0-urencontract na tijdelijk contract 32 uur

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door jazz1979, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jazz1979

jazz1979 Lid

23 nov 2011
    83
    0
    0
    Ik heb een jaarcontract voor 32-uur per week dat 31 maart afloopt. Ik heb nog geen nieuwe baan en heb dus ww aangevraagd per 1 april. Nu wil mijn werkgever graag dat ik vanaf 1 april via een 0-urencontract lopende behandelingen (ik werk als psycholoog) af maak. Dit wil ik zelf ook graag, maar ik wil graag weten of dit van invloed is op mijn uitkering. Wat ik kan vinden op de site van het UWV is dat de uren die ik werk in mindering worden gebracht op mijn uitkering. Stel dat ik langere tijd werkloos blijf (waar ik niet vanuit ga, maar toch), blijft mijn uitkering dan gebaseerd worden op die 32 uur (ik heb recht op 13 maanden ww) of gaat ie nadat het 0-urencontract afloopt gebaseerd worden op wat ik via dat 0-urencontract verdient heb (wat neer zal komen op misschien 4 uurtje per gedurende hooguit twee maanden)?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 21 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    Beste jazz1979,

Je wilt weten wat er met je WW-uitkering gebeurd als je op basis van een 0-uren contract gaat werken en het 0-uren contract na hooguit 2 maanden weer eindigt.

Zoals je zelf al terecht opmerkte, word je gekort op basis van de gewerkte uren.
    Blijf je minimaal 5 uur per week werkloos, dan zal UWV de uren aanvullen tot de 32 uur.

Je WW-uitkering wordt dus niet stopgezet, maar loopt gewoon door en je krijgt aangevuld.

Wanneer je na hooguit 2 maanden weer volledig werkloos wordt, val je volledig terug in de uitkering die gebaseerd is op het jaarcontract voor 32 uur per week.
    Wijzigingen geef je door met het Wijzigingsformulier WW (dus ook wanneer je weer volledig werkloos raakt).

Actuele informatie over werken tijdens een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. jazz1979

jazz1979 Lid

23 nov 2011
    83
    0
    0
    En stel dat het 0-urencontract langer duurt, maakt dat nog uit?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jazz1979,

Werk je korter dan 26 weken volgens het 0 urencontract?
    Dan blijft het antwoord van Robert gelden.

Werk je 26 weken of langer dan heb je nieuwe uitkerinsrechten opgebouwd. UWV beoordeeld dan je nieuwe rechten.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uvw.nl/webcare

5. jazz1979

jazz1979 Lid

23 nov 2011
    83
    0
    0
    Ok duidelijk, bedankt.

Deel Deze Pagina