Volgende maand stopt mijn kolfrecht. Mijn zoontje is dan precies 9 maanden. Ik woon in Spanje en hier heb je tot je baby 9 maanden is een uur per dag voor je baby. Daar in mag je kolven of bijv eerder naar huis of later beginnen (in NL is dit anders geloof ik). Sinds een tijdje kolf ik nog maar 1 keer (werkdag van 8 uur) en dan kan ik een halfuur eerder weg (dus werk ik 7,5 uur). De afgekolfde melk geef ik mee voor de volgende dag bij de oppas (180-200cc). Eerder kolfde ik natuurlijk meer, maar op een gegeven moment werd dat me echt te vermoeiend en nu krijgt hij daar 1 keer kunstvoeding met pap, fruit en 1 fles moedermelk. Wat kan ik nu het beste doen volgende maand? Ik zie t niet echt zitten om alsnog te kolven en bijv een kwartier langer te blijven en ook savonds thuis kolven wordt voor mij moeilijk. Ik neem aan dat hij nog wel gewoon melk moet drinken overdag met 9 maanden... Wat voor voedingschema kan ik dan aanhouden?
Ps. wanneer m'n kolfrecht afloopt hoef ik nog maar zon 2,5 week te werken en dan heb ik een aantal maanden vakantie!
Als je nog maar 2,5 week hoeft te werken zou ik toch proberen het kolven vol te houden. Kan je niet dat half uur dat je nu eerder naar huis gaat inzetten om maand te kolven? Bij mij liep het toch wel terug toen ik stopte met kolven op het werk. Bij de jongste gaf ik nog nachtvoedingen dat scheelde wel iets voor mijn productie. Maar of dat ideaal is Als je echt niet wil kan 1 flesje kv wel voldoende zijn hoor. Eventueel water bij dorst en afhankelijk van hoeveel hij anders nog drinkt een bakje yoghurt voor de zuivel.
Ik kan niet genoeg meer kolven want hij drinkt nu zon 200 cc in zijn flesje en daar van krijgt hij er dus 1 en 1 keer kunstvoeding met pap (dit doe ik pas sinds kort, eerder Kolfde ik dat sochtends altijd). Als het lukt kan ik in de ochtend misschien kolven maar de laatste tijd lukt dat niet altijd. Ok dus hij zou met 1 fles kunstvoeding kunnen..? En hoe doe ik dat dan met de Pap voeding? Want dan zou t neerkomen op twee kunst voedingen.. En gaat mijn productie dan naar de maan wanneer ik smiddags niet meer kolf?
Ik had bedacht straks mn lunchpauze in 2x15min te knippen om 2x per dag te kunnen kolven. Mss kan jij dat ook doen? Of 1x tussen de middag?
Lunchpauze heb ik niet echt, werk in een hotel in de receptie. Kan wel vragen of ik even 15 min.kan kolven eventueel en dan 15 min.langer blijven... Dat is eventueel nog een idee. Maar ik merk nu dat mijn zoontje minder geinteresseerd is in de borst, vanmorgen nauwelijks gedronken! Dus ook maar eens kijken hoe dit afloopt.. Weet niet of t een fase is..! Hoop het want wilde nog niet stoppen eigenlijk Hij gaat dan rechtop zitten en spelen. Deed hij eerder ook wel maar vanmorgen was wel echt dat ik dacht pfff... mn borsten zitten nu gewoon nog bijna vol! En ben nu aant werk, geen tijd meer om te kolven haha tot 13:00 vanmiddag
Ik zou dan het kolven rustig afbouwen, je kleine zolamg een flesje kv geven als je niet genoeg mee kan geven, en dan in je vakantie de bv weer opbouwen. Ik kolf al.wat langer niet meer op werk maar kan op m'n vrije dagen en in vakanties gewoon bv geven, m'n productie kan dat prima aan. Succes ermee, en wat heerlijk een paar maanden vakantie!
Ooh ok! Als de Productie dat aan kan dan lijkt me dat wel fijner, heb namelijk niet veel zin om langer op m'n werk te blijven :-/ en kolven ben ik ook wel zat, als je dat savonds na een lange werkdag nog moet doen, bovendien is t dan denk ik ook niet voldoende wat ik dan kan kolven. Wat voor voedingsschema kan ik dan aanhouden..? Hij krijgt nu dus als ik werk: ontbijt altijd borst, dan pap met kV rond uur of 11:00. Fruit rond 12:30 en fles moedermelk rond 15:30. Avond hapje 18:00 en dan borst rond 19:00-19:30 voor t slapen gaan. Moet ik dan gewoon dat flesje moedermelk voor kV fles vervangen? Is dat erg? Op m'n vrije dagen kan ik m idd gewoon weer aanleggen, ben drie dagen vrij achter elkaar. Idd heerlijk aantal maanden vakantie! M'n man en ik werken alleen in t zomer seizoen
Ik heb toen inderdaad de bv gewoon door kv laten vervangen. Twee dagen beetje stuwing gehad maar het gaat nu nog steeds goed, en op m'n vrije dagen nog steeds genoeg om alleen bv te geven. Ben blij dat ik van dat kolven af ben Oh ja ik zorg er wel voor dat ik 's ochtends nog zelf zoveel mogelijk voedt, en 's middags bij het thuiskomen ook. Er zit dan zo'n 9-10 uur tussen de voedingen en dat lijkt ook wel de max.