Dag lieve mensen, Domme vraag maar misschien in de context begrijpen jullie het wat meer. Wij hebben een afspraak voor een punctie in onze 1e IVF ronde over een paar dagen. Ik krijg een injectie (Dormi-iets) tegen de pijn, en kan daarna op de uitslaapkamer bijkomen. Nu hebben wij geen auto en ga ik daar nu elke keer met de trein en stukje lopen, maar wat raden jullie aan? Een auto huren voor die ene dag? Als het echt nodig is doen we dat, maar eigenlijk liever niet omdat wij zelf alles moeten betalen, en het loopt aardig in de papieren intussen.... Niet dat wij het er niet voor over hebben, maar wij hebben het niet zo heel breed momenteel. (Klink ik nu als een vreselijk mens?) Dank je, vast.
Misschien kan iemand jullie rijden? familie of goede vrienden die weten dat jullie hiermee bezig zijn? Anders aan het ziekenfonds vragen of hun een taxi vergoeden, vaak vergoeden ze een bepaalde km-prijs.
Ik zou zeker proberen of iemand je kan rijden of dat je een auto kan lenen. Je voelt je vaak echt niet fijn na een punctie...succes
Ik zou ook proberen iemand te regelen. Heb ik toen zelf ook gedaan en dat was erg fijn. Succes iniedergeval. Groetjes, Elvira
Nou bedankt voor je reacties - ik neem jullie advies aan, en we huren gewoon een auto voor de weekend. Ik vraag het liever niet aan mensen, geen zin in meelevende reacties, eigenlijk niemand verteld behalve twee vriendinnen. Mensen bedoelen het zo goed, maar ik kan het niet erbij hebben. Klinkt bekend?
hoi audrey, Ik heb wel een beetje verstand van auto's huren. (jarenlang in de zakenreiswereld gerwerkt) Je hebt geluk dat het weekend hebt voor een punctie want dan zijn er speciale weekendtarieven. Sixt is een hele goedkope en goed www.sixt.nl. En anders bij de locale autodealer die hebben soms ook goedkoop huurauto's. Maar voordat je huurt check eerst de prijs en dan de prijs van de taxi terug. Voor hetzelfde geld is dat goedkoper. Groetjes, sas
Ja precies meis, probeer een auto te huren of lenen zonder uitleg.. Want na de punctie voel je je niet echt happy, en ver lopen is helemaal een crime. Komt bij dat je ook nog half suf bent van de injectie.. Ik hoop dat je wat geregeld krijgt.. en sucses met de punctie en natuurlijk de tijd erna!
Hai Audrey! Ben je onder behandeling bij het LUMC? Wij staan daar op de wachtlijst voor IVF en dat duurt een jaar! Heb jij ook een jaar moeten wachten? Dus ik kan je helaas niet zeggen of je na de punctie goed kan lopen. Het is niet zo ver naar het station maar kan net te ver zijn! Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en hou ons op de hoogte.
Persoonlijk vond ik de pijn op dat moment meevallen, maar ik was zo duizelig dat de verpleegkundigen me niet lieten gaan als ik niet per rolstoel naar de auto werd gebracht..
Ik was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden na m'n punctie want ik kon niet eens normaal lopen Gelukkig werd dat in de loop van de dag wel minder maar toch... Dan zou ik toch liever een taxi pakken of een auto huren/lenen en iemand anders laten rijden. De een heeft er meer last van als de ander maar je weet nooit hoe je je voelt na een punctie. Sterkte en succes!
Bedankt iedereen, ik vind het erg fijn dat er mensen zijn die weten wat je meemaakt, en zo meeleven op een constructieve manier (als je begrijpt wat ik bedoel...) Nee Annalise, ik ben in Voorburg onder behandeling, op aanraden van mijn gyn. En daar ben ik gelijk begonnen met de behandeling. Nou ja, gelijk, ik moest eerst herstellen van de operatie, maar ik ben in maart geopereerd, en morgen de 1e punctie-poging, dus, ja, ik heb erg veel geluk. Nu moet ik lachen, als ik over geluk spreek, na drie MKs, twee eileiderverwijderingen na 2 BBZs, en een enorme cyste dat flink heeft huisgehouden in een eierstok 8-[ Lief dat jullie vragen dat ik laat weten hoe het gaat, ik heb al een klein beetje het idee dat ik jullie ken van mijn bezoeken aan deze site.
Wij zijn ook onder behandeling bij het LUMC Maar ik ben na de punctie gewoon met de bus naar huis gegaan, Maar woon er heel dichtbij. Greets Beeb
Ik was ontzettend licht in mijn hoofd na de punctie, stond een beetje slapjes op de benen en later werd ik behoorlijk misselijk. Dus ik zou iemand vragen die je lekker kan halen, of in elk geval je hubbie laten rijden als je wel een auto huurt! Alvast succes met de punctie! Groetjes, Jippie