Mijn dochter heeft een verborgen reflux en heeft sinds 11 oktober er zantac voor gekregen. Ze had consant een witte tong, maar die was na een dag al weer weg. wel nog steeds omhoog en ook omhoog slapen. Ze slaapt 's nachts met de puckababy en dit gaat heel erg goed. 1,5 week geleden stelde mijn vriend voor om eens een keer de medicijn over te slaan, maar dit heb ik de volgende dag geweten. Het wegen bij het CB duurt eigenlijk al te lang. dan krijst ze de boel bij elkaar en komt het omhoog. Nu gaat het eigenlijk al ruim een week zo goed! helemaal geen oprispingen meer, geen last als ze plat ligt met luier verschonen enzo. Maar nu is mijn vraag: wanneer kan je stoppen met de medicijnen? of hoe merk je dat het helemaal over is? want liever geen medicijnen natuurlijk en al helemaal die vieze zantac niet! ze krijgt het er vaak benauwd van... bedankt!
Ik neem aan dat de medicatie voorgeschreven is door een arts, ik zou even overleggen. En anders provoceren, zoals pas. Je merkt dan wel of het nog nodig is. Maar aangezien dat je anderhalve week geleden nog klachten had lijkt het me te vroeg om te stoppen. Deze klachten zijn meestal niet in een week met medicatie over. Hier ging het pas over na het jaar, ze "groeide" er overheen. Dit had te maken met zitten/staan en zittend eten.
Ik zou als ik jullie was overleggen met je ka! Het zou fantastisch zijn voor jullie dat het nu al over is! Maar ik ben bang dat dat nog niet zo is. Marin zit er nog steeds mee! Ik hooop zo dat het straks beter word als ze gaat zitten en staan! Maar ik zou zeggen wees blij dat het zo goed gaat! Kan best door de medicatie komen hoor,
gelukkig mag ik 2 december naar de KA. de huisarts die de zantac voorgeschreven heeft was de weekendpost in het ziekenhuis. toen belde ik omdat ze toen bijna stikte en het haar neusje uit kwam. mijn eigen HA had ik wel van tevoren gebeld (halve week ervoor) en die zei dat ze geen reflux kon hebben want daar was ze te jong voor. terwijl het CB ervoor als tip mee had gegeven om jbpm door de voeding te doen en de HA te bellen, omdat zij het ook dachten dat ze een reflux had. Ik wil dus echt neit meer voor die kleine naar mijn eigen HA, alleen nog maar naar de KA. waar ik dus straks voor het eerst heen ga. ik heb nu wel al 2 dagen maar 1 keer de medicijn gegeven ipv 2 keer en het gaat dus echt veel beter nu... dus hopen maar!
Wij gebruiken nu al zo'n 6 maanden zantac (daarvoor losec) en vorig weekend was de fles leeg. We moesten afgelopen woensdag weer naar de kinderarts en zou dan eventueel het recept weer vragen. Mocht het nodig zijn..... En dat was het helaas. Met de zantac ging het goed en ik dacht eigenlijk dat we, toen we dit weekend zonder zantac zaten, geen problemen meer zouden krijgen. Maar na 1 dag geen zantac kwamen de stralen zuur alweer uit haar mond. Dus wij zijn weer met een nieuwe fles gestart. Volgens de ka zou dit nog wel tot haar eerste verjaardag moeten. Dan gaat het meestal het klepje sluiten. Ik denk dus voor jullie ook nog even geduld... Gelukkig helpt de zantac
hallo, Ik zou het wel afbouwen ,onze huisarts zei als je plotseling stopt met zantac dat het ook kan gebeuren dat het lichaam ineens extra zuur gaat aanmaken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het idd over is nu. Ik hoop voor je dat het goed gaat.
Ik sluit me aan bij de rest...ik zou het zeker overleggen met de ka. Nu het een weekje eindelijk goed gaat zou ik al helemaal nog niet gaan afbouwen of stoppen. Geef haar maagje en vooral slokdarm even de tijd om te rusten. Door al het maagzuur is haar slokdarm mogelijk verbrand en dat heeft tijd nodig om te helen. ga je het nu weer afbouwen en ze krijgt er toch weer last van, kun je weer van voor af aan beginnen. Mila heeft ook reflux gehad. Zij heeft 4 maanden de Losec gehad. Als ik tussendoor een dosis vergat dat merkte ik dat meteen aan haar dat ze weer last had. Pas na een maand of 3 kon ik een dosis weglaten (per ongeluk vergeten en toen ging het goed). Na overleg met de ka heb ik een maand later ook de laatste dosis weggelaten en ook dat ging gelukkig goed. Reflux is bij ieder kindje verschillend. De een heeft er maar heel kort last van, terwijl de ander er tot zijn 1ste jaar last van heeft.
Dean is 16 maanden en heeft nog steeds Reflux! Dus het is niet standaard zo dat je kunt zeggen: Oh, m'n kindje is nu een jaar...dus reflux af!! (zoals ik het hier lees denkt iedereen dat) Bij hem heeft het PH metrie onderzoek (bekend onder de moeders hier met een reflux kindje...) pas plaatsgevonden net voor z'n eerste verjaardag..dus kun je nagaan. Ik ben geen voorstander van m'n kindje volproppen met medicatie, maar wat is nou belangrijker...als het nodig is, is het nodig. En ik zou zelf pas geen experimenteren met minder/stoppen in overleg met KA. Wij hebben begin dec weer een afspr staan, maar de laatste keer toe bracht m'n partner "stoppen" ter sprake en toen zei ze zelf ook: Als het nodig is..is het nodig. Mirre
Ons zoontje heeft ook reflux gehad. Het was echt enorm, de melk die hij dronk ging goed binnen , maar als hij eenmaal gedaan had en moest boeren, kwam alles er terug uit, door mond en ook door neus...wij hebben ook allerlei medicatie gegeven en in overleg met de kinderarts zijn we mogen stoppen toen Rune ongeveer 11maanden was... De kinderarts zei van in 't begin dat hij er wel uit zou groeien, en dat is ook effectief het geval.. nu heeft hij er gelukkig geen last meer van.. Maar ieder kind is natuurlijk anders, best om dit toch met de kinderarts te bespreken, ik zou toch niet zomaar afbouwen of stoppen...veel succes!