Met hemelvaartdag ga ik met mijn man een paar daagjes naar en hotel in Delft en volgende dag naar museum in wassenaar. Maar voor de avonden ben ik nog aan t orienteren wat te doen ? En waar te eten. Ook voor ect ontbijttips sta ik open, is allicht gezelliger dan in hotel. Mensen uit Delft tips ? Ps, we zullen niet uitgaan/hossen, we zijn niet echt fit.
Owhh je hebt echt zo ontzettend veel restaurantjes en lunchrooms in Delft.. Ik zou lekker rond gaan wandelen en kijken wat je aanstaat! Op iedere 10 meter zit wel wat, in het centrum dan natuurlijk (overdreven uiteraard).
Thanx, ook wat evt ontbijten betreft ? Dat vind ik namelijk best lastig. En om nou bij de hema te gaan zitten ?
Hoi, Hier een Delftenaar. Ik weet niet waar jullie van houden. Beestenmarkt is zeker aan te raden. Als je van Mexicaans houdt is Popcatepetel erg leuk, de tapasbar is al genoemd. Voor een terrasje zou ik naar Kobus Kuch gaan (op de beestenmarkt, is altijd lekker druk ook). Wb de griek vinden bij Olympia erg lekker en Delphi's (bij de Doelen). Er zit een leuk en betaalbaar Italiaans restaurantje achter het stadhuis op de Markt. Rondvaart door Delft is ook erg leuk. Vind ik zelfs nog leuk terwijl ik toch al 24 jaar hier woon . Lunchen is erg lekker bij Moodz (bij theater de Veste en Pathe bioscoop). Diner vind ik daar wat minder, maar de lunch is errrrrg goed! Waar houden jullie van? En waarvan echt niet?
Ziet er leuk uit ! Dank voor de reacties. Ik kijk morgen op laptop. Manlief kan nu anders meekijken....dat moet natuurlijk nie..hihi Ps, we vinden veel lekker, al zou t wel fijn zijn dat we dichtbij kunnen parkeren. Aangeziem ik niet makkelijk loop nu.
Voor koffie met de in Delft en omstreken zeer bekende appeltaart moet je bij Kobus Kuch zijn, al eerder genoemd. Mag je haast niet missen Restaurant de Kurk vind ik echt een aanrader. Le Vieux Jean, als je van wat luxer eten houdt (Franse keuken, heerlijk maar wel aan de prijs) Ik ben onlangs nog bij Popocatepetl geweest; Heel erg tegengevallen. Als je dan toch op de Beestenmarkt bent zou ik Cafe Vlaanderen proberen, zij hebben ook heerlijke broodjes voor bij de lunch. Veel plezier!
Lunchcafe Vrij op de Brabantse Turfmarkt, Kobus Kuch op de Beestenmarkt, Stromboli op de Markt, Loempia's bij Luc, een biertje bij de Oude Jan, een ijsje bij Bokhoven. Alleen met Hemelvaartsdag vind de Golden Ten Loop plaats en dan is het stervens druk! Zeker met mooi weer... 24 jaar in de binnenstad gewoond en werk er nog steeds. Schrik niet van hoe Delft er nu uit ziet op de Phoenixstraat en omstreken... We krijgen een nieuw station
Parkeren in zuidpoort. Lekker dichtbij alle bovengenoemde dingen, vooral bij de Beestenmarkt. Vrijdagavond is idd koopavond. Veel plezier!
Oh helemaal top ! Thanx, hemelvaartdag komen we aan, en hebben we al een drukke ochtend, dus wel gunstig dat t vrijdag koopavond is...
Ik ben er ook wel eens geweest maar als je dan een paar dagen ergens ben zou ik niet naar zo'n vreetschuur gaan. Ga dan naar de leuke restaurantjes, zoiets als wokmaster hebben ze overal in NL wel. No offence
En wat is er mis mee om een stad te ontdekken, gewoon op je af laten komen en zien waar je uitkomt? Is toch veel leuker?
Lang geleden dat ik in Delft woonde (1990-1997), maar leuk om te lezen dat zo'n beetje alle tentjes waar ik toen kwam er blijkbaar nog steeds zijn. Blijf lekker in de binnenstad (is heel klein gebied, je kunt het allemaal makkelijk bewandelen) en je vindt overal wel iets leuks. Beestenmarkt, Brabantse Turfmarkt, maar ook de grachtjes hebben echt een hoop te bieden.
Is ook nix mis mee, maar we zijn beide kwa gezondheid niet in gelegenheid nu veel te ondernemen helaas.
Toch nog n vraagje, aangezien t er niet naar uitziet dat t strandwandelweer word, wil ik evt zaterdag shoppen, zit er ergens ook een leuke babywinkel in de omgeving ? En is er bijv. Ook markt op zaterdag waar ik stof kan scoren?
Op zaterdag is het in de binnenstad markt. Of ze er stof verkopen durf ik even niet te zeggen. Koffie met appeltaart bij Kobus is echt een aanrader. Wat goedkoper Italiaans restaurant is la dolce vita. Erg lekker. Ik heb al enorm veel tentjes en restaurants gezien in Delft en er is veel goed.