Kan de zwangerschapsverlofuitkering ook direct naar mij overgemaakt worden?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Foxter, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hallo,

Even een vraag, ik ga per 1 januari met verlof, en dan helaas ook direct uit dienst omdat het bedrijf waar ik werk niet zo goed loopt. Ik mag nu nog blijven omdat ze in december nog een grote drukte verwachten.

Normaal maakt het uwv de uitkering over naar de werkgever en de werkgever maakt het over naar de werknemer, maar hoe gaat dat nu in mijn situatie?

Ook heb ik vanmiddag nieuw werk geregeld, daar krijg ik een 3 maanden contract, dus ook eerst tot 1 januari.

Hoe moet ik het nu allemaal regelen dat alles goed gaat met mijn uitkering tijdens mijn verlof? Ik zie het,door al het geregel met werk en het slechte nieuws van vanochtend dat ik na december niet terug hoef te komen, even niet meer zitten. Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar..

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Foxter,

UWV kan je Zwangerschapsuitkering (WAZO) ook rechtstreeks aan jou betalen.
    Als je dit wilt kan je werkgever dit aangeven op de aanvraag van je WAZO-uitkering.

Is de aanvraag al ingediend neem dan contact op met UWV op 0900-9294.
    Mijn collega’s kunnen je dan informeren hoe de betaling aangepast kan worden.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page