Ik bedoelde het goed meid Sommige vrouwen weten niet dat ze niet mogen lijnen namelijk Bij mij gaat het minder helaas..maar bij mijn eerste dochter ging ik pas afvallen toen ik stopte dus geduld hebben
iris ik heb ook echt het gevoel dat het hier onwil is hoor. Want als ie echt honger heeft dan pakt hij hem wel degelijk. Dan snapt hij het ineens wel... en als ik continu flesjes geef dan is er ook geen probleem... wel knap dat je het zo lang volgehouden hebt meid!
ook als je niks snoept en een beetje gezond eet (dus geen frietjes oid)? Ze zeggen dat je 500 kcal per dag meer verbruikt met borstvoeding en ik merk dat best goed moet ik zeggen...
Niet alle vrouwen vallen af door bv, mijn liochaam houdt het juist vast voor de bv denk ik. Ik eet gewoon normaal....wel frietjes en ik snoep ook. Maar dat deed ik ook voor de zwschappen en dat wil ik ook niet laten hoor
Debby, doen waar je je goed bij voelt. Maar stop omdat jij en/of Sam dat wilt, niet omdat je man dat wilt. Ik vind ook dat je man er niet zo heel veel van snapt gezien ook je andere posts. Je hebt er erg veel verdriet van dat je (misschien?) gaat stoppen, maar ik snap ook niet zo heel erg goed waarom je perse wilt dat hij de fles pakt. Je hoeft nog niet te werken begreep ik, dus vandaar nog even geen noodzaak toch? En tuurlijk wil je weleens weg zonder je kindje(s), dat snap ik maar al te goed! Als ie dan echt geen fles neemt, kan ie het later toch bij jou aan de borst inhalen? Ik heb miss wel makkelijk praten hoor, mijn dochter heeft een tijdje de fles geweigerd, maar momenteel neemt ze hem wel weer. Maar ze moet wel echt honger hebben, anders wacht ze liever en gaat lopen spelen. Maar ja, dat is niet zo erg vind ik, dan drinkt ze eventueel maar tijdelijk wat minder, ik ben tenslotte geen dagen achter elkaar weg. Ik heb het idee dat je BV en KV teveel met elkaar wilt vergelijken? Bij BV is het nou eenmaal zo dat je kindje afhankelijk(er) van jou is. Als dat iets is waar je niet goed tegen kan, is BV wellicht niks voor jullie?
Oh en nog over dat korte drinken, dat doet mijn dochter ook! Maar ze groeit hartstikke goed hoor. Dus geen zorgen wat dat betreft, elk kindje is anders. Mijn zoontje dronk bijvoorbeeld weer heeeeeeeeeel lang (had ook minder voedingen per dag), dus alles kan.
Met het doordrinkeffect krijgen ze meer binnen dan op dat moment goed voor ze is. En dat wil je toch niet?
Ik bagatelliseer niets! Maar ik vind het veel te heavy om een baby, die alles instinctief doet, te beschuldigen van onwil. Dat is volwassen ideeën overplaatsen in een babyhoofd. Een baby betichten van onwil, dat vind ik een verkeerde manier van een baby benaderen en niet echt van respect voor de baby en diens behoeften getuigen.
Maar drinken dan al die flessenkindjes altijd meer dan goed voor ze is? En met onwil bwdoel ik niet dat hij me wil pesten meer dat hij een voorkeur voor de borst heeft
Ik denk dat ze met 3 maanden ook echt al wel bewust zijn dat er meerdere manieren van eten zijn, en daar kunnen ze een duidelijke voorkeur in hebben. En ja, geef ze eens ongelijk, die borst is toch ook gewoon veel lekkerder!
Maar drinken dan al die flessenkindjes altijd meer dan goed voor ze is? En met onwil bwdoel ik niet dat hij me wil pesten meer dat hij een voorkeur voor de borst heeft
Ik las hier een stukje over prematuurtjes, dat is natuurlijk een verhaal apart. Simone lag 5 weken in het ziekenhuis en heeft de laatste week leren drinken. Uit een flesje, want ja ik woon daar niet he Thuis is ze toch aan de borst gaan drinken (gewoon oefenen, zonder stresss) en sinds die tijd drinkt ze beide, inmiddels is ze bijna 10 maanden. Zo kan het dus ook, en het zegt helemaal niks over andere kindjes....
Jij kent mijn kind niet...Hij wil gewoon flesvoeding, want hij vindt het niet lekker. Geeft niks, dat snap ik best, maar dat is wel de reden waarom hij weigert, dus is het onwil en niks anders! de meeste flessenweigeraars die ik ken doen het omdat ze flesvoeding veel minder lekker vinden. Geeft niks..prima, maar dat kan idd wel problemen geven en zekers ook binnen je relatie, want de ander zit in de stress thuis.
hmmm iris bij mij is het afgekolfde melk maar die wil hij ook niet. Maar goed dat schijnt toch anders te smaken...
Hier begonnen met afgekolfde melk meteen in de fles (ik zat te kolven en vriend gaf tegelijkertijd de fles) om zo de smaak en de temperatuur zoveel mogelijk na te bootsen. Pas na een tijdje koelkast melk opgewarmt en daarna half vers half diepvries en daarna pas helemaal diepvries. Maar ongeacht wat hij heeft gedronken als ik niet bij hem ben: zodra ik hem vastpak wil hij eerst knuffelen en daarna.. lekker kroelen en drinken (smelt). Is toch meer dan eten he Hier was flesdrinken wel belangrijk omdat ik 4 dagen werk en niet live kan komen voeden. Maar anders had ik het ook niet gedaan hoor, hij krijgt nu nooit een fles als ik bij hem ben.
Die van mij wil ook geen flesjes, ik heb het gewoon opgegeven Dan maar niet, wat is nou een half jaar op een mensenleven? en nee ik ben nog niet op stap geweest. (nou ja niet langer dan drie uren) Ze is nu een half jaar, begint wat met hapjes en slaapt sinds 1 week pas door. Ik heb rond drie maanden er ook helemaal doorheen gezeten. (drie keer per nacht kwam ze gerust). Nu slaapt ze bijna iedere nacht van zeven tot zeven het is dus goed gekomen. (al is dit natuurlijk bij ieder kind zo). Dus mijn dochter heeft gewonnen en acht geef haar eens ongelijk? Sterkte met je keuze.
Dan nog is het geen ONWIL! Je hebt het over een klein weerloos kind! Dat instinctief kiest voor wat het beste voor hem is. Onwil is als iemand willens en wetens iets doet om je dwars te zitten. En zo zitten kleine babies niet in elkaar. En waarom zou het voor problemen moeten zorgen in een relatie? Vaders moeten ook leren omgaan met baby hoor!
dirksmama ik denk dat je het woord gewoon anders opvat hoor... ik denk echt niet dat dat sam mij wil pesten, want hij denkt nog helemaal niet aan dat iemand anders gevoelens heeft behalve hijzelf. Hij is gewoon gewend aan de borst te drinken en daarom is een fles raar voor hem en dat wil hij niet. Ik geloof er niks van dat een kind instinctief kiest wat het beste is qua fles/borst voor hem want mijn dochter had dus tepel speen verwarring en zij wilde echt niet aan de borst. Flesjes vond zij veel fijner... Hier gaat het niet echt lekker meer. Mijn productie loopt gigantisch terug ondanks dat ik veel kolf/borst aanbied en sam drinkt voor geen meter meer aan de borst. Elke keer happen/loslaten. Vannacht heeft ie lekker naast me geslapen maar werd wel 10 keer wakker doordat hij de borst pakte (normaal doet ie dat 1 of 2 keer per nacht). Ik denk dat Sam er gewoon ontzettend veel moeite mee heeft om borst en fles te combineren. Hij kan die omschakeling gewoon niet goed maken. En als ik dan moet kiezen voor 1 van de 2 dan kies ik voor de fles... misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen dat dit het is voor ons. Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik er heel veel aan gedaan heb en ik heb gewoon niet veel energie meer om er in te stoppen. Mijn dochter zit nu ook in een mega dwarse bui en slaapt s avonds heel slecht. Ik ben gewoon moe en ik wil gewoon dat het gaat lopen, de ene of de andere kant uit... En dan mogen jullie me veroordelen of mij een slechte moeder vinden, maar zonder die uitjes die ik af en toe heb word ik gek. Ik zeg gewoon eerlijk dat ik niet een half jaar lang alleen maar met een krijzend kind kan zitten (sam huilt best veel, vooral s avonds) en dan ook nog een dwarse peuterpuber, mijn hoofd loopt om af en toe. Ik vind het gewoon erg zwaar en als ik dan even weg ben dan laad ik weer helemaal op. Ik denk niet dat ik door dit te zeggen een slechte moeder ben...
Debby, ik vind je idd absoluuuuuuuuut geen slechte moeder hoor! Dit is jouw keuze en daar sta je zo te lezen helemaal achter. Hopelijk gaat het afbouwen smooth en gaat Sam minder huilen de komende tijd.
idd het is toch jouw`n keuze...je hoeft je echt niet voor ons te verantwoorden hoor... Bv is iets waar je 100% achter moet staan en dat doe jij gewoonweg niet...nou ben dan eerlijk tegen jezelf en stop dan...