Waarom meteen hulp inschakelen sorry hoor, ts gaf ook al aan dat dit de eerste keer was dat hij zo reageerd en hoppa meteen moet er hulp worden ingeschakeld, wat 'n onzin, goed dat we allemaal zo perfect zijn he en nooit iets extremer reageren 👏🏼
Wat goed dat het zo gelopen is! En fijn dat je vriend eigenlijk ook meteen spijt had en gisteren ook voor rede vatbaar was. Dat jullie er na zo'n voorval al de volgende dag meteen goed uitkomen is gewoon een goed teken. Iedereen reageert wel eens wat heftiger en gevoeliger maar het gaat er dan om hoe je er verder uitkomt. Mijn eerste gedachte zou ook niet meteen hulp inschakelen zijn. Gewoon samen lekker wat leuke dingen gaan doen en proberen te blijven praten. Dan komt het wel goed lijkt me!
Eens met Kim. Waarom altijd gelijk hulp? Ik heb ook een keer geflipt om iets heel simpels. het feit is dat ts ooit is vreemdgegaan dus logisch dat haar vriend bang kan zijn dat het weer gebeurd. Er gebeuren nu spannende dingen in zijn leven, hij is bang dat hij haar hierdoor kwijt kan raken heeft dat al helemaal bedankt. En dan accepteert ze ook nog een vriendschapsverzoek (van waarschijnlijk iemand die hij niet kent) Hoe zouden 'we' reageren als het andersom gebeurt zou zijn? Dat hij ooit is vreemdgegaan en nu een vreemde vrouw accepteert?
Dit heb ik dus serieus meegemaakt hè... Ik kreeg verwijten dat ik té vriendschappelijk met een vriend van mij omging, terwijl meneer zelf vreemdging. Met mijn beste vriendin. Terwijl we nét verloofd waren. Ik ben er toen echt doodziek van geweest, letterlijk.
Nou eh, nee, ik heb nog nooit zo gereageerd, ik heb nog nooit een vriendje gehad die zo gereageerd heeft, en mijn vrienden hebben ook nooit relaties waarin er zo wordt gereageerd. Je hebt 'iets extremer' en je hebt 'volstrekt niet in staat te communiceren'.
Maar het gaat toch maar om één keer in de vier jaar tijd dat ze elkaar kennen..? Als het nu vaker zou gebeuren okè. Soms kunnen mensen ineens heftig reageren op iets door samenkomst van allerlei achterliggende redenen/emoties om vervolgens zelf van hun eigen heftige reactie te schrikken en het nooit meer te doen.
Ik krijg niet echt de indruk dat de vriend van TS volstrekt niet in staat is om te communiceren hoor... Sommigen potten alles op, anderen zijn een open boek. Zolang dat geen echte, structurele problemen geeft, hoef je toch niet meteen naar de psycholoog? Blijven praten met elkaar, TS. Blij da tjullie het uitgepraat hebben.
Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Ik raad wel om regelmatig even te gaan zitten met hem om het over dit soort dingen te hebben. Soort van vinger aan de pols. Hij is nu eenmaal onzeker, dat krijg je er niet zomaar 'uit' (als dat überhaupt al lukt) en jij hebt totaal niet door welke acties van jou gevoelig liggen. Dus lijkt me goed om daar over te blijven praten. Op die manier blijf jij op de hoogte van zijn angsten en kan hij gerust gesteld worden.