Even een vraagje! Als ik elke ochtend na de ochtendvoeding de 'rest' afkolf. Gaat dan mijn totale productie omhoog of alleen in de ochtend? Ik kolf namelijk op werkdagen zo'n 170 150 en 100 maar heb nu wel 3x 180 nodig voor hem. Dus ik wil op de dagen dat ik vrij ben wat opsparen dmv elke ochtend even na te kolven. Maar wil dan even weten of mijn borsten dan zo de ochtend afname omhoog gooit of de totale.. Bedankt!
Je hebt wel kans dat je bij de eerste keer kolven op het werk minder dan 170 kolft en de rest van de dag dus ook minder. Kan het een idee zijn om twee keer op het werk te kolven ipv drie keer? Raar maar waar, met 2x kolven heb ik meer opbrengst op het werk dan 3x. Ik zit toch rustiger en heb meer tijd om me goed te ontspannen. Ik werk daarbij in de zorg, en ook al heb ik recht op de kolftijd, ik wil toch graag weer snel terug zijn op mijn werkplek. Ik voed rond 6/6.30, kolf om 11 uur en 15 uur. Als ik thuis kom tussen 18-18.30 heeft ze meestal om 17/17.30 nog de fles gehad. Ik moet 3x170 compenseren en kom dan meestal (varierend of ik een drukke dag heb gehad of niet) niks te kort of max 60cc. Voor de productie kolf ik wel altijd als ik thuis kom, wat ik over heb gaat de voorraad in.
Hai hai, 2 keer red ik niet want werk namelijk van 8-19. en ik kolf op de momenten dat anders mijn kleine zou eten. om 11 en 15 en dan of daar nog om 19 of anders thuis om 19.30 gelukkig is dat maar 1 dag en de andere dagen zijn halve dagen dus kolf ik niet. alleen pas weer bij thuiskomst omdat dan zl net de fles heeft gehad. Ik krijg altijd wel rustig de tijd om te kolven maar idd ik zit niet altijd rustig. misschien dat het daaraan ligt idd. Maar toen ik net begon met werken ging het wel goed toen kolfde ik wel 3x 160 maar nu hij meer gaat drinken red ik het niet meer. toen kon ik wat ik op een dag afkolfde de week erna weer meegeven. Maar nu moet ik spelen met de voorraad en vind het eigenlijk ook wel lekker mijn voorraad wat aan te vullen.
Dan zou ik er eerder voor kiezen om op de dagen dat je thuis bent na de ochtendvoeding af te kolven en dit te gaan opsparen. Dan heb je het gedoe ook niet dat je op een werkdag na de ochtendvoeding moet kolven, schoonmaken en hup naar je werk, slaap is ook wat waard Ik doe het s ochtends ook wel eens en laat die voeding eerst nog even in de koelkast staan voor "nood". In de avond kan de voeding dan alsnog de vriezer in. Verder heb ik lange ijsstaafjesbakjes waar ik de melk in stokjes van 10 cc kan invriezen. Zo kan ik kleinere porties makkelijk aanvullen.
Nee ik wil ook op de dagen dat ik niet werk gaan kolven anders wordt het idd wel erg druk haha Van de ijsblok dingetjes is een goeie! Ga ik ook proberen is nooit weg om kleine porties op voorraad te hebben. En wat jij doet met afkolven doe ik ook vaak mocht het alsnog niet op gaan gaat het de vriezer in. Maar ik zou ook nog graag willen weten als ik 4 van de 7 dagen morgens na de ochtendvoeding nog afkolf of dat de productie in zijn algemeenheid omhoog kan brengen of de ochtendproductie omhoog kan brengen zodat ik wat extra kan invriezen.
Hmm, ik weet niet of het het omhoog krikt, bij mij geloof ik niet. Maar vind dat lastig te beoordelen, ik kolf elke ochtend 1 borst namelijk. In ochtend drinkt baby 1 borst, de andere kolf ik. Heb hierdoor flinke voorraad in de vriezer. Ik kolf ook want wil niet met volle borsten de dag ingaan. Ik kolf 10 minuutjes, ondertussen ontbijt ik en bekijk het nieuws, en is baby aan het uitbuiken.