Als onze kleine straks ene jaar is geweest zouden we graag proberen willen of we misschien zwanger kunnen raken van een tweede. Ik vind de BV geven heerlijk en denk dat ik over ene paar maanden ook nog wel 1-2 voedingen geef. Moet ik daar mee stoppen als ik zwanger wil raken?
het schijnt wel makkelijker te gaan als je bv stopt, maar hoeft niet hoor. mijn moeder gaf mijn broer bv toen ze zwanger werd van mij en ze gaf mij bv toen ze zwanger raakte van mijn zusje. dus het hoeft echt niet zo te zijn. als je graag blijft geven zou ik het gewoon proberen hoor. ik las ook dat je alleen redelijk beschermd bent als je minimaal elke 6 uur incl. 1 nachtvoeding een volledige voeding geeft. dus succes
Hoeft niet. Je lichaam wordt toch pas zwanger als het er aan toe is, en na een aantal maanden maakt het dan niet meer wezenlijk uit of je wel of niet zelf voedt. Als je een cyclus hebt, dan ben je vruchtbaar. Heb je geen cyclus, dan moet je nog even wachten, maar zo ontzettend veel invloed heeft wel of niet stoppen met voeden niet meer daarop na een jaar. Ik heb mijn hele zwangerschap doorgevoed en daarna nog een periode getandemd.
wauw dat is echt super als je gewoon lekker door kunt voeden! ik heb na ruim 10 maanden nog geen cyclus gehad...ook wij willen voor een tweede gaan zodra ik weer ongesteld word...maar tot nu toe dus nog niks!!
Ik ben hier al vanaf 5,5 maand ongesteld. Maar hier nog geen wens voor een 2e en zou het niet erg vinden als ze na haar 2e (mits ze over haar allergieen heen is gegroeid) er zelf mee stopt.
ik heb nu 3x een cyclus gehad, maar wel van 6 weken. Nu heb ik ook PCOS dus dat kan allemaal wel kloppen. En mede daarom vind ik het ook moeilijk te bepalend wanneer ik er weer voor zou gaan. Want ben bang dat we weer de MMM in moeten. En dan moet je het vaak eerst toch weer zelf geprobeerd hebben. Vind wel fijn als er toch wel 2 jaar tussen zit.
ik geef enkel nog een ochtendvoeding maar nog steeds niet ongesteld.... ben nu 8 wk gestopt met de pil en sinds een week alleen nog een ochtendvoeding.. ik hoop snel ongi te worden. Wel last van regelmatige buikkrampjes, alsof ik ee n eisprong heb of ongesteld ga worden maar nee..
Ongesteld worden heeft volgens mij veel minder met de BV te maken dan eerder met de vraag of je lijf er weer aan toe is. Mijn schoonzusje stopte met 4 mnd met de BV en werd toch pas met 9 mnd weer ongesteld... Ik ben gewoon zwanger geworden terwijl ik Thirza nog 3 dagvoedingen en een aantal nachtvoedingen, (varierend van 2-4) gaf, (23 maanden na de bevalling). Mijn cyclus was bij 9 maanden weer op gang gekomen, (wel erg onregelmatig, heb 'm toen we zwanger wilden worden op regel gekregen met visoliecapsules).
Ik kreeg mijn eerste cyclus weer na 13,5 maanden bv. Net als TS heb ik er ook over gedacht om te stoppen met bv om makkelijker zwanger te raken, maar ik ben nu echt zo blij dat ik dat niet gedaan heb!
Ik had ook pcos, via de mmm zwanger geraakt van Eva. Maar met 9 maanden (4 voedingen) werd ik ongesteld. Had ook cycli van 6 weken, maar wel de 3e cyclus zwanger (gaf toen nog 1x bv). Dat werd een miskraam, maar daarna weer de 3e cyclus zwanger. Cycli werden wel steeds korter, kortste was 38 dagen geloof ik (langste 46 dagen).
Welnee, als het met de 1e niet zelf gelukt is, dan mag je gelijk weer de MMM in. Bij ons is het IVF en ik ga het mooi niet meer zelf proberen! No way dat ik weer ga temperaturen en verplicht vrijen! Als wij zover zijn, dan laten we gewoon eerst de cryo's terugplaatsen (we hebben er nog 14 ). Maar hadden we geen cryo's, dan zou ik nog een complete IVF doen. Edit: de gynaecoloog kan er wel op aandringen dat je stopt met BV voordat ze weer wat doen!
Voordat je stopt met bv, kun je beter eerst nog wat andere dingen proberen om je cyclus terug te krijgen. Bijvoorbeeld een soort 'shock-therapie', 24 uur lang helemaal geen borstvoeding geven. Dat er zo lang geen bv-hormonen vrijkomen, kan voor sommige vrouwen net dat extra zetje zijn wat het lichaam nodig heeft om de cyclus op gang te laten komen. En binnen 1 dag loopt je bv niet zodanig hard terug dat je het niet meer op peil krijgt.
Maar doe dat vooral niet in een periode dat je kind wat 'fussy' is (vaak rond 9 maanden), want in zo'n periode kan het zorgen voor een zuigelingenstaking!
Wat een mooi woord, zuigelingenstaking.... sorry, is helemaal offtopic, maar ik moest het even kwijt. Lijkt me moeilijk om die keuze te maken, TS. Ik kreeg zelf al een (redelijk) normale cyclus toen ik nog volledig en uitsluitend BV gaf - en pas een actieve kinderwens toen ik er al een paar maanden mee gestopt was.
Ik wil voorlopig nog niet stoppen met BV en idd de actieve kinderwens is er nog niet op het moment. Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus ook 40-50 dagen of helemaal niet. Pas met hormoonpillen werd het rond de 30-34 dagen. Dus wie weet is dit wel normaal wat ik nu heb. Ban na zwangerschap geen anticonceptie gaan gebruiken, alleen condooms. maar wil het er nu nog niet op wagen. Mijn lichaam is er voor mij gevoel nog niet klaar voor en ik zelf ook niet.
Ik ben toen de oudste 1 jaar was ook gestopt met de bv en 2 maanden later zwanger. Ik werd ook niet ongi tijdens het bv geven. Nu ben ik ook niet meer ongi geworden en wil denk ik weer rond 1 jaar stoppen. Ben benieuwd wanneer ik dan ongi zal worden...
Onze twee oudsten waren 8,5 en 9 maanden oud toen ik weer zwanger raakte. Ze kregen nog gewoon (2/3x per dag?) borstvoeding. Annabel heeft het tot 14 maanden volgehouden en Evelien tot 1 jaar. Het leek me heel mooi om te kunnen tandemvoeden, maar dat zat er helaas niet in. Mijn cyclus kwam trouwens na alledrie de bevallingen na 6/7 maanden weer op gang.