Rrianne; hehe, fijn dat je VK het aangeeft! Meteen doen hoor... Maar ik snap dat je nu even niet wat hoe je dat moet doen nu je baas in de zon ligt te bakken :x. Het is een particuliere opvang toch? Dus geen hoofdkantoor met een P&O? Hebben jullie een bedrijfsarts waar je contact mee op kan nemen? Anders zou ik dat doen. Is je baas bereikbaar? Mocht dat beide niet het geval zijn dan is het denk ik handig het UWV te bellen, zij vergoeden uiteindelijk ook jouw ziek zijn tijdens je zwangerschap aan je baas. Bij de VK ook nog even navragen of je de helft van je uren moet werken of je uren in halve dagen. Bij mij was het toen echt de helft van m'n uren, dus 16... Bij rugklachten is dat denk ik ook logisch anders schiet het nog niet op . En gezien je werk ook, want het is lichamelijk echt zwaar werk... O ja, ik mocht die 16 niet eens meer op de groep, moest administratieve werkzaamheden doen. Maar dat was allemaal op advies van de fysiotherapeut. O ja, op ZP zitten ook mensen van het UWV, mischien kan je hun advies vragen mbt tot het ziekmelden ed? Nou succes en sterkte ermee... Echt aan toegeven hoor, want je wil niet hebben dat er iets met de kleine gebeurd of dat jij een lichamelijk wrak bent na de bevalling... Fijn trouwens dat ze je vruchtwater ed in de gaten houden! Enne, waar is die prik voor? Heeft dat te maken met Resus oid? Wolfje; succes bij de VK! Het wordt goed fietsweer vandaag . Tamara; dus gelukkig maar eenmalig buikpijn gehad... Ik zit op 50 mg. Lees veel verhalen van meiden die zo'n buikpijn hadden van Clomid en die over zijn gegaan op spuiten. Dat beviel dan beter. Jij bent wel Clomid blijven gebruiken? Uiteindelijk zwanger geworden met IUI toch? Ik vroeg me trouwens af na hoelang er over gegaan wordt op IUI en dat soort behadelingen, hoe was dat bij jou? Ligt zeker ook aan de situatie van zowel man als vrouw? Lag dus gister rond half 8 al in bed en voel me nu echt topfit . Nog geen buikpijn terwijl m'n paracetamolletje wel uitgewerkt moet zijn. Maar goed meestal begint de buikpijn pas 's middags. Verder nog geen ei gehad volgens mij, zit nu al op dag 18... Morgen kan ik bloed prikken op Progestoron, dus dan weet ik of tie echt niet gesprongen is of dat m'n temp gewoon raar doet... Vandaag staat het strand in de planning .
O ja, ik heb MWM ff op zitten zoeken... Ze is 4 mei voor het laatst op ZP geweest terwijl ze 18 mei het geslacht te horen zou krijgen. Ze moet nu 29 weken zijn... Er zou toch niks zijn... We komen het vast niet te weten . Hope for the best! En dat ze gewoon geen zin heeft om online te zijn .
@ Patatje, lees nu je berichtje over Mwm, dat is idd wel heel lang geleden. Hmmm.... dit is geen leuk idee. Hopelijk leest ze dit gauw en laat ze ons weten dat alles goed is. Als we haar nu een prive-bericht sturen, dan krijgt ze dit in haar mailbox te zien toch? Wat betreft het werk, bedankt voor je tips. Idd een particulier bedrijf, geen hoofdkantoor of bedrijfsarts. Baas is niet bereikbaar. Alleen in uiterste nood (gebouw in de brand) konden we haar man evt. bereiken. Zal vanavond eens op het forum zoeken naar het stukje UWV. Mijn VK heeft niet echt aangegeven hoeveel uren precies. Vorige x zei haar collega al dat ik miss toch moest gaan denken om minder te gaan werken. Deze VK zei gelijk dat het haar verstandige leek om te stoppen met werken. Ik situatie een btje uitgelegd, ze gaf aan dat het echt te veel was en ik echt zowiezo naar halve dagen moest gaan. Toen ik zei; maar ik werk al halve dagen. Heb diensten van 7 tot 13.00 of van 12.00 tot half 7, toen zei ze; dat noem ik geen halve dagen, dat is nog 6 tot 7 uur. En een hele dag werken van 8 tot 6 mocht helemaal niet meer. Maargoed uiteindelijk blijft het je eigen verantwoordelijkheid, zij kan niet meer doen dan een advies geven. Ze zei er wel bij; dat mijn baas haar hier gerust over mocht bellen. Ga zo naar het werk om met mijn collega's te overleggen en naar het rooster te kijken. Dat van die prik is idd het verhaal van het Rhesus-kindje. Ik ben rhesusnegatief en ons kindje positief, hiervoor heb ik gister de Anti-d spuit gekregen. Als on kindje is geboren, heb ik nog een extr spuit mee gekregen zodat ze bloed kunnen afnemen vanuit de navelstreng (wat ze hier uiteindelijk mee doen, is een btje langs me heen gegaan, dus heb ff geen idee) Zal es ff gaan googlen.
ow jeetje meiden...wat zijn jullie goed om MWM op te zoeken...misschien sturen we haar een PNetje ofzo...idd. akelig idee mocht er iets niet goed zijn gegaan, maar dan hopen we maar dat het gewoon is geen nieuws is goed nieuws, en ze idd. geen zin heeft online te komen... Tamara...idd goed oppassen met je bekken, ik heb het sinds vorige week al in mijn rug, linksonder naast mijn stuitje...volgens de FA kan het best al wel, omdat alles dubbel zo snel groeit... Kan niet wachten onze kleintjes ook te voelen...moet zo bijzonder zijn... Ow jeetje Patatje...die buikpijn klinkt niet leuk, en heb er geen ervaring mee. Maar gelukkig lijkt het vandaag weer beter te gaan hé...wat we allemaal niet moeten ondergaan hé, voor een wondertje... Hier moet manlief ook elke dag weer om 6 op, en ikke niet...is best wel lastig daarna weer te slapen, maar als ik op ga blijven verveel ik me om 10h al denk ik... Las je vraagje aan Tamara i.v.m. hoelang Clomid...weet je al zeker dat je eileiders open zijn?? Want dat zullen ze moeten onderzoeken voor ze doorgaan...ik heb 4 rondes clomid gehad, toen een laparoscopie, en daarna meteen IVF...met dichte eileiders heeft IUI geen zin... Rrianne, wat fijn dat het kereltje (ben ik nu goed) van je vriendin een goede start heeft gehad...hopelijk blijft het zo goed gaan... Jeetje meid...wat een klote situatie voor je, en kan je jammer genoeg geen advies geven...behalve dan, is er geen nummer of een instantie waar je om raad en advies kunt vragen?? Jijzelf bent nu het belangrijkste, en je werk komt zeker weten op de tweede plaats, maar ja...dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Gelukkig is het helemaal goed van binnen in je kleine buikje... En nog even...vind dat dit best wel noodgeval genoeg is om je baas te kunnen bellen hoor, het is maar een kort gesprekje, en dan weet je meer... Wolfje...jeetje, klinkt idd. als een shit begin van de vakantie...(had ik dat nu al geschreven of niet...) maar gelukkig dan nog wel genoten...lijkt me ook heerlijk met kleine kindjes naar het strand...is echt wel bijzonder voor ze denk ik... aaah meiden...hier regent het weer pijpestelen en wilde eigenlijk nog gehakt gaan halen voor de macaroni van vanavond...:x En voel vandaag van alles in en rond mijn baarmoeder...soms een soort van steekjes en een soort van zwaar gevoel ofzo...lijkt deze keer helemaal niet op ongiekrampjes, maar die waren de vorige keer denk ik ook geen goed teken...dus maar hopen dat alles zich al lekker een het rekken en strekken is daarbeneden...
meiden sorry ben zo beroerd reageer even niet... bij de vk was alles goed bm goed gegroeid, dus kindje ook haha knuffels
@ Nikita, spannend allemaal hoor wat er in jou buikje gebeurd. Komt helemaal goed meid! Er groeien twee hele mooie gezonde kindjes in jou buik. Regen? Bleeehh, het is hier prachtig weer. Net terug van het werk, heb een aantal diensten iets korter kunnen maken, verder weinig mogelijk. Werk nu gemiddeld iets meer dan 20 uur, scheelt toch bijna weer 10 uur. Mijn collega's zijn er in elk geval voor me, dat is al een heel fijn gevoel. En verder zien we wel hoe het loopt.
haaaaaaj lieve meiden, wat lief dat jullie aan me denken!! Dikke kus voor jullie allemaal!!! maaaar alles gaat goed hoor ben alleen telkens te lui om ff op de pagina te komen en had er niet zo heel veel zin meer in eerlijk gezegd. ik ben nu 29 weken en 2 dagen en alles gaat goed met ons kleine meisje!!!! WE KRIJGEN NAMELIJK EEN DOCHTER!!!!!! de 20 weken echo enzo was ook allemaal goed ( ze is gwn perfect) met mij gaat het ook goed ik heb nergens last van (naast de hormonen dan ) enige wat ik heb is dat ze afgelope week een beetje gedaald is waardoor haar hoofdje tegen mijn bot aankomt en dat brengt veel pijn met zich mee maar ze is gelukkig nu weer iets omhoog gaan liggen (verder kan dat ook geen kwaad hoor) ik ben nu bijna 10 kilo aangekomen ik zou van de week wel een foto'tje plaatsten. Morgen komt de kraamzorg lags voor intake en dinsdag krijg ik net zo als rianne een prik voor de resusfactor. m,n meisje heeft een positief bloedgroep en ik negatief. hoop jullie zo een beetje bij geschreven te hebben en ik ga proberen jullie een beetje bij te houden! Tam van harte gefeliciteert met je zwangerschap geniet ervan he !!!! Nikita bedankt voor jou prive berichtje door dat berichtje ben ik tog weer even komen kijken. verder weet ik eigenlijk niet hoe het met jullie gaat heb ook geen tijd om nu alles door te lezen laten jullie mij even in het kort weten hoe het gaat? bedankt meiden! veel liefs en dikke kus mwm
Hoi meiden, Wat leuk dat jullie zo mee schrijven!!! Zo gezellig! @Nikita: Wat goed dat je MWM een prive berichtje hebt gestuurd!!! Enne het kan zeker al zijn hoor dat je last hebt van je banden/bekken! Ik had het met 7 weken ook al! En zeker met 2 kleintjes in je buik, dat zal zeker harder gaan!!! Ik ben zo blij voor jullie, een tweeling!!!! @MwM: Welkom terug!!! En wat leuk dat jullie een dochtertje krijgen, wij hebben vorige week de echo gehad en ook wij krijgen een meisje!! Fijn om te horen dat je je goed voelt! Hier gaat het op zich ook wel goed, alleen de bekken en bandenpijn beginnen nu te komen, maar met ons meisje is gelukkig alles goed!!! Heb je de babykamer al helemaal klaar? @Rrianne: fijn om te lezen dat je collega's zo met je mee denken! Maar meid, denk goed aan jezelf en je kleine mannetje in je buik!!! Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om ineens minder te gaan werken nu je baas weg is. Maar jij en de baby zijn op dit moment het aller belangrijkst. Zelf zou ik ook het UWV benaderen, zelf heeft mijn baas een arbo-arts waar ik om de 6 weken een gesprek mee heb, en die heeft vorige week aangegeven dat ik minder moest gaan werken! Daarnaast heb ik ook om de zoveel weken contact met het UWV om te kijken hoe het gaat. En het UWV vergoedt mijn zwangerschaps 'ziekte' aan de baas! Heel veel succes meid, enne ik kan niet vaak genoeg zeggen denk aan jezelf en de baby!!! Dikke knuf! @Patatje: Ik heb de laatste 4 maanden voordat ik zwanger werd gespoten, ik moet wel heel eerlijk zeggen dat me dat veel beter is bevallen! Tuurlijk is de handeling even wat anders dan een pilletje slikken of een spuit in je buik zetten! Maar het stelt niet zo heel veel voor! De bijwerkingen van het spuiten heb ik totaal niet gehad! Ik ben inderdaad door IUI zwanger geraakt, maar ze hebben wel eerst gekeken of mijn eileiders open waren (net zoals Nikita schrijft), als deze dicht zitten heeft IUI geen zin! Ze doen in principe 6 x een IUI behandeling, maar ze kunnen dit ook nog 6 x doen! Ligt aan de situatie. Misschien toch iets om over na te denken, omdat je zoveel last hebt van de Clomid!!! @Wolfje: Fijn om te lezen dat alles goed is met de beeb!! Maar wel heel vervelend dat je zo beroerd bent. Een griepje of? Beterschap ermee! Bedankt voor jullie tips over de kleertjes!!!! Liefs Tamara
@ Mwm, wat leuk om wat van je te horen (gelukkig niks aan de hand). en Gefeliciteerd een klein meisje, leuk hoor! Bij jullie dus het zelfde, ik ben ook negatief en ons kindje positief. Ach zolang wij de antistoffen maar krijgen, komt het geloof ik helemaal goed. Hier gaat ook alles goed, begint allemaal wat zwaarder te worden, maar ons kindje doet het goed. Wat wil een mens nog meer! Kom je weer wat vaker mee schrijven? @ Tamara, bedankt voor je lieve woorden. Aan ons kleine mannetje denk ik zeker. Gelijk na het werk richting huis, een uurtje in bed kruipen en verder zo min mogelijk doen de rest van de dag (thuis zitten si echt niks voor mij, ben altijd de hort op, maar ik weet waar ik het voor doe). Denk dat ik morgen idd het UWV nog even bel, een collega gaf dat ook al als tip. @ Wolfje, beterschap. Komt het door de zwangerschap of heb je een griepje te pakken? Het kindje wat geboren is met 27 week, heeft een hersenbloeding gehad. Nu wordt zijn hersenactiviteit de komende dagen gecontroleerd. Hoop dat het stabiel blijft en hij hier niks aan over houd.
MWM...wat leuk iets van je te horen, en gelukkig gaat het helemaal goed met jouw en de kleine meid in je buik... Ben even over de laatste berichtjes gevlogen en las dat van het beebje met 27 weken Rrianne...goh...wat heftig...hopelijk komt het helemaal goed met hem.... Morgen reageer ik weer....ben vandaag zo brak, en weer allerlei rare steekjes en pijntjes in mijn buik....zelfs toen ik vanmiddag dringend moest plassen, deed het zo`n zeer in mijn onderlichaam dat ik best wel even schrok...nu gelukkig weer weg, en houd dus maar niet te lang meer op, dan maar wat vaker naar het toilet lopen dus... tot morgen meiden...
@ Nikita, hier ook al zo'n belabberd dagje. Echt een bad-day. Veel last van harde buiken, vanmiddag al een extra uurtje op bed gegaan na mijn werk, maar helpt allemaal niks. Zometeen eerst een lekker warme douche pakken. Vervelend die rare pijn tijdens het plassen. Volgens mij is het wel een btje normaal hoor, ik heb het ook vaak als ik mijn plas te lang heb opgehouden... Lekker bankhangen jij vanavond! Wat betreft het kindje, pfff... Ja moet er echt niet ana denken. Lijkt me zo'n nare situatie, dat wens je niemand toe!
meiden, sorry dat ik niet reageer, voel me echt beroerd... komt niet door de zwangerschap,maar dit zorgt er wel voor dat het allemaal langer duurt voordat ik er vanaf ben...je bent gewoon vatbaarder... krijg er vanaf morgenmiddag tot zondagavond nog 2 oppaskids bij... knuffels
@Nikita: Vervelend van dat plassen. Ik ken het gevoel ook wel! Als ik de plas te lang ophou heb ik er ook last van. Dus ik moet ook meteen naar de wc!!! Vooral 's nachts.. dat is wat minder Maar goed, alles voor het goede doel he!!! Wanneer heb je de volgende echo? @Rrianne: Heftig hoor van dat kleine mannetje!! Hopelijk komt het allemaal goed! Ik weet wel uit ervarig van mijn beste vriendin die ook bevallen is met 25 weken en 5 dagen, dat prematuur kindjes snel een hersenbloeding kunnen krijgen! Laten we hopen dat het goed komt!!!!!!!! Enne Rrianne: jij ook lekker bankhangen he! @Wolfje: Heel veel beterschap meis, hopelijk ben je snel weer opgeknapt! Fijne avond allemaal xxx
Nikita; oh die krampen heb ik zo gehad de eerste 8 (of 12?) weken. Dan moest ik soms echt in elkaar duiken om de pijn te onder drukken en dan ineens was het helemaal weg. Hihi en dat plassen zal alleen maar erger worden . Nee, ik heb nog niet zo'n HSG gehad, sterker nog ik hoef eigenlijk pas weer op controle te komen als m'n Clomid op is... Dus nog 2 kuurtjes. Ik mocht wel langs komen als er iets was, dus maandag sta ik parraat . Op echo's kunnen ze niet zien of je eileiders open zijn toch? Nou heb ik wel een keizersnede gehad waarbij meteen het hele zaakje nagekeken wordt. Ik was geheel gezond zeiden ze bij het evaluatie gesprek. Ik weet niet of dat dus ook te zien is als je buik open ligt... Kan ik mooi vragen maandag . Rrianne; lieve collega's heb je! En die buiken zijn een seintje van je lichaam... Goed dat je er naar luisterd door lekker in bed te gaan liggen, mischien toch ook maar naar de 15 uur... Hoop dat het UWV wat voor je kan doen... Gets wat vervelend voor dat baby'tje... Hersenbloedingen komen idd veel voor bij prematuurtjes en ze kunnen er beter tegen dan volwassenen. Maar er is wel kans op schade die je soms pas op latere leeftijd ontdekt doordat hij op school dan minder goed meekomt oid. Maar soms houden ze er niks aan over hoor. Nu duimen voor een goed herstel... MWM; wat goed om van je te horen! Gelukkig is alles oke . Leuk een meid! En jij ook al zo ver... Wat gaat de tijd hard... Enne, ze wordt vast fotomodel aan de echo te zien . Hier aan de 4e ronde Clomid 50 mg en sinds deze ronde ws last van vergrote eierstokken. Maandag dus een extra controle bij de gyn, want de pijn was niet te harden . Ondertussen neemt de pijn wel af hoor, maar ga toch ff langs maandag . Tamara; dat spuiten lees ik wel vaker idd... Moet je dat nou zelf bekostigen? Gezellig dat jij ook weer fanatiek meeschrijft . Wolfje, beterschap! Vervelend dat je je zo belabberd voelt . Nou, hier neemt de pijn gelukkig af en is verplaatst van rechts naar links... Ik heb nu minder paracetamolletjes nodig dan begin van de week . Morgen bloed prikken op Progestoron, twijfel weer of m'n ei gesprongen is . Verder voel ik me weer fit en ben ik nu echt aan het genieten van m'n vakantie . Gister naar strand geweest, morgen trouwjurken passen en van het weekend hopenlijk weer strand . Truste!
H! meiden...ja, las in een ander topic ook al dat die pijntjes toch echt normaal lijken...je blaas kan nl. al behoorlijk in de verdrukking komen... Vanacht ook slecht geslapen, elke keer als ik ging verliggen had ik steekje onder in mijn buik boven mijn schaambeen, maar las ook al dat dat normaal is...je schrikt er wel een beetje van, maar zolang het allemaal voor een goed doel is, neem ik het er graag bij... Tamara...dinsdag heb ik weer een echo.... MWM, nog vergeten te zeggen...prachtige foto hoor van jullie meisje... Rrianne..heb je het UWV al gebeld...hopelijk kunnen ze je helpen met een goede tip....en goed hoor dat je ook lekker even op bed bent gaan liggen gister...goed jullie twee denken hoor... Wolfje...ow jeetje...klinkt als een zomergriepje ofzo...en dan nog 2 extra kids...gelukkig wordt het weer fantastisch in het week-end...kun je wat vitamine D opdoen... Patatje...goed hoor dat je maandag meteen belt... Eileiders kunnen ze niet zien of die open zijn...ze moeten er blauwe vloeistof doorspuiten... Veek plezier met trouwjurken passen...zeker een linkje hier plaatsen, want ze fijn op het internet meestal terug te vinden...
Nikita: bij mij doet het afentoe ook pijn van onder hoor ! en ook ik heb last van mijn bekken vaak merk je het als je teveel gedaan hebt dan ben je de volgende dag helemaal brak en heb je nog meer pijn. zo moet je zelf een beetje ondervinden tot hoe ver je kan gaan en natuurlijk ook weer niet teveel dingen doen( dat breekt je echt op ) als je echt pijn bij het plassen heb kan dat ook duiden op een blaasontsteking, ik zou het dinsdag gewoon even aangeven bij de vk. en nog bedankt voor je lieve reactie! Patatje als je ergens mee zit gwn naar de gyn gaan hoor moet je echt doen !! fijn dat de pijn minder wordt hopelijk blijft het zo!! Ben je aan het tempraturen? zoja dan moet je, je eisprong kunnen zien! Hoop het voor je meid gun het je van harte! Wolfje beterschap meid xxx Tam gefeliciteert met je dochter!! super joh! voor jou geldt het zelfde als dat ik bij nikita heb geschreven ivm. je bekken. hoe meer je doet hoe meer last je ervan heb. om het minder te laten worden kun je beter niet meer met je benen over elkaar zitten geen hakken aan. op internet staan veel van dat soort dingen waardoor je het minder kan laten worden. ook ik heb last van mijn bekken. ik heb de baby kamer al bijna helemaal klaar op een paar kleine dingetjes na. Ik heb alles van hello kitty en jij?? heb je al een naam ( wij wel :) rrianne meid jij gefeli met je zoon he!!! lijkt mij ook erg leuk een jongen!! en fijn dat alles goed gaat met jou en het kleine mannetje. indd wat willen wij nog meer? ik lees dat je het moeilijk heb met je werk maar meid je moet tog een x een streep zetten je moet jezelf niet gaan overschatten want daar krijg je altijd last van. hoe harder je werkt hoe meer last je krijgT!! denk aan jezelf. ik probeer weer afentoe langs te komen en te gaan schrijven maar heb het geduld niet meer om alle verhalen goed door te lezen. en jij ook al de babykamer klaar en weetje ook al een naam? heb jij ook al die spuit gehad? waar heb je hem laten zetten been of bil? ik denk dat ik hem in m,n bil doe. deed het zeer? vind het zoooo eng he !! maargoed het is voor een goed doel he!! Onewish meid bedankt. hoe gaat het verder met jouw? Hier gaat alles rustig ik merk echt aanmezelf dat ik minder kan en echt een klein dik propje wordt whahah ik ben nu ruim 10 kilo aangekomen en jullie? gister is de kraamzorg geweest ik wou eerst 1.5 uur doen p dag maar dat kon niet want zij hadden het minimumpakket van 3uur p dag. nou dan maar dat en mog me dat teveel zijn stuur ik ze wel naar huis! ik ben echt bang dat ik me aan die mensen ga storen dat ze me in de weg gaan lopen en ooh ik ben zo op mijn prive gesteld he. ga het er denk echt moeilijk mee krijgen!! aankomende dinsdag weer voor controle naar vk en dan krijg ik gelijk die anti D spuit voor de antistoffen. en dan na de bevalling weer 1. ik zou binnenkort even foto'tjes maken van de babykamer ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. ik zelf ben er echt helemaal verliefd op hihi Ben ik iemand of iets vergeten zo ja laat ff weten dan liefs en dikke kus mwm
MWM...gezellig hoor dat je weer meer mee gaat schrijven...en zeker foto`s spammen van de babykamer...ben erg benieuwd...Hello Kitty is erg leuk... Verder doe ik het idd. rustig aan...ben vandaag ook niet weg geweest...die steekjes in mijn buik maken me toch wel onzeker, en heb er 2 waarop ik moet passen...en met dit weer is binnen zitten niet erg...het heeft hier alweer geregend...jeetje zeg...ook zag ik dat de eerste bladeren alweer rood worden aan de bomen...jaja...de herfst komt dichterbij... Vandaag lijkt mijn buikje echt dikker te worden...niet meer alleen bovenin, maar nu lijkt het ook al van onderen rond het schaambot op te zetten...viel me vanmiddag ineens op, en liet het aan manlief zien...dacht dat hij het weg zou lachen, maar hij vond het serieus ook zo... Toevallig hadden manlief en ik het gister ook over de kraamzorg...hoe het hier allemaal geregeld is weten we niet precies, maar er is natuurlijk wel zoiets...manlief wist dat helemaal niet, en reageerde ook zo van...hmm....wil wel mijn privacy hoor...als ze op de zenuwen gaan werken stuur ik ze naar huis...maar denk eerlijk gezegd dat ik best wel blij zal zijn met wat hulp en tips de eerste dagen...al moet het idd. niet teveel zijn...3 uur is best wel veel per dag...
Nikita het kan indd dat hij/zij erg laag ligt mijn buik hangt juist meer naar beneden plaats vanaf bovenaf ook is ze bij mij al wat gedaald ze lag namelijk met het hoofd tegen mijn bot aan (van onder zeg ) dat doet ook enorm veel zeer zo zeer dat ik afentoe niet meer lopen kan en denk dat ze eruit komt( zo voelt het dan echt) echt de steken in mijn vagina. maar ze ligt nu weer wat naar boven gelukkig. en de kraamzorg tjaa wij vinden 3uur ook echt teveel ik weet hoe het allemaal moet dus ben totaal niet onzeker over het zal gaan. ik zelf vind het veel leuker om het me vriend uit te leggen wat die moet doen inplaats van dat de kraamzorg dat doet! maaaaar je hoort veel mensen die zeggen dat de kraamzorg erg handig is en je goed helpt maarjah we zien het nog wel... Heb je foto'tje van je buik? ben wel nieuwschierig hoor! en wat denk je dat het wordt? hebje al wat gekocht? xxxx