Vraag over uren

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Danjo, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hallo, ik heb sinds 2 maanden nieuw werk op basis van een
    0 uren contract. Ik heb gemiddeld zon 16 uur per week gewerkt.
    Nu komen de rustige maanden eraan en mag ik blij zijn als ik 12
    Uur aan werk hou. Kan ik van die overige uren die ik nu mis ww krijgen?
    Ik ben natuurlijk druk opzoek na iets anders erbij of helemaal iets anders
    Maar goed dit is niet gemakkelijk. Ook ben ik vorige week 3 dgn ziek geweest moet ik dit verhalen bij het uwv of hoort mijn werkgever mij te betalen over die dagen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Danjo,

WW-uitkering
    Of je in aanmerking voor een (gedeeltelijke) werkloosheidsuitkering, hangt ervan af hoeveel uren je gemiddeld werkte:
    - werkte je meer dan 10 uren per week, dan moet je minstens 5 uren per week verliezen om een WW-uitkering te krijgen
    - werkte je minder dan 10 uren per week? Dan moet je minstens de helft van je uren verliezen om WW te krijgen.
    Het gemiddeld aantal uren wordt berekend aan de hand van de 26 weken voorafgaand aan je urenverlies.

Ziektewet
    Als een oproepkracht tijdens de oproepperiode ziek wordt, moet de werkgever het loon doorbetalen. Ben je na afloop van de oproepperiode nog ziek? Dan heb je soms recht op loon bij ziekte en soms op een ziektewet-uitkering (ZW) van UWV. Dit hangt af van je contract. Vraag aan je werkgever of je hij je loon doorbetaalt tijdens ziekte. Als je werkgever kan aantonen dat hij je niet hoeft te betalen, kun je ZW aanvragen. Neem hiervoor contact op met UWV Telefoon (0900 – 9294).

Op onze website vind je actuele informatie over WW en ZW.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina