Dat zeg ik toch ook? Kennelijk een trend Mn vader zei altijd: als je zo in een dik huis moet wonen dat je daar op beknibbelt laat dan maar. Wij kregen iets van een kwartje ofzo bij de dure wijk, zelden een gulden en een rijksdaalder (of een gulden of een muntje van 5 gulden) bij de rijtjeswoningen. Voor de na euro geborene: 10 eurocent v.s. 1-2 euro
Zo, dat die bezorger dat durft te vragen, een vast bedrag en dan ook nog 17,50 Die kreeg van mij dus helemaal niks meer. Of wat @Juul75 opperde, iets overmaken en in de omschrijving zetten dat ik dit een onbeschofte actie vind. Maar ik zou geloof ik dan nog niet eens een euro overmaken maar 1 cent. En ik denk dat ik ook nog een klacht bij zijn werkgever zou indienen. Wij hebben geen dagbladabonnement, maar bezorgers van huis-aan-huisbladen en folders krijgen 1-2 euro.
Hmm, das wel jammer eigenlijk. Sowieso is het geen doen om overal aan te gaan bellen, met ellenlange opritten. Wat dat betreft kun je beter rijtjeshuizen hebben.
Jee, wat bizar om t überhaupt te vragen en dan ook nog zoveel. In de horeca verdien je ook slecht, geeft hij ook elke keer 17,50 fooi als hij ergens iets zou bestellen? . Fooi is nog altijd vrijwillig hier, en je kan zelf bepalen of en hoeveel. Vragen doe je er al helemaal niet om. Het is leuk om iets te geven, kleine beetjes maken veel. Een folderbezorger geef ik 1 of 2 euro, net wat ik heb. Ik heb geen dagblad, anders zou ik die denk ik 5 of 10 geven.
Dat begrijp ik hoor, dat het geen vetpot is. Maar goed, zo zijn er meer beroepen die geen vetpot zijn. Ik vind niet dat je dan de fooi mee moet rekenen als inkomen. Dat doe ik toch ook niet? Niet dat ik fooi krijg hoor maar ik vind het een krom iets, fooi. Geen idee waar het oorspronkelijk vandaan komt. Als ik goed werk aflever zegt niemand: hier, heb je 2 euro voor de goede service
Ik geef altijd 1 of 2 euro. Met de gedachte dat als iedereen dat doet zo'n bezorger toch een leuk bedrag zou moeten ophalen. Ik zie het meer als je waardering uiten dan dat het echt om een bedrag moet gaan. Echter had ik laatst ineens iemand van de vriendenloterij aan de deur met de beste wensen. Toen ik zei daar geen lid van te zijn was de volgende opmerking: maar misschien wel van de postcodeloterij? Nou ook niet, dus toen ging hij weer verder. Echt ik vroeg me sowieso af of dit wel klopte. Hij had er wel echt kleding van aan, maar dat zegt natuurlijk ook niks. Waarom zou je in hemelsnaam zo'n deur aan deur verkoper nog extra geld moeten geven?
Geen vetpot is minimumloon, dit is voor volwassen maar een fractie van het minimumloon. Maar jij krijgt toch een ook kerstpakket? Dit is het ‘kerstpakket’ van de bezorgers.
Ik stond pas in de rij voor de kassa bij een bouwmarkt. Geeft de klant zijn wisselgeld (20 cent!) terug aan de caissière met de woorden: "hier dit mag je houden als fooi". Ik zag die caissière ook zo kijken van okeee, ze zei netjes dankjewel en ze stopte het weer terug in de kassa lade Ze was ook gewoon een volwassen vrouw, geen 14 jarige die daar misschien nog blij mee zou zijn. 20 cent!
Mijn dochter liep vorig jaar nog folders van die Spotta, wat een prutbedrijf is dat zeg. Verdient niet best, wijzigen worden amper of niet of heel laat verwerkt enz. Met de feestdagen heeft gelukkig voor bijna 350 Euro opgehaald. Ze had een wijk met verschillende soorten huizen, van rijtjeshuizen tot villa's. Scheelt ook dat ze over de vorige bezorger niet tevreden waren en ze het al een tijdje liep, dus ze wisten dat zij op tijd bezorgde en ze netjes en goed in de brievenbus deed. Zelf geef ik 2,50 Euro ofzo als ze al een tijdje bezorgen, bezorgers die ik kort ervoor alleen nieuw zie, krijgen 50 cent hoogstens. Momenteel heb ik er een sticker op zitten, dus voor de folders geef ik niets. Het wekelijkse krantje wordt al een tijd goed bezorgd, als zij komt, krijgt ze wel meer. Als ik een dagblad had, zou ik een tientje geven.
Ik krijg dat van mijn werkgever, dus dat zouden krantenbezorgers ook van hun werkgever moeten krijgen. Nog steeds niet van overtuigd dat wij daar voor op moeten draaien
Haha ja zoiets hoor ik ook wel eens! Super raar inderdaad. Maar waarom dus in sommige beroepen een 'must' en in sommige beroepen heel raar? Dat vind ik krom.
Ik heb dus echt geen idee wie hier de lokale krant bezorgd. Elke wildvreemde zou hier kunnen aanbellen en me fijne feestdagen kunnen wensen. Kennen jullie alle bezorger(s) (van gezicht)? Ik geef dus niks bij de krantenbezorger (nou heb ik alleen het lokale krantje) en vind de suggestie van de bezorger van de €17,50 uit de OP echt belachelijk.
Ja ik zie ze vaak toch wel eens lopen. Hier zijn het eigenlijk altijd jonge tieners die zo'n wijk hebben. Zodra ze ouder zijn stappen ze over op een 'echt' bijbaantje. Hier thuis liep eerst oudste zoon met een folderwijk. Die werd overgenomen door zijn jongere broer. Inmiddels loopt zoon nummer 3 met de wijk en zal over een poosje zoon 4 hem overnemen. Als de bezorgers hier aanbellen hebben ze de krant/folderpakket bij zich en het kaartje voor het nieuwjaarswensen. Vrij duidelijk dus wat ze komen doen. We hebben een tijdje een dagblad gelezen. De bezorgster daarvan deed rond de kerst een briefje met nieuwjaarswensen erbij en zette er ook haar rekeningnummer bij. Dan maakten wij wat geld over. Ik snap best dat je niet altijd tijd hebt om je wijk 2x te lopen: 1x 's morgens vroeg met de krant en dan later op de dag nog een keer met de nieuwjaarswensen.
Ik krijg bijna nooit folders de laatste maanden En toevallig kreeg ik ze nu wel met een jongen aan de deur en een fijne feestdagen Ja doei ik geef altijd wel wat maar nooit folders op tijd brengen of ze gewoon niet bezorgen dan krijg je niks De post nl bezorger ( die hier bijna dagelijks komt ) heb ik wat gegeven niet omdat hij daar om vroeg maar omdat het een lieve man is en je wat om je medemens moet denken
Juist ook hoeft iets niet per se maar van gewoon een beetje aardig zijn voor elkaar wordt de wereld echt een beetje beter.
Hier 2 tot 5 euro, ligt eraan wat ik heb. Maar hier komt de krantenbezorger al een paar jaar helemaal niet meer langs aan het einde van het jaar. Reclamebezorger geef ik niets, we hebben een nee-nee sticker, dus aanbellen voor fooi lijkt me ook wat vreemd
Als ik een briefje zou krijgen met de vraag minimaal €17,50 over te maken, zou ik helemaal niks geven.