de baby voelen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mirjamc, Jan 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjamc

mirjamc Actief lid

Apr 6, 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    ik ben nu ruim 25 weken zwanger en ik heb het gevoel dat de baby minder beweegt.Ik heb vlak voor kerst een paar dagen en na oud en nieuw ook een paar dagen echt veel beweging gevoeld,maar het is nu wel minder.het is niet dat het niet beweegt,maar wel minder dan toen.Elke dag voel ik de baby wel hoor,maar niet constant.het was toen echt druk!
    Ik heb wel een iets te hoge bloeddruk en een ijzertekort(ik slik al wel staalpillen)en nogal wat stress,vanwege een verhuizing.Ook misselijk en erg moe.Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben,of is dit nog niets om me zorgen over te maken?Of juist wel?
    Ik maak me toch een beetje zorgen,ookal zegt de gyneacoloog dat het nog niet een probleem is(hij zei het met,wat voor mij een aarzeling leek,vandaar)
    Sorry als het een stomme vraag is,maar ik zit er wel mee.
    groetjes Mirjamc

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

pas vanaf 28 weken hoef je de baby elke dag te voelen, wat je daarvoor voelt is mooi meegenomen. Het is niet erg als de baby de ene dag drukker is dan de andere, het kan met allerlei dingen te maken hebben. De baby heeft nu alle ruimte en als hij met zijn beentjes tegen jouw rug trappelt voel je er niks van. Vanaf 28 weken moet je de baby elke dag een aantal keren voelen, maar dta mag druk of rustig zijn, een klein schopje maar ook een schuifneweging of de hik telt.
    Geen zorgen dus.

Mirjam

Share This Page