Geen onderzoek naar baarmoederslijm?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lady1234, Aug 26, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1234

Lady1234 Lid

Apr 13, 2023
    95
    15
    8
    Female
    Hallo allemaal

wij zijn bijna twee jaar bezig voor een tweede en dit lukt niet helaas.

behalve dat 1 eileider van mij dicht zit hebben ze niks kunnen vinden. Volgens de gynaecoloog heb ik even veel kans op zwangerschap als met 2 eileiders. Dit vind ik raar en geloof het niet echt, maar zij zullen het wel weten?

Omdat er verder geen oorzaak is gevonden beginnen we in oktober met hormonen en iui.
    mijn grote vraag is, is het normaal dat ze het baarmoederslijm niet controleren? Ik heb tijdens de vruchtbare periode nooit van dat plak slijm eiwit slijm. Ik heb flink gezocht binnen en er is echt niks te vinden. Toen ik dit vroeg bij de gynaecoloog kreeg ik een antwoord dat het aan meerdere factoren afhangt dat dit dus niet een probleem hoeft te zijn.

mis het normaal dat ze dit niet controleren? Ik lees vaak dingen als samenlevingstest onderzoek enz waar het dus wel onderzocht wordt. Misschien omdat we al een kind hebben dat ze het niet onderzoeken? Ik heb eind september weer gesprek met ze en zal het nog eens vragen maar was even benieuwd naar jullie ervaringen.
    Omdat er niks gevonden wordt denk ik dan elke x… het ligt hier aan.
    Iemand ook tips om dit slijm beter te maken?

liefs!

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

Jan 2, 2022
    2,577
    3,077
    113
    Female
    Bij ons is het slijm ook nooit specifiek onderzocht, wel de baarmoederslijmvlies dikte. Daar wordt altijd rekening mee gehouden elke cyclus voor een terugplaatsing (en bij punctie).

Hopelijk levert IUI jullie iets op.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,472
    113
    Female
    In principe wordt het baarmoederslijmvlies wel opgemeten als je een inwendige echo krijgt maar de dikte van het slijmvlies zegt niet alles. Ik heb altijd een prima dikte van het slijmvlies maar ik ben ook nog nooit zwanger geweest, en sommige vrouwen hebben een dunner slijmvlies en zij worden wel zwanger.

In Duitsland (waar ik onder behandeling ben) doen ze wel verder onderzoek naar ontstekingen en verhoogde afweercellen in je baarmoederslijmvlies maar volgens mij doen ze dit niet in Nederland. Bij mij kwam er overigens ook niets uit die onderzoeken en ben ik ook nog steeds niet zwanger.

En wat je gynaecoloog zegt klopt trouwens. Je goede eileider kan de eisprong van de slechte eileider overnemen, dus in principe heb je nu nog voldoende kansen.

4. Maankindje

Maankindje Bekend lid

Jun 20, 2022
    807
    819
    93
    Female
    Voorheen vergelijkbare situatie hier. Ruim 2 jaar bezig geweest voor een tweede, zonder aanwijsbare oorzaak. Bij mij is het baarmoederslijmvlies ook nooit onderzocht. Enkel de dikte zoals hierboven wordt genoemd. Vaak had ik veel eiwitachtig slijm rond mijn ovulatie, maar sommige cyclussen ook niet. Waaronder de cyclus waarin ik zwanger ben geworden. Dus het hoeft niet perse iets te zeggen denk ik.

Over de eileiders, laatst hier op het forum nog gelezen dat iemand zwanger was in de ronde waarin het ei aan de kant zat waar ze geen werkende eileider had. Zij was ook helemaal verbaasd dat het dus echt kan dat de andere eileider het eitje overpakt.

Heel veel succes straks met IUI! Hopelijk is dit het zetje dat jullie nodig hebben! Hier heeft het gewerkt. Twee jaar zelf aangekloot. Toen we eenmaal met hormoongestimuleerde IUI begonnen, was het de derde (doorgaande) poging raak. Dat gun ik jullie ook!

Share This Page