Hallo allemaal, Gisteren ben ik ongesteld geworden... Dat verbaasde mij heel erg, geef namelijk volledig BV, nog zo'n 7 voedingen per dag en dochterlief slaapt niet door. Bij mijn zoontje werd ik pas na 13 mnd ongi en nu dus al voordat dochterlief 4 mnd is. VAAG!!! En dat terwijl ze veel meer voedingen heeft dan zoonlief toen en niet doorslaapt (hij deed dat al bij 2 mnd). Zit er heel niet op te wachten en bijkomend nadeel is dat dochterlief daardoor de borst regelmatig weigert. Gisteravond rond 7uur was de voeding al ruim 4u geleden en ze had duidelijk honger, maar ze begon te gillen bij de borst en draaide dr hoofd weg. Ook gaat ze 'bijten'(= klemmen met haar kaken). Superirritant en frustrerend dus voor ons allebei. Heb uiteindelijk van ellende maar gekolfd en uit de fles dronk ze gelukkig wel, 180cc zelfs. Dus aan de smaak van de melk ligt het dan niet?! Vannacht en vanochtend dronk ze gelukkig wel gewoon, maar net weer gedoe. Heb dus maar weer gekolfd en dat dronk ze op. Ik hoop dus echt dat ik maar eenmalig ongi ben nu en dat het daarna weer heeeeeeeeeel lang duurt, want ik zit niet te wachten op elke maand dit soort dagen. Geen idee ook hoe lang dit kan duren...? Iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt dit gedoe?
Ik werd 32 dagen na mijn bevalling weer ongesteld (vind het nog steeds een rotstreek van mijn lijf ) Mijn productie kelderde tot een dieptepunt, baby wilde véél drinken, met uiteindelijk overproductie tot gevolg. Na 2 cycli maar op de pil over gegaan. Andere ervaring dan jij dus, maar hier zo'n 2 dagen rond eisprong en 3 dagen met menstruatie dat ik merkte dat er invloed was op mijn productie.
Ik werd beide keren weer ongesteld terwijl ik nog volledig BV gaf (eerste keer na 3 maanden, tweede keer na 5 maanden). Heb eigenlijk nooit zo duidelijk gemerkt dat de kindjes dan niet meer wilden drinken bij me. Ik hoop dat het borstweigeren niet maandelijks terugkomt. Het hoeft niet, zelfs al krijg jij weer helemaal een gewone cyclus.
Je ruikt anders op verschillende momenten van je cyclus. Dat kan verklaren waarom je kind niet bij jou wilde drinken (mama ruikt niet zo als het hoort), maar wel uit een fles.
Hier keldert mn productie ook en trage tsr. Soms even afzien maar als ik eenmaal weer ongesteld ben, gaat het weer beter.
Meestal duurt het maar enkele dagen. Ik had er zelf trouwens alleen de eerste keer (baby was 7 weken) ontzettend last van, de tweede keer minder en de 3e keer merkte in het niet eens meer. Hopelijk is dat bij jou ook zo!
Nou meiden, het is nog steeds drama, nu wil ze ook zelfs 's nachts niet drinken en 's ochtends niet Ze wordt helemaal gek als ik haar de borst aanbiedt. Wat moet ik nou??? Ik kan toch niet steeds gaan kolven en flesje geven (dat drinkt ze wel), dan ben ik bang dat ik haar helemaal niet meer aan de borst krijg. Ik ben 2 dagen ongesteld geweest (do en vr), maar gister en vandaag bloed ik helemaal niet meer, waarom dan nog weigeren??? Tandjes kan ik ook nog niet ontdekken. Help help help, het huilen staat me nader dan het lachen nu... Ze drinkt wel (een beetje) wanneer ik haar al slapend aanleg, dus dat doe ik maar zo veel mogelijk.
Wat rot zeg! Ik zou een lactatiekundige bellen. En inderdaad dan blijven aanleggen wanneer ze slaperig is, dan verleerd ze techniek tenminste niet. Sterkte!!
Even weer een update.. we zijn langs de HA gegaan en dochterlief mankeert niks, geen spruw, geen oorpijn etc. Ze heeft vandaag ook alweer een paar keer bij me gedronken! Zodra het toch nog mis blijkt te zijn, bel ik de LK!