Vraag combi magnetron/oven

Discussie in 'De lounge' gestart door Theeleutje, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Vraagje!
    Gisteren is dat glazen draaiplateau van onze magnetron/oven gebarsten. Nu is er natuurlijk nergens meer heel snel aan zo'n plateau te komen. Kan ik bijv de hete lucht oven met het rooster gebruiken? normaal zet je dat rooster op dat draaiplateau en dan draait dat rond. Als ik nu het rooster gewoon neer zet dan draait dat dus niet meer. Kan dat kwaad, worden dan bijv de broodjes nog wel goed gebakken?

Heel handig ook zo net voor de kerstdagen! :(

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik denk dat het niet veel uitmaakt, dat het plateau dan niet meer draait.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Onze plateau draaide niet meer, het draai mechanisme was stuk.
    Kon prima de oven gebruiken ondanks dat het niet draaide.
    De magnetron was wat lastiger, halverwege draaide ik het bord even.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb dat ook eens gehad. Toen heb ik een ondiepe ronde ovenschaal op dat draaidingetje gezet en daar dan het rooster op. Op deze manier draaide het dus gewoon rond. Maar ja je moet dan maar net zo'n ovenschaal hebben ;) (en wat je erop zet moet wel on balans staan, anders kiept de schaal om)

5. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wij hebben een combimagnetron die heeft niet eens zo'n draaiplateau en zowel met de magnetron als de heteluchtoven nog nooit problemen gehad dat dingen niet goed warm of gaar werden dus ik denk dat het gewoon prima kan!

6. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik denk dat het niet uitmaakt in een normale oven draait het ook niet rond

7. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt de oven gewoon gebruiken hoor. Soms hebben wij een grote schaal, die niet kan draaien en dan halen we dat draaidingetje eruit. Alles wordt gewoon goed gaar/ gebakken.

8. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Thanks! Vanmorgen uitgeprobeerd met de broodjes en het is inderdaad gewoon goed gegaan!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Prima zo'n rooster; plaat maakt dan niet uit. Zou de plaatfunctie wel uitzetten (dat knopje dat hij niet ronddraait).

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Ja dat kan! Je moet het motortje wel laten draaien, evt zelf broodjes omdraaien halverwege

11. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik weet niet waar je vandaan komt maar wij hebben nog verschillende magnetron borden liggen. ik kan kijken of die van jouw er tussen zit. ik kom uit de buurt van alphen a/d rijn

12. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home

Ah das heel lief van je! Maar wij wonen niet echt in de buurt haha. Ik heb hem inmiddels al besteld via internet. Wachttijd 4 tot 6 weken helaas...
    Maar goed, gelukkig is de oven zo ook te gebruiken. Alleen de magnetron functie niet, maar das niet zo erg.

@nephthys: volgens mij kan ik nergens die functie uitzetten? We hebben zo'n ingebouwde van whirlpool (never nooit meer trouwens, wat een bout merk)

Deel Deze Pagina