Hallo, Ik heb een ww uitkering maar kwam in mijn zwangerschap in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Nu eindigt deze ziektewet binnenkort maar de pijn is nog steeds, ook na mijn bevalling, heftig aanwezig. Wat nu te doen? Groet, Tamara
Beste Tamara, Als je zwangerschaps-en bevallingsuitkering (WAZO) eindigt en je bent nog ziek ten gevolge van de zwangerschap of bevalling en je hebt geen werkgever, meld je dan ziek op de eerste dag na afloop van het WAZO-verlof via UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). Je aanvraag voor de Ziektewet-uitkering wordt in behandeling genomen en een verzekeringsarts van het UWV zal beoordelen of de arbeidsongeschiktheid het gevolg is van de zwangerschap of de bevalling. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo, Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb mij nu ziekgemeld op jullie hoofdkantoor en ik heb vandaag een brief gehad dat er binnen 4wk contact opgenomen wordt. Betekend dit dan, dat ik 4 weken geen geld krijg? Groet
Beste Tamara, De behandeling van een aanvraag voor een Ziektewet-uitkering kan inderdaad 4 weken duren. Tijdens deze periode vind er geen betaling plaats omdat het recht nog vast moet worden gesteld. Als dit voor jou financiƫle problemen gaat geven, kun je contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294) om te bespreken of hier een oplossing voor te realiseren is. Ik wens je een voorspoedig herstel. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare