Recht op WAZO uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door misslisa, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Beste UWV Team,

Ik heb al eerder een vraag hier gesteld maar het is me toch nog een beetje onduidelijk.

In Januari 2010 ben ik dienst gegaan bij mijn vorige werkgever, wegens te zwaar werk(en dus gezondheidsklachten) heb ik daar onstlag genomen en ben ik per 1 nov. 2010 uit dienst gegaan. Na lang werk zoeken heb ik gelukkig toch nog een tijdelijke baan kunnen vinden via het uitzendbureau 3. jan 2011 ben ik begonnen en mijn werk stopt hier 7 maart 2011. 6 maart 2011 is 10 weken voor mijn bevaldatum. Heb ik in deze situatie recht op een WAZO uitkering met 34 weken? Of val ik er echt helemaal buiten? Hopelijk kan jij mij antwoord geven!!

Groetjes,
    Lisa

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
    Beste Misslisa,

Ik begrijp dat er nog onduidelijkheden zijn over je recht op een WAZO-uitkering. Als je vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van het dienstverband is, dan heb je recht op een WAZO-uitkering.

Is vrijdag 4 maart je laatste werkdag? In dat geval is je vermoedelijke bevallingsdatum niet binnen de 10 weken termijn van het einde dienstverband en heb je geen recht op WAZO. Als je werkelijke bevallingsdatum eerder is dan de vermoedelijke bevallingsdatum en je valt binnen de 10 weken termijn, dan kan je zelf met terugwerkende kracht de WAZO-uitkering aanvragen.

Is 7 maart 2011 je laatste werkdag? In dat geval kan je werkgever de WAZO-uitkering voor je aanvragen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina