Heb ik recht op een uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kellieee, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap de ziektewet in gegaan ivm bekkeninstabiliteit. Dat werd later een WAZO uitkering. Nu was vorige week mijn laatste week, en heb ik dus geen inkomen meer. Ik kan geen ww meer krijgen, en heb ooit eens geprobeerd een bijstand aan te vragen. Daar heb ik geen recht op omdat ik nu 24 jaar oud ben en alleen een VMBO diploma heb.

Ik heb 2 kinderen. Een dochter van 3 en een zoon van 11 weken. Allebei van een andere vader. Met de vader van mijn zoon wonen wij samen. Hij heeft wel een inkomen, maar het kan toch niet zo zijn dat ik helemaal nergens recht op heb?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

[FONT=&quot]Beste Kellieee,[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Je geeft zelf al aan dat je WAZO-uitkering stopt, en je geen recht op WW meer hebt. Je kunt dan geen andere uitkering van UWV meer krijgen; om opnieuw WW te krijgen, moet je eerst weer nieuw arbeidsverleden opbouwen.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Kennelijk heb je geen recht op bijstand. Bijstand krijg je alleen als je gezinsinkomen lager is dan de norm. Als je partner meer verdient dan de bijstandsnorm, kun je inderdaad geen bijstand krijgen. Neem voor aanvullende informatie over de bijstand contact op met je gemeente (die beoordeelt het recht op bijstand, niet UWV).[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

3. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu zei ik dat ik geen recht meer heb op WW, maar daar kom ik even op terug. Voor mijn verlof in ging, was ik een half jaar werkzaam. Dit contract werd niet verlengd ivm mijn zwangerschap. Heb ik dan toch recht op WW na eem half jaar werken? En zou ik dat dan nog aan kunnen vragen of ben ik daar te laat mee?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kellieee,

Bedankt voor je aanvullende vragen. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina