Wie is er nog meer vanaf het begin onder controle van een gyn geweest?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annedore, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    De titel zegt het al...

Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat?

Maakt hij/zij bij de eerste afspraak gelijk de termijnecho?
    Mag je zelf aangeven wanneer je de eerste afspraak wil?

Het lijkt me iets minder 'ongedwongen' dan bij een VK, maar misschien heb ik het mis? :)

Vind het op zich wel jammer dat ik niet bij een VK onder controle ga, maar het leek de gyn van de vruchtbaarheidskliniek en mijzelf verstandig om direct bij de gyn onder controle te gaan i.v.m. mijn overgewicht...

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja ik. Ben nooit bij de vk geweest. Iedere controle krijg ik een echo en volgens mij zou de rest allemaal een beetje hetzelfde zijn als bij de vk.

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Iedere controle een echo, dat lijkt me wel wat :D

Gaan die op een gegeven moment ook uitwendig?
    En hartje luisteren met een doptone ook iedere keer?

Hoe is het nu met je? En met de kleintjes?

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ja hier ook vanaf dag 1 de gyn, elke controle wegen, bloeddruk, plasje inleveren en bloed afgeven en natuurlijk een echo, veel extra onderzoeken (strictere controles, sneller een extra echootje of onderzoekje)

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

o ja en echo's gingen hier vanaf week 9 uitwendig (heb wel een spekje op mijn buik, maar ging prima), eerste echo was in week 7 na terugplaatsing van de embryo gepland door de gyn.

6. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Hier ook vanaf het begin bij de gynaecoloog ;)
    Alle echo's waren voor 12 weken inwendig ;) morgen krijg ik weer een echo, ik denk dat die wel
    uitwendig wordt gedaan :)

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik ben vanmorgen bij de gyn geweest, mijn vorige zwangerschap was een miskraam, dus mocht na een positieve test bellen voor een afspraak voor 2 weken later (rond de 6 weken). En dat was dus vandaag.
    Vanwege overgewicht moet ik er waarschijnlijk blijven, maar dat wordt met 12 weken nog eens bekeken.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik sta ook bij al mijn zwangerschappen vanaf het begin onder behandeling van de gyn. Ik ben ook nog nooit bij een vk geweest.

Mijn eerste afspraak is altijd rond de 6 weken en bij elke controle krijg ik een echo. Vanaf een week of 12 doen ze heb bij ons in het ziekenhuis uitwendig.

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Elke controle wegen :( Oh, jeetje, dacht dat dat al achterhaald was.
    Ik krijg daar nu al hartkloppingen van eerlijk gezegd :)

Ik heb in het verleden een eetprobleem gehad (BED) en ben er heel aardig bovenop gekomen, maar ik heb een echte weegschalenfobie eraan overgehouden :(

Ik durf alleen thuis op de weegschaal en dat gaat dan ook gepaard met een hoop inpraten op mezelf enzo. Soort ritueeltje voor mezelf :)
    Ik denk dat als ik voor iemand anders op een weegschaal moet, dat het weer een herhaling van het verleden wordt; paniekaanvallen, hysterisch worden :(

Daar moeten gyn en ik maar even over praten, want zoveel stress lijkt me niet goed....

En nu maar mezelf inpraten dat ik me hier NU nog niet druk over moet maken ;)

Bedankt voor jullie antwoorden trouwens! :)

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Annedore, ik heb trouwens nog nooit bij de gyn op de weegschaal hoeven staan. Bij ons in het ziekenhuis houden ze je gewicht niet bij. Kan dus per ziekenhuis verschillen!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ooohhh, daar hoop ik op! Geeft me weer wat rust, thanks! :)

12. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Hier wel iedere keer op de weegschaal.. maar ze zeggen je gewicht nooit ;) ik kijk er eerlijk gezegd
    nog niet eens na ;)

13. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik loop ook vanaf begin zw. schap bij de gyn vanwege een schildklierafwijking. Hoef nooit op de weegschaal, maar krijg ook niet elke x echo (helaas!).
    Je komt alleen een x op kennismaking bij de VK praktijk die je kiest, omdat die de nacontrole's doen bij je thuis.

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat van de VK is hier niet zo. Heb van de week gebeld met die vraag en zij zeiden dat ik gewoon het ziekenhuis na de bevalling moet laten bellen met mededeling dat mevrouw Annedore kraambedbegeleiding nodig heeft. Dan krijg de VK van de gyn het bevallingsverslag en dan komt ze gewoon...

Ik vond het gek, maar zo doen zij het altijd zei ze...

15. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik loop ook bij de gyn vanaf het begin van mijn zwangerschap (en ook bij de vorige zwangerschap). Ik heb ook nog nooit op de weegschaal hoeven te staan. Wel wordt elke keer mijn bloeddruk gecontroleerd, er wordt een praatje gemaakt hoe het gaat, de ene keer bloed afnemen, de andere keer urine (steeds wordt iets anders getest). Bijna elke keer wordt een (korte) echo gemaakt en naar het hartje geluisterd.

Maar ik denk dat wat er gemeten of gewogen wordt, afhangt van de reden waarvoor je bij de gyn loopt. Vanwege PCOS heb ik bijvoorbeeld een hogere kans op zwangerschapssuiker, daarom moet ik straks een dagcurve bijhouden. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat hoeft te doen die bij de gyn loopt.

16. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Dit klinkt helemaal niet gek hoor. Hier heb ik me ook van tevoren aangemeld (gegevens doorgegeven en uitgerekende bevallingsdatum). Toen de kleine geboren was heb ik een belletje gegeven wanneer ik weer thuis was en toen zijn ze daarna een paar keer langsgekomen voor controle van het kraambed (baarmoeder gezakt, hechtingen bekeken, extra kraamzorg toegekend ivm veel bloedverlies, etc).
    Ik hoefde van tevoren niet langs te komen voor een kennismakingsgesprek.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik loop ook bij een gyn ik vind het heerlijk.

super lieve man en hij neemt echt de tijd voor je hij zegd wanneer ik een afspraak moet maken (dus zeg maar over 3 weken) maar ik mag de dag en tijd kiezen.

ik krijg iedere keer echo dus dat is wel lekker (al is het veel)

ik moet wel wegen maar ik krijg niets ervan te horen. ja wat ik ben af gevallen (12 kilo totaal nu)

18. allie

allie Lid

4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik loop ook v.a. het begin by de gyn, ivm een eerdere bbz. ik vind het wel een stuk "ongezelliger" dan bij de vk. Maar het is wel een geruststelling dat als er iets mis is, hij het meteen ziet. tenminste, daar gaan we van uit :)
    waarschijnlijk als op de 20 weken echo alles goed is mag ik alsnog kiezen of ik naar de VK wil. Mijn vriend wil liever dat ik bij de gyn blijf! dat vind hij veel veiliger :)

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb van de 11e tot 16e week bij de VK gezeten de rest bij de gyn en kan niet anders zeggen dan dat ik súper blij ben dat ik overgestapt ben. De Vk's hebben bij mij een erg onvakkundige indruk achter gelaten dus ik ben erg bij met de gyn en mis het Vk gedoe apsolute niet!

Hier wel iedere keer wegen maar denk als ik zou vragen of ik het zelf bij mocht houden en hun het gepluste gewicht door zou geven dat dat ook prima is. Daarbij is de groei van je baarmoeder veel belangrijker dan de kg's die je aankomt. Gewoon vragen komt vast goed!

Hier heb je, zonder complicaties of speciale redenen, om de keer de gyn en dan de vk van het ziekenhuis. Bij de gyn krijg je een echo bij de vk niet.

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ik ben gister voor het laatst bij de vk geweest. Dinsdag heb ik me intake bij de gyn. Ik kom bij de gyn door overgewicht ze willen het goed in de gaten houden.
    Zelf maak ik me niet druk over me overgewicht, ik ben altijd al aan de forse kant geweest en zal dus ook nooit echt maatje 36 krijgen haha wat ik opzich ook niet erg vind eerlijk gezegt ;)
    En als je een fobie hebt voor weegschalen dan moet je dat even aangeven bij je gyn, misschien dat je dan niet iedere keer op de weegschaal hoef te gaan staan en misschien hoef je er helemaal niet op. bij de vk heb ik ook niet op de weegschaal hoeven staan ze vroegen altijd wat me gewicht was. nou het scheelt ben totaal nog niet aangekomen :> en zal ook niet veel aankomen volgens de vk omdat als je overgewicht hebt je baby eerst jou opeet ( om het maar even zo te zeggen) voordat je baby aan de andere voedingsstoffen begint die je binnen krijgt.

Deel Deze Pagina