Mijn zoon heeft gelopen voor zijn folderwijk en zijn streekkrantwijk. De mensen waren echt gul. Hij heeft veel geld opgehaald. En dan nu de volgende uitdaging: dat geld op zijn rekening zetten....
Ik heb de folderjongen 5 euro gegeven, omdat ik niet kleiner had. Meestal geef ik 1-2 euro. 17,50 vind ik een belachelijk bedrag en ronduit onbeschoft om het te vragen.
Haha. Herkenbaar. Ik heb het naar hem overgemaakt en zelf overal cash betaald. De supermarkten hier hebben tegenwoordig van die muntentelapparaten dus dat is wel relax.
Nou wat dacht je van niks Voor een kerstattentie heb je een werkgever. Tja balen als die niet de moeite neemt om je wat extra's te geven met de feestdagen. Genoeg vacatures momenteel voor ander werk
Mijn familie zit al jaren in distributie van kranten en folders etc. Er is daar totaal niks van een kerstattentie of pakket of iets. Die kaartjes zijn daar dus ook ooit voor gekomen omdat dus de bezorgers door weer en wind moeten en bijvoorbeeld een dagblad elke dag dus ook met sneeuw, storm etc. Maar geven is natuurlijk geen verplichting dat bepaalt iedereen lekker zelf
Ja dat vind ik dus echt heel slecht. Een werkgever hoort op zo een moment waardering te uiten. Gemiste kans.
En de werkgever bijvoorbeeld de dagbladen etc die doen dat helaas niet. Wel doen veel distributeurs dan zelf wat bijvoorbeeld een chocolade letter of een banket staaf. Het is natuurlijk ook “maar” een bijbaan ( waarvoor je je trouwens vooral op zaterdag helemaal de…. Aan fietst. Kapotte fiets etc is natuurlijk ook allemaal probleem van de bezorger)
Niet voor 13/14 jarigen hoor Heel leuk dat menigeen het trouwe folderen van mijn zoon blijkbaar wel waardeert.
Ik denk dat we daar ook op uit gaan komen. Ik ga eens bij de plus informeren of ze het willen inwisselen. En anders gewoon de grote boodschappen betalen met muntgeld
Ik blijf het raar vinden. Een werkgever heeft zijn krachten heel hard nodig. Of ze nou 13 of 43 zijn... Daar mag wel wat waardering tegenover staan.
Maar als 'klant' mag je toch ook je dank uiten. (en het is niet verplicht, maar wel leuk, net als het bosje bloemen, kaart, taart of zo wat wij van patiënten krijgen). (al ben ik het met je eens dat ze zich erg makkelijk vanaf maken als werkgever en de vergoeding zelf is ook belachelijk weinig, prima voor een jongere, maar er zijn ook genoeg volwassenen die het doen en die krijgen ver onder het minimumloon betaald)
Absoluut mag dat als klant! Maar nu is alles waardering volledig afhankelijk van de klant, terwijl de grootste dankbaarheid vanuit de werkgever moet komen vind ik.
Klopt, maar een 13-jarige die een zakcentje wil verdienen heeft weinig keus. 't Is een folderwijkje of niks.
Mee eens, een stuk waardering vanuit de werkgever zou wel op zijn plaats zijn. Aan de andere kant krijgt de 'klant' elke week gratis een stapel folders op de mat. Dat kost je dan 1x per jaar 2/5/10 euro. Je bent zeker niet verplicht om dat te betalen, daar heb je als ontvanger vrije keus in.