zo licht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Medith, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Sinds babylief geboren is heb ik vaak snachts op moeten staan voor een voeding. Nu slaapt hij meestal door, mits er geen sprong of door komende kiesjes zijn.

Echter, na al die tijd slaap ik zo licht dat ik van t minste of geringste wakker wordt. Fietst er buiten iemand voorbij, gaat mijn man naar bed of hoest mijn dochter? Ok Ben direct wakker. En ook klaarwakker. Ik word hier letterlijk zo moe van.
    Nu slapt mijn kereltje eindelijk eens wat door; lig ik wakker.

Gaat dit nog over? Zal ik ooit (lees, het liefs voor onze volgende zich aandient ;) ) nog wat vaster slapen of hoort dit er gewoon bij en is het gedaan met mijn goede nacht rust ?

2. Zjowies

Zjowies Lid

24 jun 2014
    45
    6
    8
    België
    Je hoort dit vaker van mama's hé, dat ze ineens slechter slapen of veel moeilijker in slaap geraken sinds de geboorte van hun baby.

Geef je borstvoeding of flesjes? Ik geef BV en daar worden mama én baby lekker slaperig van (dat helpt me veel, dus ben ik heel blij mee ;))

Zal wel overgaan, joh! (en dan is het wachten tot ze de peuterleeftijd hebben en om 6u wakker zijn en willen spelen ;))

3. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Haha, ja dat 6u wakker worden zie ik ook niet zo naar uit ;)

Ik heb 8mnd lang BV gegeven. Nu FV. Om 23u wordt hij nog wakker voor een flesje. Daarna slaapt hij dus, als hij zich goed voelt, gewoon door. Ik had me hier zo op verheugd! En nu is het zover en kan ik er helemaal niet van genieten omdat ik zelf elke keer wakker wordt. En voel ik me sochtends soms nog steeds gebroken.

Overigens helpen de hormonen niet mee, want als ik wakker wordt door iets buiten (fiets, auto, geklets, whatever) word ik zoooo boos (hoe durven ze, snachts, voor mijn raam!!! ;) ) en is mijn slaap helemaal weg..

4. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook last van (gehad) maar ik merk dat ik door oordopjes in beter slaap. Of het werkt omdat ik echt minder hoor; of omdat ik dan denk nu hoor ik minder dat weet ik niet.
    Mijn vriend doet ze dan niet in; en zo slapen we om en om erg lekker..

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hmm slecht/licht slapen kan ook goed komen doordat je nu zwanger bent. Ik heb de hele zwangerschap slecht geslapen. Kon midden in de nacht zo uren wakker liggen in niets. Niet in buik die in de weg zat of om schoppende baby maar gewoon klaarwakker zijn.
    Dus hou er rekening mee dat het voorlopig niet over gaat. De hormonen zijn nog niet tot rust gekomen of ze moeten al weer aan de bak, denk toch wel dát dat meespeelt.
    Maar hoop natuurlijk wel dat je ook geniet van dit wondertje en je toch nog wat bij kan tanken.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het gaat weer over, ooit :)
    Mocht je merken dat het niet vanzelf over gaat, dan is het handig om je lijf te 'dwingen' effectiever te gaan slapen weer, door er later in te gaan en op tijd op te staan. Daarmee ga je in eerste instantie minder slapen en dus nog vermoeider raken dan je bent, maar binnen afzienbare tijd heeft je lijf dan door dat er 's nachts weer geslapen moet worden en ga je effectiever en dus dieper slapen en minder wakker worden :) Mits er verder geen zaken spelen die een negatieve invloed op je slapen hebben uiteraard :)

7. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    bedankt voor jullie reacties. De zwangerschap zou er idd mee te maken kunnen hebben.

Domiej; oordopjes is geen gek idee, dacht er laatst nog aan. Echter slaapt mijn man zo vast, die hoort echt niets :(

@rozemarijke; het klinkt wel logisch wat je zegt, echter vrees ik dat ik dat niet volhoud, dan kan ik sochtends echt niet meer opstaan (vond dat al het moeilijkste moment Vd dag).

Nouja, ik geniet maar Vd goede nachten en hoop dat ik over een paar jr weer goed kan slapen ;)

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik slaap altijd met oordopjes en mijn man slaapt ook diep. ik heb haar nog nooit overstuur uit bed gehaald. ze roept meestal een paar keer en gaat dan met dr knuffel spelen. probeer het anders met 1 dopje?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mij begon dat tijdens de zwangerschap al, na de bevalling bleef ik lichter slapen. Na zo'n 6 maand werd het steeds beter.
    Nu is het weer als vanouds: ik wordt niet vaak wakker van de kinderen, of mijn man op muggenjacht etc...

Gelukkig slaapt mijn man lichter. Die wordt wel wakker van de kinderen..

Deel Deze Pagina