Al een aantal dagen heeft m'n zoontje rode uitslag (lijken ook een klein beetje op bultjes) rond zijn anus. In een kring er om heen zegmaar.. Hij heeft nooit rode billetjes oid gehad maar ik weet dan ook niet of dit 'rode billetjes' zijn of wat anders? Heb er Zwitsal zinkzalf op gedaan al een aantal keren maar het lijkt niet heel erg te helpen. Soms is t weg en dan de volgende dag is het er weer. Iemand enig idee wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Zoonlief had ook nooit uitslag. Maar sinds kort is zijn naad wel eens helemaal rood (zonder bultjes oid). Ik poeder hem dan even in met talkpoeder van zwitsal. Dat werkt hier beter dan zinkzalf. Als het wat opgezet zou zijn dan zou ik voor sudocreme gaan.
Geen Sudocreme gebruiken. Dat kan vreselijk bijten en prikken. Gebruik dat maar eens bij jezelf als je uitslag of een wondje hebt. Beter is het dan om zinkzalf of Bepanthen te gebruiken.
Oh nooit wat van gemerkt. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen de sudocreme voor mezelf gebruikt bij uitslag.
Het zou ook krentenbaard kunnen zijn. Dat kan ook rond de anus zitten i.p.v. rond de mond. Vooral omdat het bultjes zijn doet het me aan krentenbaard denken.
Ja het is niet helemaal zoals de rest van de huid zegmaar, dus rood en heel ietsje kleine bultjes oid lijk ik te kunnen zien. Bepanthen en zinkzalf geprobeerd maar het lijkt niet heel goed te helpen. Het is wel even weggeweest bijv 1 of 2 dagen maar dan was t er ineens weer. Krentenbaard wordt dat erger als t langer duurt?
Als het niet weg gaat door smeren met sudo of bepanthen, kan het ook een schimmeltje zijn. Daar kun je via de huisarts een zalfje voor krijgen.
Een schimmel kan ook, dan helpt Miconazol zalf. Kun je zonder recept bij de apotheek halen. Krentenbaard wordt in principe erger als je het niet behandeld.
Uk heeft dat wanneer zijn tandjes door komen en / of groeien. Beetje sudocreme en is het een stuk beter/ weg.
Ja hier ook de boven tandjes de afgelopen weken , heb nu sudocreme gesmeerd ipv zinkzalf en even kijken of t beter wordt. Anders maar even langs de dok om idd te vragen of het geen schimmel is
Geen sudocreme gebruiken. Daar in zit parfum. Dan kan het juist meer irriteren. En idd even naar de dokter idd kijken of het geen schimmeltje is. Maar geen sudocreme.
Nu met elke luier wissel bepanthol gesmeerd en niets anders, en t ziet er al best beter uit! Kan ik er dan vanuit gaan dat t geen schimmeltje is?
Klinkt niet als een schimmel want dat breidt snel uit. Hier ook vaak een rode anus en hier werkt bepanthn echt heel goed. Het legt een verzorgend laagje over de huid die ook lang blijft zitten. Hier ook altijd veel getobd met rode billen en bepanthen werkt toch het beste.
Hier ook heel vaak hetzelfde, echt als een kring rond de anus. Smeren met sudocreme werkt hier perfect. En blijven smeren zo dun mogelijk laagje!
Precies echt een kring er om heen. En een paar mini bultjes leek het, niet helemaal glad rood zegmaar. Bepanthen (hier heet t bepanthol) heeft als enige geholpen! Had t toevallig nog liggen en heb dat toen een aantal keren gesmeerd en t is nu zo goed als weg! Sudocrem en zinkzalf hielpen daarentegen gek genoeg dus niet