Einde relatie wat nu ?

Discussie in 'De lounge' gestart door irisnaomi, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pieter heeft geen ouderlijk gezag

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

das alvast mooi dan kun je alvast naar de sociale dienst gaan en een bewijs van onvermogen vragen met dat papiertje ga je naar een advocaat hij kan alles voor je in orde maken ook de uitschrijving van je ex vriend vraag bij de sociale dienst als je er toch bent gelijk een uitkering aan maak duidelijk dat jou ex zich niet wilt laten uitschrijven en zeg hun dat ze altijd langs mogen komen om te controleren maar dat je echt hoog zit je heb een kleintje te voeden en je heb geld nodig

succes meid het gaat je lukken als je gelooft in jezelf regel die advocaat die gaat aan het werk voor jou en zorg voor die uitkering de rest volgt vanzelf eerst eten

succes en groetjes nathalie ;)

3. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi hoi

Als Pieter geen ouderlijk gezag heeft ben jij de baas over jullie kind !
    Jij mag dan bepalen wie jou kind meeneemt of niet en waar naar toe .
    Knoop dat goed in je oren en laat je niet in luren leggen ....

En dan nog eens iets .
    Het ligt er een beetje aan op wiens naam de woning staat ...
    Als jullie huis op jouw naam staat , kun je pieter wel degelijk uitschrijven !
    Ik heb zelf ook iemand bij mij uit laten schrijven die ik uit huis heb gegooid (niet mijn lief hoor ! ) .
    Als Pieter nieuwe adres gegevens heeft , kun je die doorgeven en dan wordt hij daar in geschreven ...
    Heb je die niet (omdat hij toch nog bij je woont) kun je tegen de woningbouw zeggen dat hij niet meer bij je woont en dat je hem uitgeschreven wilt hebben .
    Hij blijft dan nog 3 maanden bij jou ingeschreven staan .
    In die tijd gaat de woningbouw (en gemeente want daar moet je hem dus ook uitschrijven!) een onderzoek starten .
    Ze zullen dan niets vinden waarschijnlijk (omdat jij niets hebt door gegeven aan adres gegevens enz . ) en dan wordt hij na die 3 maanden uitgeschreven !
    Zo is het hier in Amsterdam in elk geval , heb niet opgelet waar jij vandaan kwam .
    Maar als je niet in Amsterdan woont is de kans toch heel groot dat het bij jou het zelfde gaat ;)

Je moet trouwens wel een hele goede advokaat gaan zoeken !
    Als je ex kwaad wil kan hij via de rechter een dna test aanvragen om op die manier alsnog het ouderlijk gezag aan te vragen !
    Dat weet ik want dat heeft een bekende van mij meegemaakt .
    Een goede advokaat kan dat dan tegengaan ;)
    Omdat je geen inkomen hebt nu moet je voor een advokaat eerst naar de sociale dienst om een bewijs van onvermogen aan te vragen .
    Als je die hebt namelijk , komen de meeste kosten voor rekening van de gemeente en betaal je hooguit 100 euro voor het hele proces met de advokaad !
    Zolang hij geen ouderlijk gezag heeft , heeft je ex geen been om op te staan .
    Vergeet dat vooral niet !
    Als jij toestaat dat je dochter hem gewoon ziet (onder toezicht van jou) toon jij goodwill .
    Kunnen ze je wat dat betrefd nooit iets maken !

Groetjes Joyce

4. morgen heb ik al een afspraak met de rabobank omdat de auto van hem onder mijn verzekering staat en die gaat er dus per morgen af...

daarna pieter hier verder uit huis laten schrijven en dan kan ik de rest regelen

krijg hulp van mij ouders dus dat scheelt weer ..

groeten yvonne en iris

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Oh ik zie dat ik een typfoutje heb gemaakt. Ik bedoelde niet de gemeente, maar de belastingdienst. Sorry voor de verwarring.

6. vandaag dingen gedaan hier lees je wat er gebeurt is

je weet toch dat ik vanchtend naar de bank ben gegaan voor de auto van pieter ?
    nou daar kreeg ik te horen dat ik dus twee maanden niet betaald had dat zou pieter dus doen ..
    dus kon pieters auto niet van mijn verzekering krijgen alleen als hij of de auto zal gaan verkopen of dat hij op een andere naam zal komen en andere verzekering of te wel zijn auto en mijn auto wa rechtbijstand en inboedel zijn dus twee maand niet verzekerd 278 euro waarvan 160 euro van zijn auto is de rest is van mij
    ik dus naar pieter toe en heb gezegt dat hij de auto dus op een ander mans naam moet gaan zetten en een andere verzekering en dat hij zich gelijk mocht gaan uitschrijven ...
    dus we wouden naar gemeente voor de uitschrijving hier en ook zijn auto dus op zijn ouders naam laten zetten maar meneer moest dus eerst zijn ouders bellen of het dus oke was dat hij daar ingeschreven kwam te staan zijn ouders deden dus heel moeilijk van eerst de spullen dan hier in schrijven en dat wou dus zijn vader tegen mij gaan zeggen of tegen mijn moeder want die was erbij maar wij wouden niet met hem praten hebben wat met pieter niet met hun
    Dus zijn ouders kwaad en hun hebben politie op gebelt ..
    Dus paar minuten later ik had mijn vader even gebelt om hoe en wat bij de buren want was mobiel kwijt…
    Dus politie kwam en pieter gelijk van ik mag mijn spullen helemaal niet meenemen enz .
    en ik dus zo hij mag alles van mij mee nemen wat van hem is doe ik geheel niet moeilijk over …
    en dus ook gelijk gezegt dat de auto van hem onverzekerd voor de deur staat al twee maand lang
    ik had de mijne al goed op geborgen dus de politie gelijk van ja dan kan je het ook niet meenemen of je moet iemand anders hebben die dat voor je kan op halen ..
    nou die heeft hij dus niet ..
    de politie heeft gelijk zijn kenteken genoteerd en gezegt als je er nu mee gaat rijden pleeg je een misdrijf …
    op ten dus politie gaat weg en zegt nog even in de gang komt helemaal goed met u hoor hij heeft geen poot om op te staan ..
    Dus ik weer naar mijn ouders huis toe alles uitgelegt hoe en wat mijn ouders kwamen niet meer bij want zijn ouders hebben dus de politie gebelt en door hun kan hij dus echt niet meer met de auto weg ..
    Ik heb dus ondertussen al vast huurtoelag aangevraagt bij mijn ouders en nog enkele dingen
    En heb daar meegeten daarna heeft mijn vader me dus naar huis gebracht want ook ik mag niet rijden ..
    Toen ik dus al de straat in kwam zag ik al dat zijn auto weg was ik zeg nog tegen mij vader die is gewoon naar zijn werk gegaan
    Dus pak iris en mijn tas en ga naar binnen het eerste wat mij opviel dat de post weg was..
    Toen ik ook de lichten aan deed zag ik dus dat alles van hem dus weg was.
    Ofte wel hij is wezen rijden met zijn auto en heeft zijn spullen meegenomen ..
    Nu heb mijn vader dus net de politie gebelt dat hij dus toch is gaan rijden met de auto want ze wisten waar hij stond..
    En die zijn nu naar het huis van zijn ouders toe ..

Verder moet hij zich dus morgen uit laten schrijven of ik doe dat
    En dan kan ik de bijstand aangaan vragen

7. vandaag dingen gedaan hier lees je wat er gebeurt is

je weet toch dat ik vanchtend naar de bank ben gegaan voor de auto van pieter ?
    nou daar kreeg ik te horen dat ik dus twee maanden niet betaald had dat zou pieter dus doen ..
    dus kon pieters auto niet van mijn verzekering krijgen alleen als hij of de auto zal gaan verkopen of dat hij op een andere naam zal komen en andere verzekering of te wel zijn auto en mijn auto wa rechtbijstand en inboedel zijn dus twee maand niet verzekerd 278 euro waarvan 160 euro van zijn auto is de rest is van mij
    ik dus naar pieter toe en heb gezegt dat hij de auto dus op een ander mans naam moet gaan zetten en een andere verzekering en dat hij zich gelijk mocht gaan uitschrijven ...
    dus we wouden naar gemeente voor de uitschrijving hier en ook zijn auto dus op zijn ouders naam laten zetten maar meneer moest dus eerst zijn ouders bellen of het dus oke was dat hij daar ingeschreven kwam te staan zijn ouders deden dus heel moeilijk van eerst de spullen dan hier in schrijven en dat wou dus zijn vader tegen mij gaan zeggen of tegen mijn moeder want die was erbij maar wij wouden niet met hem praten hebben wat met pieter niet met hun
    Dus zijn ouders kwaad en hun hebben politie op gebelt ..
    Dus paar minuten later ik had mijn vader even gebelt om hoe en wat bij de buren want was mobiel kwijt…
    Dus politie kwam en pieter gelijk van ik mag mijn spullen helemaal niet meenemen enz .
    en ik dus zo hij mag alles van mij mee nemen wat van hem is doe ik geheel niet moeilijk over …
    en dus ook gelijk gezegt dat de auto van hem onverzekerd voor de deur staat al twee maand lang
    ik had de mijne al goed op geborgen dus de politie gelijk van ja dan kan je het ook niet meenemen of je moet iemand anders hebben die dat voor je kan op halen ..
    nou die heeft hij dus niet ..
    de politie heeft gelijk zijn kenteken genoteerd en gezegt als je er nu mee gaat rijden pleeg je een misdrijf …
    op ten dus politie gaat weg en zegt nog even in de gang komt helemaal goed met u hoor hij heeft geen poot om op te staan ..
    Dus ik weer naar mijn ouders huis toe alles uitgelegt hoe en wat mijn ouders kwamen niet meer bij want zijn ouders hebben dus de politie gebelt en door hun kan hij dus echt niet meer met de auto weg ..
    Ik heb dus ondertussen al vast huurtoelag aangevraagt bij mijn ouders en nog enkele dingen
    En heb daar meegeten daarna heeft mijn vader me dus naar huis gebracht want ook ik mag niet rijden ..
    Toen ik dus al de straat in kwam zag ik al dat zijn auto weg was ik zeg nog tegen mij vader die is gewoon naar zijn werk gegaan
    Dus pak iris en mijn tas en ga naar binnen het eerste wat mij opviel dat de post weg was..
    Toen ik ook de lichten aan deed zag ik dus dat alles van hem dus weg was.
    Ofte wel hij is wezen rijden met zijn auto en heeft zijn spullen meegenomen ..
    Nu heb mijn vader dus net de politie gebelt dat hij dus toch is gaan rijden met de auto want ze wisten waar hij stond..
    En die zijn nu naar het huis van zijn ouders toe ..

Verder moet hij zich dus morgen uit laten schrijven of ik doe dat
    En dan kan ik de bijstand aangaan vragen

8. hoi hoi
    er is weer veel gebeurt vandaag
    wou pieter vandaag uitschrijven uit huis
    maar kwam hem dara met zijn pappie en maamie tegen en had dat dus al gedaan
    heb daar nu ook een gewijs van
    ook ben ik lang cwi geweest voor de bijstandsuitkering en
    heb daar de 23e een afspraak
    toen we naar huis gingen mijn moeder was mee
    zij ik dus ik heb zo,n vermoeden dat pieter bij mijn huis is en ben dus naar huis gereden
    en ja hoor daar stond hij met zijn mamie
    hij wou de pc op halen en maar die krijgt hij dus nog niet van mij niet eerder dan dat hij de 160 euro aan mij hebt betaald voor de verzekering .....
    mar hij kon er niet in want de voordeur had ik op de knippen en de achterdeur had ik vanochtend een ander slot in gedaan
    en die sleutel heeft hij dus niet
    dus wat doet meneer belt de politie
    maar die zeiden dus jongen betaal gewoon de 160 euro die pc krijg je gwoon van haar mee
    zodra je betaald dus weet niet waarvoor hebt gebelt dat had ze ( ik dus zelf ook al aan u verteld dus stond mooi weer voor lul
    ik ben naar mijn ouders gereden want was met mijn ouders auto
    en had de fiets daar staan dus ik dara heen en met iris weer terug naar huis

9. Gisteren heb ik van mijn ouders geheel nieuwe sloten gehad en die zitten nu in het huis
    want diegene die ik er in had gedaan die hadden we uit het huis gehaald toen w er in kwamen
    en weet dus niet of hij daar nog een sleutel van had
    verder heb ik niks meer van hem gehoort

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje meid... wat een verhalen! Hopelijk is het allemaal snel achter de rug zodat je lekker fris en opnieuw kunt beginnen met Iris.

11. ik hoop ook dat alles snel weer achter de rug
    ben nu al zijn troep die hij heeft laten staan
    in zakken aan het doen
    morgen ga ik semen met mijn broertje de schuur doen want daar staat ook heel wat in van hem
    eb dan zetten we alles van hem in de schuur en dat kan hij zondag op komen halen
    schuur laat ik dan open voor hem
    haalt hij het niet op dan gaat het naar de rova

brengen doe ik het in ieder geval niet

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Jeetje zeg wat een verhaal, heel vervelend zeg, hoop dat het snel de goede kant op gaat en je lekker kan genieten van je dochter.

je komt over als een sterke meid, dus denk dat je het allemaal wel red.

Heel veel sterkte en het komt vast allemaal goed!

13. Het enigste wat ik nu hoop dat de bijstandsuitkering mee werkt

dat hoor ik de 23e

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Komt vast allemaal goed, je woont alleen met je dochter en je hebt geen inkomsten, dus ze moeten wel lijkt mij...

En als het allemaal in behandeling is genomen en het nog ff duurt eer je je eerste bijstand krijgt, kan je volgens mij ook een voorschot krijgen, gewoon naar vragen, je moet toch ook eten!

succes

15. Ik heb al geen inkomsten meer vanaf dat iris geboren is dus nu 11.5 maand..

verder zal ik vragen dan voor een voorschot ...

16. Milla

Milla Niet meer actief

Jeetje wat erg allemaal zeg... Ik hoop dat jij samen met je dochter er heel goed uit gaat komen!
    Er is misschien iets dat je niet weet.. dat in jou voordeel kan zijn:

Als Pieter Iris alleen heeft erkent via de gemeente, dan heeft hij enkel het recht en de plicht om je kind te onderhouden. Met die erkenning heeft hij nog geen ouderlijkgezag of omgangsrecht op het moment dat jullie relatie dus stukloopt. Daarvoor had hij een appart verzoek in moeten dienen bij de griffie van het kantongerecht.

Anders gezegd: Als jullie niet getrouwd zijn, geen geregistreerd partnerschap hadden en Pieter heeft Iris alleen maar via de gemeente erkend, dan heeft hij niets te zeggen over Iris, en niet eens recht op een omgangsregeling. Hij heeft alleen de plicht financieel voor haar te zorgen, en Iris is zijn erfgename, meer niet!

Op internet is hier veel info over te vinden. In princiepe heeft Pieter dus geen eens recht om zijn kind te zien of mee te nemen, laat staan naar zijn ouders toe te brengen, je hoeft dit dus ook niet aan te vechten.

Heel veel sterkte!

17. Oke nee niet alles wist ik
    pieter heeft alleen iris erkent
    verder niet getrouwd geen ouderlijk gezeg en ook geen omgangsrecht
    niks

voor de rest heeft iris gewoon mijn achternaam

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Sorry hoor....maar Pieter blijft wel Iris d'r vader.

Echt walgelijk als ik lees hoe dit weer gaat over de rug van een vader, echt in en in gemeen!

Triest voor het kind ook weer.

EDIT: Dit is meer bedoeld voor alle zogenaamd goedbedoelde tips schrijfsters.

Ik hoop Yvonne dat jij zelf zult inzien dat het fijn is voor je dochter dat ze ondanks dat haar ouders het samen niet meer leuk vinden ze toch mag opgroeien met 2 ouders, weliswaar apart. Ik heb nergens kunnen lezen of opmerken dat hij slecht voor haar is. Geef hem (en je kind!) een kans.

19. even oor de duidelijk heid
    ik weet dat pieter altijd de vader van iris blijft
    en hij mag haar ook echt altijd blijven zien

maar pieter doet zelf dingen achter mijn rug om
    zal als we hadden en afspraak van wanneer hij de spulen op wou komen halen
    menner die haal thet uit het huis als ik er niet ben
    ook heeft hij het gas en licht en water laten afsluiten omdat dat dus op zijn naam stond gelukkig heb ik dat gisteren ook weer gewoon kunnen aansluiten ...
    dus hij geeft mij dus alleen nog maar meer problemen en

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik was mijn berichtje aan het aanpassen en ondertussen heb jij gereageerd.

Tuurlijk gebeuren er nu dingen (wederzijds) die niet leuk zijn en zal er met modder gegooid worden.....zelden dat relaties met een feestje overgaan.

Maar geloof me echt...dit is tijdelijk!

Nu is er boosheid en frustratie, jij hebt ook dingen gedaan waarvan ik denk....oeps lullig (zeggen dat de auto niet verzekerd was bijvoorbeeld).

Maar jullie blijven beide ouders van jullie kind. En ja ik vind absoluut dat hij als hij kan zal moeten bijdragen in de vorm van alimentatie (jij schiet er alleen niks mee op als je in de bijstand zit, ik adviseer je ook eerder een baan te zoeken en je dochter in te schrijven bij een kdv).

Maar ik zou ook zeker de omgang tussen jou dochter en haar vader niet in de weg zitten. Dat vind ik toch altijd zo erg en gaan echt me haren overend staan.
    Hij was tot nu toe goed genoeg.....nu jullie elkaar niet meer leuk vinden kun je niet voor je dochter beslissen dat zij het ook zonder hem zal moeten stellen.

Heel veel succes.

Deel Deze Pagina