Hoihoi dames, Ik weet niet of ik hier goed ben om mijn vraag te stellen maar ik gok het er even op hihi. Mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar bezig om zwanger te raken. In febr achtergekomen dat ik pcos heb dus aan de clomid. Eitjes groeien goed maar meestal geen goede eisprong dus heb ik met de gyn afgesproken tot dec aan te kijken maar ben het nogal zat dus wil graag doorgestuurd worden. Dus ik wil heel graag door naar een vruchtbaarheidskliniek, nu is mijn vraag kunnen jullie mij een beetje vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Ik heb namelijk geen idee en op internet vind ik het nogal moeilijk te begrijpen allemaal. Ook nog aanraders voor een goede kliniek? Wij komen uit Zeeland dus beetje daar in de buurt! Super bedankt voor de reacties alvast!
Tot december? Dat is nog een maandje.. Tegen de tijd dat je terecht kunt in een kliniek, ben je ook zo een paar weken verder. Als de enige reden om een andere kliniek te zoeken, de wachttijd is, is het dus eigenlijk niet zo zinvol.. Wat bedoel je precies met 'geen goede eisprong'? Dat ze niet vanzelf springen?
Ja het gaat ook niet om dat maandje! Die zit ik nog wel uit meer dat ik het zo zat aan het raken ben! Met geen goede eisprong bedoel ik dat of ze springen niet. Als ze springen is m'n progesteron niet hoog genoeg dus was het geen goede eisprong en ik heb al aantal cystes gehad. In juni daaraan geopereerd cyste was 8cm. Dus ik ben klaar voor de volgende stap maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten vandaar ..
Ik weet niet waar je vandaan komt. Maar in het lumc in leiden is in principe geen wachtlijst. Ik ben binnen anderhalve maand na mijn eerste telefoontje begonnen met ivf. In het medisch centrum kinderwens in leiderdoprp is ook weinig wachttijd.
Ik lees ook mee. Wij hebben dan al wel 2 dec onze eerste afspraak bij fertiliteit. Zelfde situatie qua ei en cystes.. Alleen is er bij niets aan de cystes gedaan (nog) De gyn vertelde dat de cyste vanzelf verdween. Dit was dan ook het geval, maar ipv die cyste is er een nieuwe cyste onstaan, vanuit een eisprong Na vele afspraken bij gyn, waar eigenlijk verder weinig gedaan en gezegd werd, ben ik nu doorgestuurd naar fertiliteit. Heel erg benieuwd wat nu verder, en of de cystes nu weer weg zijn, of weer nieuw gekomen zijn.. en wat daar uiteindelijk mee gedaan word... Wat ik nog niet helemaal begrepen heb en zeker nog duidelijk ga navragen, is of de cystes een zwangerschap in de weg kunnen zitten... HA zegt wel dat het niet uitmaakt, en ze vanzelf wel weer weggaan... maar voordat cyste verdwenen is is er weer een nieuwe voor terug.. lijkt me niet "normaal" toch!?
Beetje in hetzelfde schuitje inderdaad! Cyste hoeven een zwangerschap niet in de weg te zitten hoor heb ik altijd begrepen. Alleen bij mij was tie zo Groot dat ie me eierstok af kon gaan knellen. Ik heb trouwens vandaag een afspraak gemaakt in het maasstad ziekenhuis in Rotterdam bij de vruchtbaarheidskliniek, dus ik ben erg benieuwd wat de volgende stappen zijn. Ook erg benieuwd naar jullie vooruitgangen, dus als jullie het leuk vinden vertel dan even hoe het geweest is etc Groetjes
Heb je al gevraagd wat de volgende stap zou zijn in het ziekenhuis waar je nu zit? Wellicht kunnen zij jullie ook verder helpen. Of ben je het vertrouwen daar kwijt? Ze kunnen iig proberen om pregnyl te zetten wanneer je follikels groot genoeg zijn, misschien zorgt dat voor een betere eisprong. Of over op spuiten ivm clomid. Ik heb nu ook weer een paar cysten overgehouden na mn eisprong nu eerst een maand pauze en dan stap ik over van fosimon naar gonal-f. Hopelijk krijg ik daar geen cysten van. Toevallig ben ik ook overgestapt naar een kliniek, Geertgen. Mijn eerste indruk was erg prettig daar en ze hebben geen wachtlijst.
wij zijn in Voorburg geweest; ivf-kliniek van Reinier de Graaf! Voor jullie een stukje rijden, maar vond het echt een fijne kliniek!
Dit gaan jullie niet geloven.. Ikzelf ook nog niet echt! Ik ben zwanger!! Ik dacht dat me menstruatie door ging zetten maar nee, ik dacht laat ik is test doen en ja hoor 2 streepjes!! Ik kan er gewoon niet bij joh.. Kan me afspraak in maasstad wel afzeggen! Jullie heel veel succes en ik gluur wel met jullie mee hoor Liefs
Dankje! Lief van jullie zeg. Ja kan het nog niet geloven, echt onwerkelijk! Hoop ook echt op het beste voor jullie meiden!
hallo allemaal, ga maar even op het onderwerp door. ik heb maandag mijn eerste afspraak gehad bij de fertiliteitskliniek in Hengelo. Wegens pcos hebben mijn man en ik al een jaar tevergeefs geprobeerd zwanger te worden. Nu gestart met duphaston om een menstruatie op te weken. Morgen krijgt mijn man een zaadonderzoek. Hierna van dag 3 van mijn cyclus tot dag 7 clomid 50 mg gebruiken. op dag 12 van mijn cyclus krijg ik een inwendige echo om te kijken wanneer en of er een eisprong is. Erg spannend allemaal. Tot nu toe lijkt onze ervaring goed met kliniek in Twente. Heeft iemand ervaring met deze kliniek. En wat kan ik verwachten? Hoor het wel! Groetjes!