele internet al afgezocht naar informatie over sportinstructrice en zwangerschap maar kan er niets over vinden, ik zou het dus fijn vinden als er iemand is die mijn verhaal herkend of mij bepaalde tips kan geven. Groetjes, Anouk
Ik heb absoluut de conditie en het lichaam van een sportinstructrice niet, maar ik weet wel dat een zwangerschap raar kan lopen. Ik "wilde" ook gewoon doorwerken en heb niet eens een zware baan (lichamelijk), maar mijn lichaam besloot anders... Je kunt van ontzettend veel dingen last krijgen en daarbij is het niet goed als je hartstlag boven de 140 komt. Ik weet niet of je er iets aan hebt, je kunt het altijd in je achterhoofd houden
Hallo Guppie, Ik begrijp helemaal wat je bedoeld en dat had ik al allemaal ingecalculeerd, je kunt niet weten hoe een zwangerschap loopt maar zolang ik me goed voel wil ik net als jou blijven werken en als de natuur dat anders ziet dan is dat zo inderdaad. Wat betreft de hartslag en die dingen die zijn me heel erg bekend natuurlijk anders was ik niet geslaagd voor mijn diploma als instructrice natuurlijk Dank je voor je reactie en iedere reactie is welkom en heb zeker iets aan de jouwe.
Dag Noek, Ik snap je afweging, maar ik zou niet anderhalf jaar 'on hold' gaan met je wens om zwanger te raken. Voor hetzelfde geld duurt het lang voordat het lukt... of er is weer iets anders over anderhalf jaar (verhuizing, ziekte, andere baan, weet ik het) waardoor het ook dan niet zo goed uitkomt. Als jullie nu allebei zeker weten dat je het graag wilt, zou ik zeggen: ga ervoor! Maar het is natuurlijk jullie keuze! Is er misschien een beroepsvereniging, of een bedrijfsarts die je kunt vragen of ze hier ervaring mee hebben?