€17,50?! Die is echt gek. Briefje ging bij mij mooi bij t oud papier. Een buurjongen van ong 12 jr die wekelijks trouw de folders bezorgt, kreeg €2,00. Bezorger van t weekkrantje wisselt nogal, als hij aanbelt krijgt hij/zij €1,00. Dagblad heb ik niet maar zou ik wat meer geven (5-10) als bezorger trouw dagelijks zou komen.
Zo een briefje in de bus vind ik mega brutaal. Dat zou voor mij reden zijn geen geld meer te geven als ik dat wel al van plan was. Wie gaat vragen word overgeslagen! Ik heb een nee/nee sticker dus krijg nooit reclame folders en heb ook geen vast week of dagblad dus ik verwacht niemand aan de deur. Ik twijfel de pakketbezorger nog wat te geven, €10 maar weet niet of dat leuk is en of hij dat niet gek vind.
Oh ja, onze pakketbezorger van PostNL is echt ontzettend aardig, die geven we ieder jaar een kerstkaartje met €20.
17,50 is wel wat.... veel... xD Toen ik de ochtend krant bezorgde kreeg ik vaak tussen de 2 en 5 euro per adres. De folders (grote wijk 350 huizen) vaak 0,50-1 euro. Hier laatst een meisje aan de deur, basisschool leeftijd. Zie haar wel vaker lopen. Stond voor de deur dat wij uit de auto kwamen. Maar wij hebben een nee nee sticker. Heb haar toch geld gegeven xD.
Mijn vader bezorgd dagelijks kranten, hij is hier heel fanatiek mee en krijgt ook nooit klachten. Hij geeft aan dat hij gemiddeld 10€ per huis krijgt als fooi aan het einde van het jaar. Ik schrok daar best van want had dat nooit bedacht. Nou zijn er ook wel echt uitschieters naar boven maar bijna nooit maar 1 of 2 euro.
Wat een mafkees Die had van mij echt niks gekregen… Wij krijgen geen reclamezooi en huis an huisbladen of kranten in de bus. Dus dat scheelt weer. Wel een jongen die iedere dinsdag eieren van de boer komt verkopen. Maar ik had daar niet aan gedacht dat hij ook met zo’n briefje kwam. Daarbij heb ik dus gewoon nooit meer contant geld, want je kan alles met pin en digitaal betalen. Dus kon nog net een euro opvissen uit mijn portemonnee. Had hem anders wel iets meer gegeven.
Jemig 17.50 Die is heel brutaal. Die zou van mij niks krijgen. Toen ik vroeger zelf kranten en reclame folders rond bracht was ik heel blij met de feestdagen. Ik moest altijd heel veel reclamefolders insteken en dat was heel veel tijd. Ik kreeg meestal 0.50 cent (gulden tijd) 1 keer een zak met mini chocolaatjes jemig wat was ik toen blij. Vond dat zo leuk en vond dat ik dat niet aan kon nemen maar ze waren tevreden en leuk dat ik er zo blij mee was.
Als de pakketbezorger hier komt rond de feestdagen krijgt hij meestal nog wat lekkers van kerst of een oliebol ofzo. In de zomer met warmte een ijsje o.i.d. kunnen ze altijd wel waarderen. Nu zijn we verhuisd en die bezorger zit al weer in z'n bus voordat ik überhaupt bij de deur ben dus die krijgt niks, want ik ben dus altijd te laat. Ik snap dat ze het druk hebben, de werkdruk hoog is, maar klantvriendelijkheid vind ik toch wel belangrijk.
Leuk toch, bij echt jonge bezorgers geef ik vaak ook wat lekkers erbij, rol snoep of een snicker/mars oid, kunnen ze vaak wel waarderen
konden wij zo ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Hier dus een nee-nee sticker en geen kranten. Wel ineens tieners die wel ons pad op komen om erachter te komen dat de nee - nee sticker er nog steeds opzit. (rest van het jaar lopen ze wel gewoon door) Maar 17,50 vragen als fooi, die kon dus lekker naar zijn geld fluiten. Kun je rekenen, reken er maar niet op. Kun je schrijven, schrijf het maar lekker op je buik.
Mijn zoon is vandaag begonnen met het lopen van nieuwjaarswensen in zijn folderwijk. Hij heeft ongeveer 200 adressen is nu ongeveer halverwege zijn wijk en heeft (ondanks dat best veel mensen niet thuis zijn) al bijna 100,- opgehaald Straks verder met de andere helft van zijn wijk... En dan woensdag nog zijn krantenwijk, die is iets kleiner geloof ik, zo'n 180 adressen.
Vond ik toen super! Leuk dat je dat doet! We hebben een nee/nee sticker dus doe nu niks. We hebben ook geen vaste bezorger. We nemen wel met grote regelmaat pakjes aan voor verschillende buren dus dan zijn ze in ieder geval wel blij met ons
ik bied in de zomer ook net als jou een ijsje aan of een blikje/flesje koud drinken. Die oliebol is wel een goed idee
Hahahahaha, als ik al iets over zou willen maken (echt niet voor zoiets) dan zou ik dat na dit bedrag-voorstel al helemaal niet meer doen. Grapjas
Dat dacht ik ook gelijk Is dat briefje wel echt? Hier krijgen ze 1 of 2 Euro. Folders en plaatselijke krantjes zijn altijd netjes op tijd...en de folderbezorger is onze buurjongen Goeie knul, dus die krijgt sowieso een extraatje hoor
Onze folderbezorger geef ik 4€. Als ik dat zo lees hier nog wel veel. Maar ik heb geen idee. Deze man komt al jaren bij ons bezorgen en ik heb het idee dat hij het goed kan gebruiken. De pakketbezorger geef ik eigenlijk niks. Ook nooit aan gedacht Geen vaste man/vrouw, maar het zijn er een paar. En het is ook pakketje bezorgen en hoppa ze rennen weer door. Ze lijken nooit tijd te hebben.
Hier was net de bezorger van de wekelijkse stadskrant aan de deur en die 2 euro gegeven omdat hij altijd op tijd is. Mocht er nog iemand aan de deur komen dan is het alleen een dank je wel, gebeurt regelmatig dat we niks binnen krijgen.