Normaal geniet ik er echt van hoor, de kerstboom opzetten, buiten lampjes, het optuigen etc etc. Maar dit jaar heb ik er zo geen zin in. 2 jaar geleden kregen we vlak voor kerst te horen dat mijn schoonvader kanker had Vorig jaar is hij vlak voor kerst overleden En dit jaar kregen we te horen dat onze zoon over moest stappen van regulier naar speciaal onderwijs, op zich geen probleem maar ik ben de laatste 3 weken alleen maar met het regelen hiervan bezig geweest. Ten eerste een school uitkiezen, alle formulieren inleveren, bellen bellen en nog eens bellen zodat de toelatingscommisie de datum van beslissing een week zou vervroegen (zodat we voor de vakantie al duidelijkheid zouden hebben) Dan briefen en papieren verzamelen voor de gemeente om te bewijzen dat onze zoon echt niet zelfstandig kan deelnemen aan het verkeer. Dat mama door haar handicap echt niet in staat is hem naar de opstapplaats te brengen (is niet rolstoeltoegankelijk) en dat het toch echt nodig is voor hem om met de taxi van huis gehaald te worden. En nu, de kerstboom staat in de hoek geslingerd (de rest wilde wel een boom), de kinderen hebben hem versiert en het ding ziet er niet uit, de lampjes willen op 1 of andere manier alleen maar op knipperstand (dus moet ik steeds weer die boom in om dat stomme kastje te zoeken zodat ik het kan verzetten) Mijn man heeft de deurbel verzet zodat het kreng een kerstliedje speelt als er aangebeld wordt. Dan komen de opa en oma's ook nog eens eten bij ons met de kerst en ik ben zo moe en het zo zat dat ze gewoon stamppot krijgen. Nee dit jaar heb ik er echt geen zin in en volgende week vrijdag krijgt de kerstboom weer een enkeltje zolder
Ja, maar dat heb ik elk jaar, ik hou gewoon niet van kerst en niet van oud en nieuw. Veel te veel heisa om, nou ja, nergens om eigenlijk. Ik vier met kerst de geboorte van Jezus, maar de toestanden, de kerstboom, de verplichte etentjes hoeven van mij niet.
Nee, ik heb echt geen zin in kerst. Ik ben maar alleen met mn zoontje... Ik sla kerst dit jaar over. Wij halen lekker veel snoep en chips in huis en een diepvriespizza ofzo
Ik herken dat wel, soms heb je gewoon geen zin in die "über-gezelligheid" die kerst lijkt te heten. Ergens vind ik het wel gezellig, maar als het dan zover is, dan hik ik er weer tegenaan. Wij hebben ook drie van die tropen-kerstjaren gehad. In het eerste jaar werd onze dochter hartstikke ziek, die lag met een longontsteking heel ziek te zijn, nou, toen smaakte mij de kaasfondue ook niet. Mijn oma werd opgenomen, dochter uiteindelijk een dag na kerst. Oma overleed en wij kwamen thuis toen kerst en oud en nieuw al ruim voorbij waren. Ik heb dat ding zo naar buiten geslingerd. Sterker nog; ik heb mijn man opdracht gegeven het kreng op te ruimen, ik wilde geen spoor kerst meer zien als we thuis zouden komen. Jaar twee lag ik pal voor kerst in het ziekenhuis met een halve gezichtsverlamming en een of ander virus. Maar dat wisten we toen nog niet. Ik kon domweg niets meer. Wat een ellende. Koken werd toen ook een uitdaging. En afgelopen kerst was het relatietechnisch een gevalletje van erop of eronder en raakte ik (daardoor) een goede vriendschap kwijt en vierde ik kerst in mijn up met dochterlief. Oud en nieuw ook en dat beviel me dan weer wel, want dat kan me gestolen worden. Enfin, dit jaar hebben we geknokt en hij staat er weer en jawel, hij staat er wel leuk te staan, maar ik verheug me nu al weer op schone ramen in januari en voorjaarsbolletjes en frisse kaarsjes. Maar toch; maak er wat leuks van ok? Fijne dagen!
Ik heb er ook niet veel zin in, ik geef er gewoon niet veel om. Daarbij ben ik eerste kerstdag ook nog alleen omdat mijn zoon bij zijn vader is dus ik blijf gewoon dan heel de dag in bed liggen
Ik heb er ook geen zin in, man ook niet. Als het aan mij ligt tuig ik de kerstboom vanmiddag nog af. Mijn ouders liggen in (vecht)scheiding dus even gezellig met elkaar doen is er toch al niet bij. Het enige waar ik naar uit kijk is dat we het weekend na kerst ons hondje mogen ophalen, voor de rest kan het me allemaal gestolen worden.
Herkenbaar! Geen zin in! Dit jaar komen we nog wel zonder boom gelukkig! Komt denk ik omdat we spannende weken achter de rug hebben wat betreft de baby, plus dat mijn man z'n ww uitkering 8 januri afloopt en nog geen werk heeft, totaal geen feeststemming dus.
Het geregel vooraf vind ik ontzettend vervelend! En daar hik ik elk jaar weer flink tegen aan. De kerstdagen zelf 'gaan wel'. Oud & nieuw is stiekem wel bijna elk jaar een teleurstelling.
Op zich vind ik kerst niet vervelend ofzo, we hebben het huis versierd en samen met m'n meiske maken we het ook wel gezellig enzo. Tweede kerstdag gaan we naar m'n ouders, dat is wel redelijk verplicht, maar ok, is te doen Maar eerste kerstdag ben ik dus gewoon alleen. Nou ben ik dat wel vaker, maar net die kerstdag..tja, ik weet niet, is toch net ff wat confronterender denk ik.
ik zit alle reacties te lezen en ik denk... kerst afschaffen en zwarte piet mag gewoon blijven, af van al het gezeik hier ook geen boom, verplicht 2 dagen weg. ouders en schoonouders... bleehhh laat t maar weer lente worden...!!
Ik heb dat ieder jaar wel een beetje.. Rond deze periode ben ik ook nooit echt te genieten! Ook veel familie overleden rond kerst Vorig jaar op de 20 ste schoonvader gecremeerd en ieder jaar is er wel weer iets.. Vind lampjes enz wel heel mooi maar verder nee hoeft t niet voor mij!
Pffff oud en nieuw ook nog zoiets. Mijn zoon heeft een haat liefde verhouding met oud en nieuw. Hij vind de kleuren van et vuurwerk erg mooi maar is oh zo bang voor de knallen, dus die zit de hele avond met 1 van ons op de bank totdat die van vermoeidheid omvalt.
Er geen zin in hebben is een groot woord maar als we morgen op het journaal horen dat kerst wordt afgeschaft zal ik er geen traan om laten.. Ik hou van leuke tv,gezelligheid en lekker snoepen en eten, maar de kerst zelf vind ik niet zo boeiend. Gelovig zijn we ook niet dus kerst is voor ons gewoon het commerciële plaatje..
Oud en nieuw vind ik ook niet meer leuk. Tot zes jaar geleden wel, geweldig elk jaar. Naar hét feest van het dorp. Slechte dj, slechte aankleding, niet zo snugger publiek, maar wel het enige feest in de buurt en met al die champagne in je mik toch wel knettergezellig Totdat niemand meer wilde want het was een kneuzenfeest en ze bleven liever bij huis om zich daar vol te tanken... Ik mis nog steeds heel erg het gefeest van die avond, dansen, lachen, wildvreemden het beste wensen, zo gezellig altijd! Misschien dat het anders was geweest als de buurt hier iets organiseerde, maar ook dat is jaren geleden al uit elkaar gevallen. Ik overweeg om eens te inventariseren of er weer wat animo voor is, maar veel mensen zijn op zich zelf, de hort op of gewoon niet zo sociaal.