Hoi! Ik had een paar kleine vraagjes.. Ons meisje is nu een maand oud. Ik heb de eerste twee weken alleen maar bv gegeven. Vanaf toen ben ik begonnen met heel langzaamaan wat kunstvoeding te geven in plaats van borstvoeding. Ik zit nu op 3 kunstvoedingen en 3 borstvoedingen. Ik wil aanstaande vrijdag naar 4 kunstvoedingen en 2 borstvoedingen. Die borstvoedingen zijn dan in de avond en in de ochtend. Die wil ik eigenlijk heel erg graag blijven geven. Ik voed met een tepelhoedje. Dit doe ik omdat ons meisje niet groot genoeg hapt en erg vaak los liet. Dit doet ze nog steeds. Daarom had ik na twee dagen al enorm pijnlijke tepels ik was echt al huilend aan het voeden zo zeer dat het deed. Met het tepelhoedje gaat het goed! Ze laat nog steeds wel vaak los en neemt veel pauzes tussendoor. Een van mijn vragen was is dit normaal? Vaak drinkt ze 10/15 min aan een borst dan krijgt ze een schone pamper en dan leg ik haar aan de andere borst. Dan drinkt ze voor 5/10 minuten en dan laat ze los. Alleen na een kwartier heeft ze vaak alweer honger.. En dan is ze ook echt over stuur. Niet een beetje jengelen maar echt hard huilen en pas stoppen als ik haar dan weer aanleg. Is dit normaal? En een tweede vraagje was deze: aangezien ik met een tepelhoedje voed moet ik ook kolven. Dit doe ik twee keer per dag. Aangezien ik nu naar twee borstvoedingen per dag ga was mijn vraag of ik nog steeds twee keer moet kolven? Of is een keer genoeg? Ik hoor het erg graag! Groetjes Anne!
hoi Anne als ik jouw verhaal lees dan denk ik haast dat je melkproductie onvoldoende is momenteel om haar tevreden te stellen na een borstvoeding. Ze heeft een kwartier na het drinken alweer honger. Ook het vele loslaten kan komen doordat ze niet genoeg melk binnenkrijgt. Je kunt 2 dingen doen: 1) dit accepteren en verder afbouwen 2) proberen de melkproductie te verhogen. De melkproductie kan omhoog maar dan moet je veel vaker dan 2 keer gaan kolven en 2 keer aanleggen. Je kunt in overleg met een lactatiekundige dan een persoonlijk plan maken. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor de reactie! Mijn vriend en ik hebben besloten om toch helemaal te stoppen met de borstvoeding en we bouwen nu langzaam af. Voor mijn gevoel heb ik niet te weinig borstvoeding. Ik heb het een keer helemaal af gekolfd en toen kwam ik per kant ook aan zo'n 80cc. Ik weet niet precies hoeveel normaal is maar uit de fles drink ze sowieso niet zo veel. En als ze begint te draaien lopen er altijd druppels melk langs haar wangetje. Ik was nog vergeten te vertellen dat ze het ook deed bij de fles. Het gaat nu allemaal wel een stuk beter trouwens! Ze heeft veel minder snel honger en we beginnen meer ritme te krijgen dus het gaat de goede kant op! Nogmaals bedankt voor de reactie! Groetjes Anne!