Hoi, Ik heb 2 jaar terug een wachtgeldregeling gekregen van mn oude werkgeven omdat ze mn contract uren niet meer konden bieden. (heb ook een tijdje in de de ww gezeten maar dat is alweer afgelopen. Mn regeling geldt nog tot maart 2013 dan is de regeling afgelopen) Sinds 2 jaar heb ik een 0 uren contract bij een nieuwe werkgever. Deze kan me geen vaste uren bieden helaas. Nu is mn vraag heb ik nu recht op zwangerschapsverlof van de ww.? Zo ja hoe moet ik dit dan aanvragen.? Groet, Muppettje
Beste Muppettje, Je wilt weten of je recht hebt zwangerschapsverlof (WAZO), op basis van je (beëindigde) WW-uitkerering. Dat hangt ervan af wanneer je WW is beëindigd en wanneer je bent uitgerekend. Had je in de 10 weken voor je uitgerekende datum nog WW? Dan kun je op basis van je WW alsnog WAZO krijgen. Dit vraag je aan door 8 weken voor je uitgerekende datum contact op te nemen met UWV Telefoon (0900 9294). Overigens kan ook een 0-urencontract recht geven op WAZO. Je werkgever kan dit voor je aanvragen. Actuele informatie over WAZO vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare