Ook ik hier

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vallie, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Ik zal even mijn verhaal doen
    Wij zijn nu in ronde 13 en zonder succes.
    We zijn 2 weken geleden naar de HA gegaan.
    Ik heb ons verhaal gedaan en zo te horen was het bij mij wel goed,mijn man René kreeg een zaadonderzoek.

    Vandaag moesten we naar de Ha voor de uitslag
    En die was slecht.....normaal heb je 20 miljoenen zaadcellen en hij maar 1 miljoen....heel weining
    Dat is ff slikken....ik had al wel slecht voorgevoel,heel gek
    Nu moet hij bloed prikken en over 3 maanden nog een keer een potje inleveren en dan zullen we wel verder zien....

    Wie heeft ook zoiets meegemaakt?

    groetjes valesca
     
  2. bij ons was uitslag gelukkig goed van zaadcheck, wil jullie wel veel sterkte wensen

    rensie
     
  3. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Dankjewel Rensie fijn dat het goed was bij jullie!
     
  4. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hoi meid,

    Bij ons precies het zelfde. Na een jaar na de huisarts gegaan. Bij mij alles goed. De eerste zaaduitslag was 5 miljoen waarvan 2 miljoen beweeglijk.
    Hierop zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis. Mijn man moest idd ook 3 maanden later wederom zijn zaad inleveren. Ondertussen werd ik binnenste buiten gekeerd om er zeker van te zijn dat bij mij alles goed was.
    Dat wil zeggen, bloed prikken, echo's, uitstrijkje en samenlevingstest.
    De tweede zaaduitslag was veel slechter, maar 240.000 waarvan slechts 3% beweeglijk. Op basis van de tweede uitslag zijn we doorverwezen voor IVF/ICSI. Inmiddels zijn we gestart met de eerste IVF/ICSI.
    Tussen de eerste slechte zaaduitslag en de start van de ICSI zit 9 maanden.

    Groetjes Hannah
     
  5. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Dankjewel voor je reactie.
    Ze gaan mij nog niet onderzoeken,niks over gezegd dat is wel jammer nou ja niet leuk natuurlijk maar ja heb je dat maar gehad....
    Spannend allemaal hoor! Dat is nog best snel gegaan dan he vanaf 1e slechte uitslag maar ja ik wordt nog niet onderzocht

    liefs
     
  6. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier nog één met een mannetje met slecht zaad. Wij staan inmiddels op de wachtlijst voor IVF. Bij mij hebben ze alleen bloedonderzoek gedaan, inwendig onderzoek, uitstrijkje en temperatuurkaartjes bekeken. Als je die nog niet hebt is het een goed moment om daar nu alvast mee te beginnen.

    Vergeet niet dat die zaaduitslag een momentopname is. Als je mannetje ziek is geweest (koorts), antibiotica heeft geslikt o.i.d. kan het wel 3 maanden duren voordat het weer op peil is.

    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen.
     
  7. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Dankjewel voor je reactie,me mannetje is niet ziek geweest en heeft ook geen antibiotica geslikt dus ja...maar goed we wachten het maar af
    ik heb 2 maand getempt maar ga het nu nog een keer doen dan heb ik recente lijsten!
     
  8. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wat tempkaartjes betreft....Veel gyn's hechten geen waarde aan tempkaartjes....Ik had ook braaf mijn tempkaartjes meegenomen maar de gyn hoefde ze geen eens te zien........

    En idd het is maar een momentopname maar mijn man is ook niet ziek geweest of heeft ab gehad, waar de eerste zaaduitslag nog mogelijkheden waren voor IUI, was dus juist de tweede zaaduitslag veel slechter........

    Vallie heb je deze uitslagen bij de HA gehad?
    Ik zou dan toch nog eens overleggen met hem. Omdat je toch 3 maanden moet wachten en als straks na 3 maanden blijkt dat ze jou ook willen onderzoeken zou wel zonde van die 3 maanden zijn.
    Wij vinden het al met al toch nog aardig 'snel'gegaan.
    Je krijgt een hoop te verwerken maar het is wel fijn dat je dan snel kan beginnen. Gelukkig bij ons geen wachtlijst. Bij ons is ziekenhuis Rijnstate in Arnhem, mocht jij ook ooit zover zijn dan weet je dat in Arnhem geen wachtlijst is(zag dat je uit Ede komt)
     
  9. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    succes meis !

    hier is het juist andersom , bij hubbie is alles goed en ik word niet ongi uit mijzelf .....

    L.sybje
     
  10. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Thx meid dat is ook niet leuk:(
    Hopelijk komt er snel een eitje !
     
  11. Niet meer actief

    Hai Vallie,

    Bij ons was het zaad van mijn man niet goed. 950.000 zwemmers , 2 weken later iets meer , via de huisarts achter gekomen. (na 6 maanden het geprobeerd te hebben) Zijn toen doorverwezen naar de uroloog. man had spatader rond de bal. Deze is in feb afgesloten en in juni al 3,2 miljoen zwemmers, doorverwezen naar de gyn en nu blijk ik en PCO en helemaal geen ei te hebben.

    Dus voor jullie hoop houden en laat je doorverwijzen als het je te lang duurt.

    Gelukkig hebben we een meedenkende huisarts die meteen actie heeft ondernomen en ons niet liet aan modderen. En nu de gyn zet er ook vaart achter.
     
  12. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Oke als ik dat van de zaadjes hoor kan het dus ook nog iets zijn waardoor er toch meer komen?
    We zullen het af moeten wachten

    Balen dat het nu bij jou niet goed is pffff.....

    Wij moeten nu wachten tot de 2e zaadtest 3 maanden niks doen:(
     
  13. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Grappig, onze gyn vroeg zelfs om temp kaartjes.
    En de 2e zaaduitslag was bij ons ook slechter. Er werd ook eerst aan IUI gedacht en na "het 2e potje" werd ons verteld dat we IUI niet eens mogen proberen.
    En helaas heeft het LUMC een wachtlijst van 1 jaar. Maar inmiddels hebben we daar vrede mee, en hopen we op een wonder....
     
  14. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ja ik weet dat de wachtlijst daar zo ellenlang is........
    Een vriendin van me heeft daar ook ivf gedaan en moest ook zo lang wachten...Heb je nog ander zkh overwogen?


    Idd grappig van die tempkaartjes..Ach ja je kunt ze maar voor de zekerheid meenemen, mocht je ze wel nodig hebben dan heb je ze vast.
     
  15. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Meid een zaadtest wisselt heel erg. Wij hadden de eerste keer niet 1 levend zaadje, soms maar 100.000, we hebben ook 1x 2miljoen gehad, maar verder is het meestal niet meer dan 200.000 bij ons dus het kan echt alle kanten op! Heel veel succes meid!
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai meid, wat rot dat jullie hier nu ook zitten.

    onze eerste zaadscheck in oktober 2006 gaf een beeld van 4,3 miljoen zaadcellen. toen heeft de gyn nilks gezegd over aantallen, wel dat alles binnen de marges zat.
    Maanden later bij de eerste IUI zijn er maar 600.000 zaadcellen ingebracht. bij de 2de 4,2, bij de derde 5,6 en bij de 4de 16,2.
    Mijn mannetje heeft maanden lang vitamine C 1000 mg geslikt, ik zeg niet dat het hier mee te maken heeft, maar het is toch elke keer flink verbeterd (het zaad werd ook beter bewerkbaar! voorbeeld: 1 keer had hij 11 mil onbewerkt, er bleven er 5,6 mil over, andere keer had hij 10,5 en werd na bewerken 16,2!) en je ziet, ook ik ben nu zwanger!

    Ik hoop dus dat de 2de zaadcheck iets meer opleverd, de eerste keer in zo'n potje is ook niks.
     
  17. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    En nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig hoe het die vriendin van je vergaan is? Is ze zwanger geworden? Heeft ze goede ervaringen of juist niet?

    We hebben zeker andere ziekenhuizen overwogen, maar op 1 of andere manier kwam ineens het gevoel dat het goed is zo. Nog een tijd zelf proberen (eigenlijk tegen beter weten in, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit zeggen we dan). En straks in April 2008 zijn we helemaal aan het idee gewend en gaan we er helemaal voor!
     
  18. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Ja daarom ga ik ook wel gewoon tempen dan heb ik dat gewoon,had al twee maanden gedaan maar dan heb ik nu recentere...
    Jeetje dat is lang zeg:(Sterkte met wachten
     
  19. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Hoi Stienke,
    ik hoop dat er bij de 2e test wat meer zijn dan,dan worden de kansen wat meer....we zullen het allemaal moeten afwacten
     
  20. vallie

    vallie Actief lid

    20 jul 2006
    156
    0
    0
    kinderleidster
    ede
    Dankjewel Natasja,
    Ik hoorde ook Proxeed voedingsupplemt is ook vitamines,mar behoorlijk duur
    Vitamine C is ook te proberen dankjewel voor de tip!
    We blijven altijd hoop houden je weet het toch allemaal niet

    iniedergeval super dat je nu zwanger bent!
     

Deel Deze Pagina