Einde van de dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier wordt op de opvang ook warm gegeten tussen de middag. Toch eten er vaak samen nog in de avond. Er zijn ook genoeg Momenten dat ik toch nog ga koken als ze op bed liggen. Dan is het ook zo 20:30. Denk dar je het moet accepteren en anders beter plannen, zoals vooraf koken etc.

Dat je met je dochter wilt spelen vind ik trouwens wel erg goed. Ik heb amper tijd om aandacht te geven omdat ik van alles moet doen

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik was altijd pas om 18.00 thuis. Man is altijd eerder dus hij kookt en ik kan aanschuiven als ik thuis ben. Daarna is het met dochter spelen, op schoot, zij vertellen hoe haar dag was (in het Arabisch :D )
    Om 19.00 3x p/w douchen / in bad, pyjama aan en een filmpje kijken van enkele minuten. Om 19.20 richting slaapkamer.
    Als zij ligt gaan wij nog afwassen, opruimen, etc. Om 20.00 klaar.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja dat is het hem net. Als ik de hele dag ben gaan werken, dan wil ik ook echt wat quality time met mijn dochter. Koken terwijl zij alleen speelt, reken ik daar niet onder. Als die keuze betekent dat ik dan pas om 20u30 kan eten, dan heb ik dat er graag voor over. Zo te lezen is dat overigens niet zo abnormaal.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier werken we ook fulltime (wel met flexibele uren), en dochter gaat 4 dagen naar de creche.
    Ze eet overdag ook warm op de creche, maar toch eten we 's avonds altijd samen.

Hier gaat het ongeveer zo:
    16-16.30 uur: man of ik begint met eten voorbereiden (werk is aan huis, dus dat is een groot voordeel)
    16.30 uur: een van ons haalt dochter op, dan thuis en spelen
    17.30-18 uur: samen aan tafel, ze eet twee keer warm maar ik vind die gezamenlijke maaltijd toch heel belangrijk
    18.30 uur: in bad (3-4 keer per week)
    19 uur: beneden in pyjama, warme melk en nog een rustige activiteit (tv uit, voorlezen of iets dergelijks)
    19.30 uur: naar boven, tandenpoetsen en in bed, dan lees ik ook nog voor, twee slaapliedjes en welterusten

Al met al hebben wij rond 20 uur de avond voor onszelf, inclusief gegeten en opgeruimd hebben.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    17.30 thuis
    17.45 eten (kook de avond van tevoren, dag dat ik niet hoef te werken, dus hoef het alleen op te warmen)
    18.15 kids in bad
    18.30 pyama's aan, tanden poetsen, verhaaltje lezen, liedjes zingen
    19.00 naar bed

Daarna kunnen wij opruimen (meestal heeft manlief de keuken al helemaal gedaan als ik de kinderen in bed leg) en hebben we vanaf 20.00u de avond sowieso voor onszelf.

Deel Deze Pagina