vakantiedagen en eventueel nieuwe baan

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mimi1987, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

a.s. vrijdag loopt mijn zwangerschapsverlof af. Ik heb mijn ww al aangevraagd en wil mijn 20 dagen vakantie opnemen (dit is dan 4 weken totaal als ik goed begrijp? ) moest het nu zijn dat ik een baan vind in deze tijd kan ik de vakantiedagen dan stopzetten? En ik heb aangegeven dat ik 38 uur beschikbaar ben als ik een baan vind voor minder uur hoe zit dat dan met mijn ww word deze aangevuld tot 38 uur? En als ik het dan goed begrijp als ik een baan heb voor 24 uur moet ik voor 14 uur nog solliciteren?
    mvg,
    mimi

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mimi,

Uit je vraag kan ik niet afleiden of je voorafgaand aan je verlof ook WW had, of dat je toen nog een dienstverband had. Dit is van invloed op zowel het aantal vakantiedagen als op de gevolgen voor je uitkering als je gedeeltelijk gaat werken.

Kun je dat nog even toelichten? Op basis daarvan zal ik je vragen inhoudelijk beantwoorden.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

3. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ii zit vanaf november 2014 in de ww :)

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste mimi1987,

Je hebt vragen over het aantal vakantiedagen en de gevolgen voor je WW-uitkering als je gedeeltelijk gaat werken.

Je komt opnieuw in de WW na je zwangerschapsverlof. De oorspronkelijke ‘oude’ eerste WW-dag is dan bepalend voor het aantal vakantiedagen. In jouw geval zul je daarom recht hebben op 20 vakantiedagen (4 weken), tenzij je in 2015 al vakantiedagen had opgenomen.

Heb je de vakantie doorgegeven en gaat de vakantie niet door of wordt deze korter? Dit kun je dan doorgeven met een wijzigingsformulier. Je krijgt dan een brief met correctie van je vakantiedagensaldo. De vakantiedagen die je niet het opgenomen kun je dan later nog opnemen.

Ga je gedeeltelijk werken?
    Dan korten we de gewerkte uren op de uren van je uitkering. Je kunt dan een aanvullende uitkering blijven ontvangen tot de 38 uur, zolang je minimaal 5 uur werkloos blijft. Zolang je een (aanvullende) WW-uitkering ontvangt moet je blijven solliciteren voor het aantal uren dat je niet werkt.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina