Is het mogelijk om achteraf nog WW te krijgen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Uksie, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV Webcare Team,

Mijn situatie:
    Tot en met januari 2010 was ik in dienst bij werkgever A. Helaas is na mijn verlof het contract beeindigd en kon ik aan de slag bij B. Daar ben ik 3 maanden in dienst geweest, tot 1 april 2010. Vanaf 1 april tot en met september heb ik in de WW gezeten, ik zou weer gaan werken per 1 oktober maar door omstandigheden is dat uitgesteld naar 1 december. Vanaf 1 oktober tot 1 december heb ik geen inkomen gehad.
    Nu ziet het er naar uit dat werkgever C waar ik dus 1 december ben begonnen mij zal moeten ontslaan per 1 maart. (contract voor 3 maanden).

Mijn vraag:
    Hoe zit het nu met mijn WW? Tot en met januari 2010 ben ik altijd aan het werk geweest. (meer dan 10 jaar).
    Kan ik evt. ook achteraf nog WW krijgen? Dus, oktober en november 2010.

En hoeveel WW krijg ik dan, waar wordt dat op gebaseerd?

Groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Uksie,

Je wilt graag weten of het mogelijk is om achteraf nog WW te ontvangen over de periode oktober en november 2010. Afhankelijk van de reden van beëindiging van de WW zijn er twee mogelijkheden.

Is de WW-uitkering in oktober beëindigd omdat je hebt aangegeven dat je weer zou gaan werken? In dat geval kan je een herleving van de uitkering aanvragen als je binnen 6 maanden opnieuw werkloos bent geworden. Dit kan telefonisch via UWV Telefoon Werknemers: 0900-9294. Als je een herleving aanvraagt dan wordt de uitkering gebaseerd op het ‘oude’ uitkeringsbedrag. Het kan zijn dat de hoogte van dit bedrag wordt gewijzigd. Je bent namelijk verplicht om alle wijzigingen die van invloed zijn op de hoogte van je uitkering direct door te geven.

Is de WW-uitkering in oktober beëindigd omdat de maximale duur was bereikt? In dat geval heb je misschien recht op een WWB-uitkering van de gemeente. Ik adviseer je om contact op te nemen met UWV WERKbedrijf over je recht op uitkering in oktober en november 2010.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina