Vermoedelijke cq uitgerekende bevallingsdatum?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Roxyroxx, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Beste,

Ik heb even een vraag. Deze week was ik in gesprek met mijn leidinggevende ivm mijn zwangerschapsverlof. Nu is er enige onduidelijkheid omtrent de uitgerekende cq vermoedelijke datum. In week 39 krijg ik een keizersnede dus de vermoedelijke bevallingsdatum ligt een week eerder dan de uitgerekende datum. Als ik 6 weken voor de bevalling wil stoppen, moet ik dan in de 33ste of 34ste week stoppen? Omdat het om een WAZO gaat vroeg mijn baas of ik de vraag bij jullie kon voorleggen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Roxyroxx,

Je wilt weten wanneer het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) voor jou ingaat.

Je geeft aan 6 weken voor ingang van je vermoedelijke bevallingsdatum met verlof te willen. Beval je een week eerder? Er veranderd niets aan de ingangsdatum van je verlof. Je verlof gaat in 6 weken vóór de dag na de uitgerekende datum.

Wanneer je een week voor de uitgerekende datum bevalt, duurt de WAZO ook 16 weken. Effectief gezien heb je 5 weken zwangerschapsverlof en 11 weken bevallingsverlof.

Actuele informatie over bevallen voor de uitgerekende datum vind je hier en ingang van je verlof hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina