Waar er 1 is... is er nog 1, maar waar?? ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben me net echt suf geschrokken en voel nog de kriebels :D paar dagen gelee zo'n megajoekel van zo'n rioolspin gevangen. En (bijna) iedereen weet wel.. waar 1 zo'n creep is, is nog ergens 1. Iedere dag alles nakijken, bij de kussens van de bank, nou ja bij alles wat ik deed in huis. ;) Maar dit had ik even niet verwacht.. Hij kwam ineens op m'n toetsenbord!!! Ik zag in m'n ooghoek iets groots en 'zwartigs' bewegen, en there it was.. mijn nachtmerrie :$ Sjeemig, mijn burostoel heb ik (included myself) een zwier naar achteren gegeven (meter of 2 meen ik) en gilde nog nét niet.. Manlief heeft m gelukkig voor me 'gevangen'. Gruwel.. kan er niks aan doen, maar vind t echt 10x niks. :p

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    :$ ik heb hem niet gezien maar krijg van alleen de gedachte al kriebels. je idd waar er 1 is, is er nog een. ik zat net in de auto op weg naar huis en toen zag ik tijdens het rijden een spin(netje) op het raam lopen snel met een doekje gedood doe ik normaal niet heb echt een mega fobie voor spinnen (ja ook kleintjes) maar ja liever dat dan een ongeluk ;)

3. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh bah:$ Normaal ben ik niet zo bang van spinnen maar als ik zoiets zou meemaken, ja dan ben ik ook weg. En helaas, mijn man vangt ze echt niet voor me, die is zelf als de dood voor spinnen.....;)

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

iiiieeeeeuuuuwww ohhh ik krijg echt een rilling van top tot teen... vreselijk he die beesten!! oooh en waarom worden die beesten toch zo groot (en snel)! Ik krijg ook steeds de rillingen bij die reclame dat dat vrouwtje die spin wilt doodtrappen maar dan zo licht is dat ze "meegenomen" wordt....

En ik gooi nog een rilling van m'n lijf af bij de gedachte!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    :)

Zo grappig om te lezen, ik ben helemaal niet bang voor spinnen en vanavond liep er eentje door de woonkamer en ik laat 'm lekker hoor ;). Als ie naar buiten wil weet ie de weg! Er zitten hier kieren bij de voordeur en achterdeur, dus vandaar ook dat ze zo makkelijk binnen komen ;)

Succes dames met de spinnen, het is wel het seizoen nu zo'n beetje geloof ik...

6. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    baaaaaaaaaaaah ik haat ze echt!vieze beesten
    vlede maand kwam er 1 GEZELLIG naast me op de bank zitten,denk om te kijken wie er banger was haha,ik ben 10 meter de lucht in gevlogen,en heb gegild niet normaal haha..
    ik word er niet goed van,je ziet ze overal euwlll

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier woont een hele familie!!!
    Heb de afgelopen 2 weken al 4 van die krengen vermoord.
    En ze worden steeds groter!!! En taaier....voordat ik die krengen af en toe geplet heb zeg....bah...vieze beestem

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik kom hier niet meer ik heb er vannacht over gedroomd!!! :$:D

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

He bah , word al misselijk als ik dit lees , blehhhh ... ik haat ze ook zo erg mijn vader heeft een dakdekkersbedrijf en zijn loods ( met oude dakpannen met die joekels die er vaak nog inzitten ) ligt naast mijn ouderlijk huis en mijn moeder die heeft me soms spinnen binnen , niet normaal :$:$

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap best dat je bang voor spinnen bent, maar ze hoeven dan toch niet dood? Dat vind ik echt zielig... die beesten zijn juist alleen maar nuttig en ze zijn makkelijk te vangen onder een glas (of beker zodat je 'm niet hoeft te zien ;))

Enige beesten die ik dood maak zijn wespen (allergisch dus soms best wel panisch...) en vliegen, als er teveel zijn, zijn makkelijker dood te slaan dan te vangen ;)

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Oh jawel hoor Snoopy, bij mij moeten ze ook echt wel dood! Als je ze buiten zet zitten ze binnen de kortste keren weer in je huis! En vangen met een glas heeft mijn man al eens geprobeerd, maar echte "huisspinnen" of "rioolspinnen" zijn echt wel te snel hiervoor... dan springen ze weg en vind je ze niet meer... brrr!

12. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    IIEW :$. Ik heb een soort spinnenradar. Al zit er een achter een bloempot op de vensterbank waar ik bijna nooit kijk en ik kom de kamer binnen dan zie ik hem meteen.
    We zaten eens op de bank tv te kijken en in mijn ooghoek zie ik iets over de vloer lopen. Dat beest was zo groot dat ik hem bij wijze van spreken hoorde aankomen. Gelukkig is mijn vriend helemaal niet bang en pakt die beesten zo met zijn handen op en zet ze buiten 8). Volgens mij komen ze dan net zo hard weer naar binnen, maar mijn vriend weigert ze dood te maken. Ik durf in deze tijd van het jaar niet eens achter het tv meubel te stofzuigen uit angst dat er ineens zo'n zwarte joekel achter vandaan komt. Ik overweeg serieus een angstcursus te volgen, want ik word er zelf gek van dat ik zo bang ben. Getver ik heb gelijk weer de kriebels :(

13. missyb

missyb Niet meer actief

Klopt helemaal als er 1 is dan is er nog 1! ik heb ook een gruwel de gruwel hekel aan die beesten kan er niks aan doen.

wij hebben er binnen 2 maanden 8 gehad!! komt van de verbouwing owh 2 in de gang, 2 boven bij de overloop, 3 beneden (eentje bij de keuken en eentje die liep naar mij toe)
    en een bij het bed brrrr

14. Ik kom dagelijks van die grote gore actie's tegen,1 x lag ik te slapen toen werd ik wakker van een gevoel,liep er toen eentje over me heen. En groot dat ze zijn! Ik maak ze gelijk allemaal dood hoor! Kom zeker per dag 2 tegen...pfff ben zo bang voor ze.

Is er niks wat je kan doen om de spinnen uit het huis te houden ofzo iets?

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Bij mijn ouders zitten er iedere avond wel een stuk of 3/4 in de hoek van de kamer. We zijn er allemaal hartstikke bang voor en ze gaan dan ook echt dood. Mijn vader is de enige die ze niet dood maakt maar buiten weer vrij laat, maar zo dapper is de rest van het gezin nou eenmaal niet.

Vaak horen we ze gewoon lopen over de vloer.. Tik tik tik tik tik tik tik tik.. IEUW!

Gisteren zagen we iets megavlug onder de stoel van mijn vriend schieten. We dachten in eerste instantie aan een muis maar toen we de stoel weg trokken zat er dus weer zo'n spin onder. Het was echt een MEGA exemplaar, zelfs de hond durfde niet in zijn buurt te komen. Bah bah bah

16. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Zooo herkenbaar!!!
    Ik zit er de laatste tijd ook aan te denken om iets aan deze angst te doen, want het wordt steeds erger bij mij..

En wat iemand zei, dat ze heel nuttig zijn.Dat is ook zo, maar als ze niet dood worden gemaakt,(bv omdat ik een uur zit te treuzelen hoe ik dat het beste kan doen, zonder er al te dicht bij in de buurt te komen en dan zijn ze natuurlijk al gevlogen) dan ben ik een paar dagen helemaal panisch.

Stond vorige week op het punt om met mijn dochter bij mijn ouders te gaan slapen, omdat ik 's avonds 2 van die grote joekels zag rondrennen!!

Maar het rare is dat ik mezelf ook loop te stangen door een paar keer per week naar die huisspinnen te googelen..;)

17. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Waarom lees ik nou dit topic als ik alleen thuis ben... Dan ga ik om me heen zitten kijken en zal je zien dat ik er straks eentje zie voordat m'n man thuis is om hem weg te halen...

18. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hier moeten ze ook dood hoe dan ook al moet het hele huis er voor op de kop gezet worden ;)

19. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik ben er ook giga bang voor. Ik weet dat het allemaal in mijn hoofd zit maar toch. laatst wilde ik naar bed zat er zo'n enorm beest op de muur. Helaas was mijn man nog aan het werk :( Die heb ik gebeld en stond op het punt van weg gaan. Heeft het in zeven minuten gefietst. Ik heb op de bank gezeten en het beest in de gaten gehouden. Gaat ie nog bewegen ook, iiiiiiieeeeeeuwwwww!

Maar manlief was op tijd en heeft em gevangen, ik doe anders geen oog dicht! Bang dat ik ze nog een keer tegenkom!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben dus niet bang voor spinnen en ik begrijp dat als je er bang voor bent je ze graag doodmaakt ;), maar ik vind dat juist doodeng! Zo'n grote toch wel sterke spin doodmaken, wat waarschijnlijk niet in 1 keer lukt..... brrrrrrrrrrrrr! Nee hoor, dan liever lekker buiten zetten.

Je kan ze natuurlijk ook lekker aan de overkant bij de buren in de tuin zetten :D, dan is ie niet dood maar zal ie ook niet zo snel meer bij je binnen komen.

Wij doen de spinnen hier buiten trouwens eten geven :D, als we een wesp of een vlieg dood hebben geslagen gaan ze het web van een spin in :)

Deel Deze Pagina