Nog een vraagje..

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Rundeeprunwild, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    ik wil met 36 weken zwangerschap met verlof gaan.. nu is dit geen probleem, maar ik heb nog een week aan snipperdagen staan. Deze wil ik graag opmaken de week voor mijn verlof. Gaat het uwv dan uit van de laatste maand/4 weken voor mijn verlof of gaan die snipperdagen er dan af en hou ik een bedrag over van 3 weken.

Kan ik dus beter mijn snipperdagen uit laten betalen of opnemen?

alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ellenbaby,

De hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering wordt berekend over de laatste volledige loonperiode voor je verlof. Het gaat hierbij om één maand of vier weken.
    Valt de week waarin je gebruik wilt maken van je snipperdagen in deze loonperiode. Dan kijkt UWV of je inkomen daardoor lager is geworden. Is dit het geval, dan nemen de laatste volledige periode die dáárvoor ligt.

Het is dus aan jou of je de dagen wilt laten uitbetalen of dat je ze wilt opnemen. UWV hanteert altijd voor de berekening een volledig loontijdvak.

Actuele informatie over de hoogte van zwangerschaps- en bevallingsuitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina