Hallo, Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik zit vanaf de 24e zwangerschapsweek gedeeltelijk in de ZW wegens zwangerschaps gerelateerde klachten. Ben nu 27 weken zwanger en zit voor 75% in ZW.. ik werk in vaste loondienst. Ik had begrepen dat mijn baas een uitkering voor mij krijgt en mij door betaald? Maar hoe zit het met mn inkomen als ik met verlof ga? Normaal is dat een gemiddelde van de afgelopen 3 maanden naar toen zat ik in de ZW. Voordat ik de ZW in ging kreeg ik nog veel onregelmatigheids toeslag ivm weekend en avonddiensten,. Word hier rekening mee gehouden? Dit loon heb ik namelijk echt nodig om rond te kunnen komen... ga ik nu achteruit in inkomen of gaat het uwv uit van het loon wat ik verdiende VOOR mn ZW?
Beste droebeltje, Je wilt weten wat de hoogte wordt van je zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Ga je met zwangerschapsverlof vanaf 1 juni 2013? UWV zal de zwangerschapsuitkering berekenen op basis van het gemiddelde loon bij de laatste werkgever. UWV kijkt naar het loon dat je bij deze werkgever hebt ontvangen over een referteperiode van maximaal één jaar. Die periode eindigt op de laatste dag van het voorlaatste tijdvak voorafgaande aan het tijdvak waarin het zwangerschapsverlof ingaat. Wanneer je onregelmatigheidstoeslag in de referteperiode ontvangen hebt, wordt dit meegenomen in de dagloonberekening. Actuele informatie over de berekening van de WAZO die ingaat vanaf 1 juni 2013 vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare