Gestopt met de pil en nu ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnetje91, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal

Ik zit nu nog in me stopweek, maar vanaf a.s donderdag stop ik dan eindelijk met de pil. Nu is me vraag, mag je dan gelijk al gaan proberen of liever eerst je 1ste menstruatie afwachten? Alvast bedankt

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Het is niet noodzakelijk om je eerste menstruatie af te wachten. Soms wort het wel aanbevolen omdat je dan een idee hebt van wat voor cyclus je hebt en dus beter weet wanneer je vruchtbare dagen hebt. Maar ik heb het zelf nooit afgewacht.

Wat wel belangrijk is, is om nu al te starten met vitamines innemen. Minimaal foliumzuur, maar een multivitamine voor zwangeren kan ook.

3. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje, dat is fijn om te horen, ik ben 6 jaar geleden ook een tijdje gestopt geweest met de pil, toen had ik wel een regelmatige cyclus van 29-30 dagen. Heb vanmiddag al foliumzuur gekocht en daar ga ik morgen mee starten. Slikte ook al vitamine B , zijn er verder nog vitamines die belangrijk zijn?

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Foliumzuur is vitamine B11. Die werkt heel erg samen met vitamine B12, dus meestal raden ze aan om ze allebei te slikken. Ik vond zelf een multivitamine wel fijn omdat daar alles in zit.

5. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Oke dankjewel, dan kan ik nu wel de foliumzuur en vitamine B gebruiken en als die op is ga ik ook wel over op de multivitamine, is wel handig als alles daar al in zit

6. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Bij mijn dochter zijn we meteen na het stoppen begonnen. En deze keer heb ik 2 maanden genomen om te “ontpillen”. Zo wist ik bv ook dat ik deze keer langere cyclussen had. Anders had ik Waarscheinlijk heel de tijd gedacht overtijd te zijn :roflmao:.
    Maar je moet voor jezelf aankijken waar jij je het meest prettig bij voelt

Zonnetje91 vindt dit leuk.
  7. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Ik had gisteren een potje foliumzuur gekocht van kruitvat merk, maar ik slikte ook al enige tijd van davitamon, vitamine B met extra B12. Nu las ik vanmorgen op het potje dat daar ook al foliumzuur inzit 400ug. Krijg ik niet teveel binnen zo ? Ik wist niet van te voren dat het daar ook al in zat

8. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Hoi,

Spannend! Ik ben zelf 2.5 jaar terug gestopt, en gelijk zwanger geworden (van 2 haha), in de eerste cyclus na de onttrekkingsbloeding. Heb hier geen nadelen van gemerkt. Had blijkbaar gelijk weer een eisprong! Na een jaar of 8 de pil te hebben geslikt. dus het hoeft niet!
    Succes!

9. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Nee dat is niet te veel. De max per dag is 1000. Daar zit je nog onder.

10. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Oke wat goed! Fijn dat het gelijk in ronde 1 raak was en van 2 nog wel:)

11. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Oke dan is het goed :) dan blijf ik deze 2 gewoon gebruiken

12. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier niet gewacht tot de volgende menstruatie en direct zwanger. Enige nadeel was dat ik mijn cyclus niet wist alleen kunnen ze op de echo dit aardig goed zien wat betreft uitgerekende datum.

Zonnetje91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina