Hoi allemaal Ik zit nu nog in me stopweek, maar vanaf a.s donderdag stop ik dan eindelijk met de pil. Nu is me vraag, mag je dan gelijk al gaan proberen of liever eerst je 1ste menstruatie afwachten? Alvast bedankt
Het is niet noodzakelijk om je eerste menstruatie af te wachten. Soms wort het wel aanbevolen omdat je dan een idee hebt van wat voor cyclus je hebt en dus beter weet wanneer je vruchtbare dagen hebt. Maar ik heb het zelf nooit afgewacht. Wat wel belangrijk is, is om nu al te starten met vitamines innemen. Minimaal foliumzuur, maar een multivitamine voor zwangeren kan ook.
Bedankt voor je berichtje, dat is fijn om te horen, ik ben 6 jaar geleden ook een tijdje gestopt geweest met de pil, toen had ik wel een regelmatige cyclus van 29-30 dagen. Heb vanmiddag al foliumzuur gekocht en daar ga ik morgen mee starten. Slikte ook al vitamine B , zijn er verder nog vitamines die belangrijk zijn?
Foliumzuur is vitamine B11. Die werkt heel erg samen met vitamine B12, dus meestal raden ze aan om ze allebei te slikken. Ik vond zelf een multivitamine wel fijn omdat daar alles in zit.
Oke dankjewel, dan kan ik nu wel de foliumzuur en vitamine B gebruiken en als die op is ga ik ook wel over op de multivitamine, is wel handig als alles daar al in zit
Bij mijn dochter zijn we meteen na het stoppen begonnen. En deze keer heb ik 2 maanden genomen om te “ontpillen”. Zo wist ik bv ook dat ik deze keer langere cyclussen had. Anders had ik Waarscheinlijk heel de tijd gedacht overtijd te zijn . Maar je moet voor jezelf aankijken waar jij je het meest prettig bij voelt
Ik had gisteren een potje foliumzuur gekocht van kruitvat merk, maar ik slikte ook al enige tijd van davitamon, vitamine B met extra B12. Nu las ik vanmorgen op het potje dat daar ook al foliumzuur inzit 400ug. Krijg ik niet teveel binnen zo ? Ik wist niet van te voren dat het daar ook al in zat
Hoi, Spannend! Ik ben zelf 2.5 jaar terug gestopt, en gelijk zwanger geworden (van 2 haha), in de eerste cyclus na de onttrekkingsbloeding. Heb hier geen nadelen van gemerkt. Had blijkbaar gelijk weer een eisprong! Na een jaar of 8 de pil te hebben geslikt. dus het hoeft niet! Succes!
Hier niet gewacht tot de volgende menstruatie en direct zwanger. Enige nadeel was dat ik mijn cyclus niet wist alleen kunnen ze op de echo dit aardig goed zien wat betreft uitgerekende datum.